Sökmotorkonsult.se

#76 POAS

Pontus Strandell, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 76 av Sökpodden

I #76 av Sökpodden pratar vi om POAS, snackar inköp och marknad och avslutar med annonsering på ditt eget varumärke. Lyssna gärna!

I avsnitt 76 av Sökpodden bjuder vi på följande tre ämnen:

POAS

POAS (profit on ad spend) har blivit lite av ett modeord inom digital marknadsföring. Är hajpen förtjänt? Vi pratar givetvis även om vad du behöver tänka på när du börjar optimera mot POAS.

Inköp och marknad

En marknads- och inköpsavdelning har ofta samma målsättning. I ett lite bredare ämnen än vanligt pratar vi om hur marknadsförare och inköpare kan hjälpa varandra att lyckas.

Annonsera på ditt eget varumärke

Ska du annonser på ditt eget varumärke på Google Ads? Denna något känsliga fråga avslutar Sökpodden denna gång.

Gillade du precis som Simon dagens avsnitt av Sökpodden? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Det blir vi väldigt glada för!

Lyssna på #76 av Sökpodden genom att trycka på Play nedan. Eller så kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Strandell, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

Sidan är senast uppdaterad 2022-11-24

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Visualisering av hur MySpace kändes mot slutet, som en stor spökstad. Några suddiga personer syns framför MySpace loggan.

MySpace – Från social mediejätte till spökstad

Lär dig mer om en av de första stora sociala nätverksplattformarna på internet, MySpace. Hitta ut hur sajten grundades, och hur den kom att bli en av de mest populära mötesplatserna på nätet under storhetstiden. Läs också om uppköpet av MySpace och hur det ledde till miljonförluster, samt om sajtens nedgång mot slutet.

Mockup-bild: Bing powered by ChatGPT

Microsoft ryktas implementera ChatGPT i Bing

Microsoft ryktas ha långtgående planer på att implementera ChatGPT i sin sökmotor Bing inom kort. Skulle ryktet visa sig stämma kan det skaka om sökmotormarknaden som vi känner den rejält.

Champagne-guld

SEM-året 2022

Vår head of SEM Felix Brynje summerar SEM-året 2022. Stort fokus på privacy och Smart shopping som ersattes av Performance Max är några av de saker du kan läsa om i denna artikel.

SEO-året 2022 - en nyårsresumé

SEO-året 2022

Slutet på coronadopingen, hela tio kända algoritmuppdateringar och alla pratar ChatGPT. Det har varit ett händelserikt SEO-år även i år. Här är vår årskrönika för SEO-året 2022.

Red alert

Så kan ChatGPT påverka Googles framtid

Kan ChatGPT på allvar rubba Googles dominans på sökmotormarknaden? I den här artikeln spekulerar vi hur framtiden kan komma att se ut.