Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#21 Pengamaskinen

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 21

Vad händer med sökordsanalysen när Googles data blivit försämrad? Fungerar sökordsdomäner fortfarande? Är RLSA något att hänga i julgranen? Detta och mycket mer kan du lyssna på i #21 av Sökpodden.

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden! Det har varit ett fantastiskt år för Sökpodden med lyssnarrekord och många glada tillrop. Vi är väldigt tacksamma för detta och ser fram emot att fortsätta med Sökpodden nästa år!

Sökordsanalys

I avsnitt 21 börjar vi med att prata om hur arbetet med sökordsanalys kommer att förändras under 2017 när Google begränsat sökordsdata i sökordsplaneraren till betalande annonsörer och dessutom börjat klumpa ihop sökord.

Vi snackar om olika alternativ som Google prognosverktyg och Ahrefs Keyword Explorer 2.0 och så snöar vi in på clickstream data. Vi avslutar denna punkt med att svara på om vi håller med Neil Patel om att sökord inte är viktiga längre.

Sökordsdomäner

Vi går vidare på temat sökord. Nu gäller det sökordsdomäner. Fungerar de lika bra som tidigare och vilka risker finns det med EMDs?

RLSA

Årets sista ämne blir RLSA där vi går igenom olika sätt hur du kan använda denna funktion i AdWords för att öka din annonserings lönsamhet.

Har du feedback på detta avsnitt, kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berättar vad du tycker.

Då så, nu är det dags att lyssna på Sökpodden #21. Du gör det direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I årets sista avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

En kommentar

  1. Galet med ihopklumpningen, har man tur så har man dokumenterat tidigare vad som är den egentliga trafikgenereraren bland liknande sökfraser. Annars kan det bli jobbigt.

    Kommentar av Jakob

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner