Sökmotorkonsult.se

#79 Rätt budget

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 79 av Sökpodden.

I #79 av Sökpodden försöker vi sätta rätt budget, vi pratar om nya mål i Google Ads och avslutar med vanliga anledningar till att SEO misslyckas. Lyssna gärna!

I årets första avsnitt av Sökpodden bjuder vi på följande 3 ämnen:

Rätt budget

Går det att komma fram till vad som är rätt nivå på en marknadsbudget? Vi går igenom olika sätt att se på det, och saker som vi tycker är viktiga att tänka på när du bestämmer budget för din marknadsföring.

Nya mål i Google Ads

Google har gjort en rejäl uppdatering av sidan för konverteringar där mål visas i Google Ads. Vad är det som egentligen har hänt och behöver du göra något?

Anledningar till att SEO misslyckas

Det kan finnas många anledningar till man misslyckas med sin SEO. I detta ämne går vi igenom ett antal övergripande saker som lätt kan stjälpa ett SEO-projekt.

Vad tyckte du om årets första avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. Det blir vi alltid väldigt glada för.

Avsnitt #79 av Sökpodden lyssnar du på genom att trycka på Play-knappen nedan. Eller så går det att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

Klicka nedan för att spela upp!

Sidan är senast uppdaterad 2022-03-16

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.