Sökmotorkonsult.se

#64 Not provided 2.0

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i Sökpodden avsnitt 64

I avsnitt 64 av Sökpodden börjar vi med lönsam tillväxt, gör en SEO-clinic och så pratar vi om förlorade söktermer i Google Ads. Lyssna gärna!

För första gången på ett bra tag satt vi tillsammans och spelade in ett avsnitt av Sökpodden. I detta avsnitt dukar vi som alltid upp tre ämnen:

Lönsam tillväxt

I dagens första ämne behandlar vi tillväxt och lönsamhet inom marknadsföring och framförallt vad som krävs för att lyckas med båda två samtidigt. Vi berör även vikten av att affärsmålen för ett företag går i linje med kanalmålen.

SEO-clinic

Då var det dags för vår sjätte SEO-clinic, ett av våra populäraste ämnen här i Sökpodden. Vilka sajter vi analyserade denna gång? Lyssna och se!

Söktermer som försvinner

Sist men inte minst pratar vi om nyheten som rört upp stora delar av SEM-världen – att Google tagit bort en betydande del av söktermsdatan i Google Ads. Vi går igenom hur vi ser på detta samt vad man som annonsör kan göra åt det.

Gillade du dagens ganska långa avsnitt av Sökpodden? Skicka då ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta! Eller varför inte författa en kommentar nedan. Detta gäller såklart också om det är något du inte tyckte om eller om du har förslag på framtida ämnen.

Nu återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på avsnitt 64 av Sökpodden, eller så  kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner