Sökmotorkonsult.se

#51 Optiscore

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

I detta sommaravsnitt av Sökpodden går vi igenom sökresultatets nya design, vi dissekerar Optiscore och så avslutar vi med ett snack om Online to Offline. Lyssna gärna!

Snart tar Sökpodden sommarlov. Men innan dess är det dags för avsnitt 51! Som vanligt bjuder vi denna gång på tre ämnen:

Ny design av sökresultat

Den stora snackisen sedan förra avsnittet är Googles nya design av sökresultatet. Här pratar vi bland annat om Googles ”otydlighetsresa” när det gäller annonsmärkning och vad lagen egentligen säger om detta.

Optimization score

Är Optiscore något att ha, eller kan du strunta i dessa rekommendationer från Google? Och vad är ett bra Optiscore? Detta är två av de frågor vi ställer oss när vi pratar Optimization Score för Google Ads.

Online to offline

I vårt sista ämne pratar vi om hur digital marknadsföring med Google kan påverka försäljning i fysiska butiker, vilka möjligheter som finns annonsmässigt och hur vi kan mäta O2O-effekten med hjälp av Google Store Visits och Google Store Sales.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Detsamma gäller såklart om det var något som du inte gillade.

I juli är Sökpodden som vanligt på välförtjänt sommarlov. Vi hörs igen den 22:e augusti. Tills dess önskar vi dig en fantastisk sommar!

Gå ut i solen, sätt på dig glajjorna och häll upp något kallt att dricka. Tryck sedan på Play nedan. Eller så lyssnar du på #51 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast. 

I detta avsnitt medverkar Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell.

Sidan är senast uppdaterad 2022-11-24

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

kan man köpa facebook likes?

Ska man köpa likes på Facebook & Instagram (eller vilken social media som helst)?

Kan man köpa Facebook-följare, Instagram-likes eller Tiktok-följare? Ja, men det är ingen bra idé. Varför? Jo, det kan vi förklara för dig. Vi ger dig också tips och idéer om hur du kan arbeta med sociala medier utan att behöva köpa likes.

hemstickade plagget

Det hemstickade plagget – vann den på söket?

För ungefär två veckor sen gjorde jag en genomgång av tänkbara kandidater för Årets Julklapp 2022. Idag släpptes nyheten vad som till slut fick äran, och det blev det hemstickade plagget. Men är det också detta också poppis på Google? Låt oss ta en titt.

Årets julklapp 2022

Vad blir Årets julklapp 2022?

Det är den tid på året igen då vi alla börjar fundera på vad vi ska köpa till jul. Men vad blir den heta julklappen i år? Vi har tagit en titt på söket och hittat några produkter och tjänster som sannolikt kommer att vara populära julklappar 2022. Här kommer de bästa julklapparna enligt söktrenderna!

Sir Väs

Sir Väs var ett perfekt länkbete – så kunde Skansen ha utnyttjat det till max

Vad har kungskobran Sir Väs med SEO att göra? Jo, ormens rymning genom taket var början på en händelse som hade alla förutsättningar till att bli ett perfekt länkbete.

Google Facebook

Alphabet och Meta bommar förväntningarna

Techjättarna Alphabet och Meta har lämnat kvartalsrapport denna vecka. Båda kom in med klart sämre siffror än marknaden förväntat sig. Vi går igenom rapporterna med fokus på vad som är intressant för oss digitala marknadsförare.