Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#23 Opt Out

Michael Berman, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist i Sökpodden 23

Kommer röstsök förändra hur vi gör SEO? Varför lägger annonsörer inte lika mycket krut på Google Shopping som resten av AdWords? Vilka utbildningar finns det för dig som vill jobba i vår bransch? Allt detta och mer i #23 av Sökpodden.

Då var årets andra avsnitt av Sökpodden inspelat. Ni var 2 034 st som lyssnade i januari vilket är en ökning med nästan 100 % mot förra året. Klarar vi öka lika mycket till nästa år? Det blir en utmaning, men vi kämpar på! Stort tack till alla er som lyssnar.

Röstsök

I detta avsnitt börjar vi med att prata om röstsök. Enligt Googles VD Sundar Pichai är 20 % av alla mobila googlingar röstsökningar. Vi tycker denna siffra känns väldigt hög. Framförallt från ett svenskt perspektiv och vi möter upp den med en ytterst ovetenskaplig egen undersökning av användandet av röstsök i Sverige. Sen frågar vi oss om röstsök påverkar SEO och om vi kan förvänta oss upplästa AdWords-annonser i framtiden.

Google Shopping

I vårt andra ämne pratar vi om e-handlarnas bästa vän i AdWords – Google Shopping. Denna kraftfulla kampanjtyp är många gånger väldigt lönsam för annonsörer. Samtidigt läggs det relativt lite optimeringsarbete på Google Shopping, varför är det så?

Utbildningar inom sök

Till slut tar vi upp en lyssnarfråga om vilka utbildningar som gäller om du vill börja jobba i vår bransch. Finns det överhuvudtaget några relevanta utbildningar?

Vi vill gärna veta vad du tycker om dagens avsnitt. Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och säg din mening.

Slut på rasten, nu ska du lyssna på Sökpodden #23. Detta gör du enkelt direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Michael Berman, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist. 

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner