Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#16 Pensionen

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 16

Fungerar 302 redirects lika bra som 301? Vad innebär det att konverterande klick i AdWords pensioneras? Är content marketing en bra länkstrategi. Dessa ämnen och mer i avsnitt 16 av Sökpodden.

Skönt att vara tillbaka med Sökpodden efter ett kortare sommaruppehåll! I vårt 16:e avsnitt börjar vi med en återkoppling kring några av vårens ämnen. Därefter ger vi oss i kast med dagens tre ämnen.

Redirects – 301 eller 302?

Vi börjar att prata om Googles förtydligande gällande 302 redirects. Tror vi på att 302:or numera fungerar lika bra som 301:or och vilka konsekvenser får det i så fall?

Konverterande klick

Därefter är det dag för pension. Inte vår egen utan att AdWords kommer pensionera konverterande klick. Vad innebär detta och vad behöver du tänka på inför förändringen?

Content Marketing

Sist ut i dagens avsnitt är det hypade begreppet Content Marketing som vi diskuterar från ett länkstrategiperspektiv.

Tack till alla er som lyssnar och tipsa gärna kollegor och kompisar. Vi vill få fler lyssnare!

Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nedan lyssnar du på avsnitt 16 av Sökpodden. Vill du hellre lyssna via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes så går det lika bra.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner