#51 Optiscore

I detta sommaravsnitt av Sökpodden går vi igenom sökresultatets nya design, vi dissekerar Optiscore och så avslutar vi med ett snack om Online to Offline. Lyssna gärna!

Snart tar Sökpodden sommarlov. Men innan dess är det dags för avsnitt 51! Som vanligt bjuder vi denna gång på tre ämnen:

Ny design av sökresultat

Den stora snackisen sedan förra avsnittet är Googles nya design av sökresultatet. Här pratar vi bland annat om Googles ”otydlighetsresa” när det gäller annonsmärkning och vad lagen egentligen säger om detta.

Optimization score

Är Optiscore något att ha, eller kan du strunta i dessa rekommendationer från Google? Och vad är ett bra Optiscore? Detta är två av de frågor vi ställer oss när vi pratar Optimization Score för Google Ads.

Online to offline

I vårt sista ämne pratar vi om hur digital marknadsföring med Google kan påverka försäljning i fysiska butiker, vilka möjligheter som finns annonsmässigt och hur vi kan mäta O2O-effekten med hjälp av Google Store Visits och Google Store Sales.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Detsamma gäller såklart om det var något som du inte gillade.

I juli är Sökpodden som vanligt på välförtjänt sommarlov. Vi hörs igen den 22:e augusti. Tills dess önskar vi dig en fantastisk sommar!

Gå ut i solen, sätt på dig glajjorna och häll upp något kallt att dricka. Tryck sedan på Play nedan. Eller så lyssnar du på #51 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast. 

I detta avsnitt medverkar Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell.