Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#16 Pensionen

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 16

Fungerar 302 redirects lika bra som 301? Vad innebär det att konverterande klick i AdWords pensioneras? Är content marketing en bra länkstrategi. Dessa ämnen och mer i avsnitt 16 av Sökpodden.

Skönt att vara tillbaka med Sökpodden efter ett kortare sommaruppehåll! I vårt 16:e avsnitt börjar vi med en återkoppling kring några av vårens ämnen. Därefter ger vi oss i kast med dagens tre ämnen.

Redirects – 301 eller 302?

Vi börjar att prata om Googles förtydligande gällande 302 redirects. Tror vi på att 302:or numera fungerar lika bra som 301:or och vilka konsekvenser får det i så fall?

Konverterande klick

Därefter är det dag för pension. Inte vår egen utan att AdWords kommer pensionera konverterande klick. Vad innebär detta och vad behöver du tänka på inför förändringen?

Content Marketing

Sist ut i dagens avsnitt är det hypade begreppet Content Marketing som vi diskuterar från ett länkstrategiperspektiv.

Tack till alla er som lyssnar och tipsa gärna kollegor och kompisar. Vi vill få fler lyssnare!

Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nedan lyssnar du på avsnitt 16 av Sökpodden. Vill du hellre lyssna via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes så går det lika bra.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

#46 Ceteris paribus

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna! Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det […]

Hitta saknade sökord

Hitta saknade sökord

Ett bra sätt att hitta nya sökord är att analysera vilka sökord du får trafik ifrån i dag men som du inte nämner på sidan. Genom att sedan addera dessa sökord i sidans innehåll kan du öka rankingen. I denna artikel går vi steg-för-steg igenom hur du lyckas med detta.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner