Alexander Öqvist, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 18

#18 Äntligen!

Äntligen ett nytt avsnitt av Sökpodden och äntligen en ny pingvinen. Förutom att vi såklart pratar om den nya pingvinen pratar vi om vad som egentligen hände i början av september på Google. Vi avslutar med att försöka ta kål på några myter om länkar.

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 17

#17 Vattentäta skott

Så var det dags för avsnitt 17 av Sökpodden. I detta avsnitt pratar vi om 13 lite ovanliga SEO tips, undersöker vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet och djupdyker i budgivningen på Facebook. Du lyssnar väl?

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 16

#16 Pensionen

Efter ett kortare sommaruppehåll är det dags för avsnitt 16 av Sökpodden där vi pratar om 302 redirects jämfört med 301, att konverterande klick i AdWords ska pensioneras samt om content marketing är en bra länkstrategi. Du lyssnar väl?

Viktor Calmhede, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i Sökpodden 15

#15 Irritation

I avsnitt 15 av Sökpodden pratar vi om det bredare sökresultatet och hur detta påverkar SEO och SEM. Därefter diskuterar vi hur man värderar länkar och sen avslutar vi med annonsfrekvens på Facebook. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren, Michael Berman och Pontus Karlsson i Sökpodden 14

#14 Googles hatkärlek till SEO

Vad tycker Google egentligen om SEO? Varför är det så viktigt med matchtyper inom AdWords? Och vad händer nu när Google förbjuder annonsering på sms lån? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 14 av Sökpodden. Äntligen ett nytt […]

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 13

#13 Sextio procents lägre CPA

I rekordlånga avsnitt 13 av Sökpodden pratar vi om affärsmodeller i vår bransch. Vidare diskuterar vi Facebook DPA och varför det är så bra. Till sist avslutar vi med Google Search Console. Ett laddat avsnitt helt enkelt. Du lyssnar väl?

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 12

#12 Google älskar annonser

Kommer vi kalla Google för en annonsmotor istället för sökmotor om 10 år?´Kommer AMP ha någon inverkan på hur vi gör SEO? Och 10 000 kronors frågan: hur långa ska en brödtext vara? Lyssna på Sökpodden avsnitt 12.

Michael Berman, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 11

#11 Expandera utomlands

I Sökpodden #11 diskuterar vi rankingfaktorer för SEO, vi djupdyker i budgivning inom AdWords och så avslutar vi att prata om vad det innebär att expandera utomlands från ett SEO- och SEM- perspektiv. Du lyssnar väl på detta rekordlånga avsnitt av Sökpodden?

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i Sökpodden 10

#10 AdWords vs Facebook Ads

Kommer Google eller Facebook stå som vinnare 2025, på vilka sätt skiljer sig AdWords och Facebook Ads och hur kunde Pingvinen bli en Panda? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 10 av Sökpodden!

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 9

#9 Sökåret 2015

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. I detta, vårt nionde, avsnitt pratar vi om Call Tracking, vi gör en tillbakablick på Sökåret 2015 och så spekulerar vi i vad som kan väntas av 2016.

123