Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#21 Pengamaskinen

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 21

Vad händer med sökordsanalysen när Googles data blivit försämrad? Fungerar sökordsdomäner fortfarande? Är RLSA något att hänga i julgranen? Detta och mycket mer kan du lyssna på i #21 av Sökpodden.

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden! Det har varit ett fantastiskt år för Sökpodden med lyssnarrekord och många glada tillrop. Vi är väldigt tacksamma för detta och ser fram emot att fortsätta med Sökpodden nästa år!

Sökordsanalys

I avsnitt 21 börjar vi med att prata om hur arbetet med sökordsanalys kommer att förändras under 2017 när Google begränsat sökordsdata i sökordsplaneraren till betalande annonsörer och dessutom börjat klumpa ihop sökord.

Vi snackar om olika alternativ som Google prognosverktyg och Ahrefs Keyword Explorer 2.0 och så snöar vi in på clickstream data. Vi avslutar denna punkt med att svara på om vi håller med Neil Patel om att sökord inte är viktiga längre.

Sökordsdomäner

Vi går vidare på temat sökord. Nu gäller det sökordsdomäner. Fungerar de lika bra som tidigare och vilka risker finns det med EMDs?

RLSA

Årets sista ämne blir RLSA där vi går igenom olika sätt hur du kan använda denna funktion i AdWords för att öka din annonserings lönsamhet.

Har du feedback på detta avsnitt, kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berättar vad du tycker.

Då så, nu är det dags att lyssna på Sökpodden #21. Du gör det direkt nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I årets sista avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

En kommentar

  1. Galet med ihopklumpningen, har man tur så har man dokumenterat tidigare vad som är den egentliga trafikgenereraren bland liknande sökfraser. Annars kan det bli jobbigt.

    Kommentar av

    Jakob

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner