Sökmotorkonsult.se

#16 Pensionen

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 16

Fungerar 302 redirects lika bra som 301? Vad innebär det att konverterande klick i AdWords pensioneras? Är content marketing en bra länkstrategi. Dessa ämnen och mer i avsnitt 16 av Sökpodden.

Skönt att vara tillbaka med Sökpodden efter ett kortare sommaruppehåll! I vårt 16:e avsnitt börjar vi med en återkoppling kring några av vårens ämnen. Därefter ger vi oss i kast med dagens tre ämnen.

Redirects – 301 eller 302?

Vi börjar att prata om Googles förtydligande gällande 302 redirects. Tror vi på att 302:or numera fungerar lika bra som 301:or och vilka konsekvenser får det i så fall?

Konverterande klick

Därefter är det dag för pension. Inte vår egen utan att AdWords kommer pensionera konverterande klick. Vad innebär detta och vad behöver du tänka på inför förändringen?

Content Marketing

Sist ut i dagens avsnitt är det hypade begreppet Content Marketing som vi diskuterar från ett länkstrategiperspektiv.

Tack till alla er som lyssnar och tipsa gärna kollegor och kompisar. Vi vill få fler lyssnare!

Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nedan lyssnar du på avsnitt 16 av Sökpodden. Vill du hellre lyssna via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes så går det lika bra.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?