Sökmotorkonsult.se

#67 SEO-mål

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

Avsnitt 67 av Sökpodden börjar med en diskussion om SEO-mål, fortsätter med inriktningar på Googles Display-nätverk och avslutats med en djupdykning i Core Updates. Lyssna gärna!

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Vi har som vanligt dukat julbordet med tre ämnen:

SEO-mål

Så här i slutet av året sätts många mål för nästa år. Vi går igenom de vanligaste SEO-målen samt varför det är viktigt att ha ett mål i sitt SEO-arbete.

Inriktningar på Googles Display-nätverk

Vi pratar om vilka inriktningsmöjligheter som finns inom målgrupper och innehåll på Googles Display-nätverk (GDN) och såklart vilka av dessa inriktningar som vi tycker är bäst att använda sig av i sin annonsering.

Core Updates

Sista ämnet för året handlar om Core Updates. Vi diskuterar inledningsvis Core Updates rent allmänt men såklart kommer vi sen även in på vilka trender vi ser efter December 2020 Core Update som precis ägt rum.

Vad tyckte du om årets sista avsnitt av Sökpodden? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Detta gäller också om du har förslag på ämnen som du vill att vi ska ta upp i Sökpodden under nästa år.

Tusen tack för att du lyssnat på Sökpodden under 2020! God jul och Gott nytt år!

Tryck på Play nedan för att lyssna på avsnitt 67 av Sökpodden, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

#73 Användarsignaler

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna! Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt […]

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?