Sökmotorkonsult.se

#67 SEO-mål

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

Avsnitt 67 av Sökpodden börjar med en diskussion om SEO-mål, fortsätter med inriktningar på Googles Display-nätverk och avslutats med en djupdykning i Core Updates. Lyssna gärna!

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Vi har som vanligt dukat julbordet med tre ämnen:

SEO-mål

Så här i slutet av året sätts många mål för nästa år. Vi går igenom de vanligaste SEO-målen samt varför det är viktigt att ha ett mål i sitt SEO-arbete.

Inriktningar på Googles Display-nätverk

Vi pratar om vilka inriktningsmöjligheter som finns inom målgrupper och innehåll på Googles Display-nätverk (GDN) och såklart vilka av dessa inriktningar som vi tycker är bäst att använda sig av i sin annonsering.

Core Updates

Sista ämnet för året handlar om Core Updates. Vi diskuterar inledningsvis Core Updates rent allmänt men såklart kommer vi sen även in på vilka trender vi ser efter December 2020 Core Update som precis ägt rum.

Vad tyckte du om årets sista avsnitt av Sökpodden? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Detta gäller också om du har förslag på ämnen som du vill att vi ska ta upp i Sökpodden under nästa år.

Tusen tack för att du lyssnat på Sökpodden under 2020! God jul och Gott nytt år!

Tryck på Play nedan för att lyssna på avsnitt 67 av Sökpodden, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

Sidan är senast uppdaterad 2022-11-24

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

kan man köpa facebook likes?

Ska man köpa likes på Facebook & Instagram (eller vilken social media som helst)?

Kan man köpa Facebook-följare, Instagram-likes eller Tiktok-följare? Ja, men det är ingen bra idé. Varför? Jo, det kan vi förklara för dig. Vi ger dig också tips och idéer om hur du kan arbeta med sociala medier utan att behöva köpa likes.

hemstickade plagget

Det hemstickade plagget – vann den på söket?

För ungefär två veckor sen gjorde jag en genomgång av tänkbara kandidater för Årets Julklapp 2022. Idag släpptes nyheten vad som till slut fick äran, och det blev det hemstickade plagget. Men är det också detta också poppis på Google? Låt oss ta en titt.

Årets julklapp 2022

Vad blir Årets julklapp 2022?

Det är den tid på året igen då vi alla börjar fundera på vad vi ska köpa till jul. Men vad blir den heta julklappen i år? Vi har tagit en titt på söket och hittat några produkter och tjänster som sannolikt kommer att vara populära julklappar 2022. Här kommer de bästa julklapparna enligt söktrenderna!

Sir Väs

Sir Väs var ett perfekt länkbete – så kunde Skansen ha utnyttjat det till max

Vad har kungskobran Sir Väs med SEO att göra? Jo, ormens rymning genom taket var början på en händelse som hade alla förutsättningar till att bli ett perfekt länkbete.

Google Facebook

Alphabet och Meta bommar förväntningarna

Techjättarna Alphabet och Meta har lämnat kvartalsrapport denna vecka. Båda kom in med klart sämre siffror än marknaden förväntat sig. Vi går igenom rapporterna med fokus på vad som är intressant för oss digitala marknadsförare.