Missa inte våra populära och kostnadsfria webbinarier! Våra populära webbinarier! ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#53 rel=”hint”

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden 53

I detta septemberavsnitt av Sökpodden går vi igenom förändringen av Nofollow, vi pratar manuella straff och så avslutar vi med annonsauktionen på Facebook. Lyssna gärna!

Avsnitt 53 av Sökpodden är här och precis som vanligt bjuder vi på tre ämnen:

Nofollow hint

Den stora nyheten sedan förra avsnittet är Googles förändring av Nofollow och självklart tar vi upp det här i Sökpodden. Vad innebär denna förändring och varför gör Google den?

Manuella straff

Manuella straff, eller manuella åtgärder, är något man vill undvika när man jobbar med SEO. Men vad gör man när det händer? Självklart tar vi upp Googles aktuella straff av Dejan SEO.

Annonsauktionen på Facebook

Redan i avsnitt 17 pratade vi om budgivningen på Facebook. När vi nu återvänder till ämnet gör vi det dels för att vi vet mer hur det faktisk fungerar och dels för att Facebook har ändrat mycket kring annonsauktionen.


Gillar du dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv då gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta det.

Dags att lyssna på avsnitt 53? Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

2 kommentarer

  1. Tack för ännu ett mycket bra program av sökpodden.
    Dock så anser jag att ni missar lite av målet med länkar när ni enbart fokuserar på om det är follow/nofollow.

    Målet med att ranka högt på Google är att dra besökare till sin hemsida.
    Detta med hjälp av onpage, länkar mm.

    Alltså borde målet med länkar, follow eller nofollow, vara att dra besökare till ens hemsida. Om det är via bloggkommentarer, annonser hos mediehus eller andra sidor spelar ingen roll. Bonusen med länkar blir att ens hemsida rankar högre.

    Bloggkommentarer är ett utmärkt sätt att delta i en diskussion och visa andra människor att man är kunnig inom området = andra som läser kommentaren klickar på länken till din hemsida och förhoppningsvis fyller i ett formulär.

  2. Hasan,

    Kul att du gillade avsnittet!

    Jag förstår inte riktigt hur du menar att vi missade målet. Ämnet var ju just förändringen av Nofollow, därav fokuserade vi på det.

    Från mitt perspektiv hade vi missat målet med ämnet om vi istället börjat prata om värdet av att folk klicker på länkarna :-)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

branschen rasar

Google tar bort söktermer – branschen rasar

Stora förändringar i Google Ads. Söktermsrapporten kommer framöver inte innehålla alla sökord du köpt klick på. Google hävdar att det har med integritet att göra, medan branschen är mycket upprörd över denna nyhet.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i Sökpodden avsnitt 63

#63 Chatvertising

Då var Sökpodden äntligen tillbaka efter ett kortare sommarlov. I avsnitt 63 står Amazon Ads, omnämnanden inom SEO och Click to messenger på Facebook på tapeten. Du lyssnar väl?

Så lyckas du med din SEO på Google efter Amazons intåg

Med Amazons lansering i Sverige får många e-handlare en ny stark konkurrent att tampas med i sökresultaten på Google. Här får du tips på hur du lägger upp din SEO-strategi för att äga ditt segment på Google – före Amazon och alla andra.

pengarisoporna

Kasta inte bort dina pengar – använd söktermsrapporten i Google Ads och annonsera mer effektivt

För att lyckas med din annonsering ställs det höga krav på den löpande optimeringen. Att gå igenom söktermsrapporten i Google Ads är en viktig nyckel till att betala för relevanta klick och på den vägen driva värdefull trafik till din […]

Amazon advertising

Amazon Advertising – Annonsering på Amazon Ads

Annonsering på Amazon är en av grundstenarna i att lyckas med satsningen på Amazon. Vi går i artikeln igenom de olika delar annonsörer behöver tänka på för att lyckas med sin annonsering på Amazon.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner