Sökmotorkonsult.se

#64 Not provided 2.0

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i Sökpodden avsnitt 64

I avsnitt 64 av Sökpodden börjar vi med lönsam tillväxt, gör en SEO-clinic och så pratar vi om förlorade söktermer i Google Ads. Lyssna gärna!

För första gången på ett bra tag satt vi tillsammans och spelade in ett avsnitt av Sökpodden. I detta avsnitt dukar vi som alltid upp tre ämnen:

Lönsam tillväxt

I dagens första ämne behandlar vi tillväxt och lönsamhet inom marknadsföring och framförallt vad som krävs för att lyckas med båda två samtidigt. Vi berör även vikten av att affärsmålen för ett företag går i linje med kanalmålen.

SEO-clinic

Då var det dags för vår sjätte SEO-clinic, ett av våra populäraste ämnen här i Sökpodden. Vilka sajter vi analyserade denna gång? Lyssna och se!

Söktermer som försvinner

Sist men inte minst pratar vi om nyheten som rört upp stora delar av SEM-världen – att Google tagit bort en betydande del av söktermsdatan i Google Ads. Vi går igenom hur vi ser på detta samt vad man som annonsör kan göra åt det.

Gillade du dagens ganska långa avsnitt av Sökpodden? Skicka då ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta! Eller varför inte författa en kommentar nedan. Detta gäller såklart också om det är något du inte tyckte om eller om du har förslag på framtida ämnen.

Nu återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på avsnitt 64 av Sökpodden, eller så  kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Nicklas Krus och Simon Davidsson i avsnitt 70 av Sökpodden

#70 Turturduvan

Vad händer när Chrome dumpar tredjepartskakan? Detta ämne börjar vi med i avsnitt 70 av Sökpodden. Denna gång pratar vi även om hur Google Ads påverkar den organiska trafiken och så avslutar med en SEO-clinic – ett av våra mest populär ämnen! Du lyssnar väl?

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

#69 Trösklar

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång diskuteras trösklar för AdRank, vi genomför en SEO-clinic och så säger vi tack och hej till BMM efter tio års trogen tjänst. Du lyssnar väl?

Guldläge på nätet 2021

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet släpps i dag i en fjärde uppdaterad upplaga efter hela 7 000 sålda exemplar. Det är kul att vår SEO-bok fortsätter läsas och uppskattas. Även om det mesta inom SEO inte ändrat sig så mycket är där givitvis en del nyheter och förändringar i nya upplagan.

Google symboliserad som otålig äldre man framför dator

9 av 10 e-handlare uppfyller inte Googles nya krav

Vi har analyserat hur väl svenska e-handlare uppfyller Googles kommande krav om användarupplevelse. Resultatet visar att hela 89 av Sveriges 100 största e-handlare i Sverige inte når upp till Googles nya krav.