Sökmotorkonsult.se

#16 Pensionen

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 16

Fungerar 302 redirects lika bra som 301? Vad innebär det att konverterande klick i AdWords pensioneras? Är content marketing en bra länkstrategi. Dessa ämnen och mer i avsnitt 16 av Sökpodden.

Skönt att vara tillbaka med Sökpodden efter ett kortare sommaruppehåll! I vårt 16:e avsnitt börjar vi med en återkoppling kring några av vårens ämnen. Därefter ger vi oss i kast med dagens tre ämnen.

Redirects – 301 eller 302?

Vi börjar att prata om Googles förtydligande gällande 302 redirects. Tror vi på att 302:or numera fungerar lika bra som 301:or och vilka konsekvenser får det i så fall?

Konverterande klick

Därefter är det dag för pension. Inte vår egen utan att AdWords kommer pensionera konverterande klick. Vad innebär detta och vad behöver du tänka på inför förändringen?

Content Marketing

Sist ut i dagens avsnitt är det hypade begreppet Content Marketing som vi diskuterar från ett länkstrategiperspektiv.

Tack till alla er som lyssnar och tipsa gärna kollegor och kompisar. Vi vill få fler lyssnare!

Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nedan lyssnar du på avsnitt 16 av Sökpodden. Vill du hellre lyssna via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes så går det lika bra.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?