Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Sökmotorkonsult.se

#23 Opt Out

Kommer röstsök förändra hur vi gör SEO? Varför lägger annonsörer inte lika mycket krut på Google Shopping som resten av AdWords? Vilka utbildningar finns det för dig som vill jobba i vår bransch? Allt detta och mer i #23 av Sökpodden.

Då var årets andra avsnitt av Sökpodden inspelat. Ni var 2 034 st som lyssnade i januari vilket är en ökning med nästan 100 % mot förra året. Klarar vi öka lika mycket till nästa år? Det blir en utmaning, men vi kämpar på! Stort tack till alla er som lyssnar.

Röstsök

I detta avsnitt börjar vi med att prata om röstsök. Enligt Googles VD Sundar Pichai är 20 % av alla mobila googlingar röstsökningar. Vi tycker denna siffra känns väldigt hög. Framförallt från ett svenskt perspektiv och vi möter upp den med en ytterst ovetenskaplig egen undersökning av användandet av röstsök i Sverige. Sen frågar vi oss om röstsök påverkar SEO och om vi kan förvänta oss upplästa AdWords-annonser i framtiden.

Google Shopping

I vårt andra ämne pratar vi om e-handlarnas bästa vän i AdWords – Google Shopping. Denna kraftfulla kampanjtyp är många gånger väldigt lönsam för annonsörer. Samtidigt läggs det relativt lite optimeringsarbete på Google Shopping, varför är det så?

Utbildningar inom sök

Till slut tar vi upp en lyssnarfråga om vilka utbildningar som gäller om du vill börja jobba i vår bransch. Finns det överhuvudtaget några relevanta utbildningar?

Vi vill gärna veta vad du tycker om dagens avsnitt. Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och säg din mening.

Slut på rasten, nu ska du lyssna på Sökpodden #23. Detta gör du enkelt direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

exakt match

Exakt match i AdWords – inte längre så exakt

Google fortsätter att försöka förstå sig på intentionen bakom en sökning, och koppla ihop det med en sökfråga. I och med det så blir exakt match bara bredare. Läs mer om det här!

Sökpodden avsnitt 26

#26 Guldfisken Fred

Vad har en guldfisk med SEO att göra? I avsnitt 26 av Sökpodden pratar vi om Googles Fred-uppdatering, om SEO-branschens nya vattendelare och hur PR kan lyfta dina SEO. Du lyssnar väl?

facebook annonser checklista

Checklista för dina Facebook-annonser

Har du koll på allt du behöver för dina Facebook-annonser? Använd vår checklista och kontrollera att du fått med de viktigaste punkterna. Läs mer här!

Sökpodden avsnitt 25 med Jesper Ribacka

#25 Special: Lyckas som affiliate

I #25 av Sökpodden pratar vi om vad som krävs för att lyckas som affiliate. Val av strategi, hur får du trafik och så avslutar vi med ett snack om casino affiliate. Du lyssnar väl?

DSA Feed Adwords

Nyheter inom Dynamiska Sökannonser

Expanded Text Ads (ETA) finns nu även för Dynamiska Sökannonser. Det har dessutom även blivit möjligt att lägga in ett sidflöde för att få bättre kontroll över kampanjen.