Sökmotorkonsult.se

#67 SEO-mål

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

Avsnitt 67 av Sökpodden börjar med en diskussion om SEO-mål, fortsätter med inriktningar på Googles Display-nätverk och avslutats med en djupdykning i Core Updates. Lyssna gärna!

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Vi har som vanligt dukat julbordet med tre ämnen:

SEO-mål

Så här i slutet av året sätts många mål för nästa år. Vi går igenom de vanligaste SEO-målen samt varför det är viktigt att ha ett mål i sitt SEO-arbete.

Inriktningar på Googles Display-nätverk

Vi pratar om vilka inriktningsmöjligheter som finns inom målgrupper och innehåll på Googles Display-nätverk (GDN) och såklart vilka av dessa inriktningar som vi tycker är bäst att använda sig av i sin annonsering.

Core Updates

Sista ämnet för året handlar om Core Updates. Vi diskuterar inledningsvis Core Updates rent allmänt men såklart kommer vi sen även in på vilka trender vi ser efter December 2020 Core Update som precis ägt rum.

Vad tyckte du om årets sista avsnitt av Sökpodden? Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Detta gäller också om du har förslag på ämnen som du vill att vi ska ta upp i Sökpodden under nästa år.

Tusen tack för att du lyssnat på Sökpodden under 2020! God jul och Gott nytt år!

Tryck på Play nedan för att lyssna på avsnitt 67 av Sökpodden, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

#69 Trösklar

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång diskuteras trösklar för AdRank, vi genomför en SEO-clinic och så säger vi tack och hej till BMM efter tio års trogen tjänst. Du lyssnar väl?

Guldläge på nätet 2021

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet släpps i dag i en fjärde uppdaterad upplaga efter hela 7 000 sålda exemplar. Det är kul att vår SEO-bok fortsätter läsas och uppskattas. Även om det mesta inom SEO inte ändrat sig så mycket är där givitvis en del nyheter och förändringar i nya upplagan.

Google symboliserad som otålig äldre man framför dator

9 av 10 e-handlare uppfyller inte Googles nya krav

Vi har analyserat hur väl svenska e-handlare uppfyller Googles kommande krav om användarupplevelse. Resultatet visar att hela 89 av Sveriges 100 största e-handlare i Sverige inte når upp till Googles nya krav.

Design av webbsida

Så optimerar du din sajt inför Page Experience Update

Användarvänliga sidor kommer att få en fördel i sökresultaten när Google rullar ut sin Page Experience Update. Här tar vi upp de viktigaste sakerna du behöver ha koll på för att din sajt ska tillmötesgå de nya kraven från Google.