Sökmotorkonsult.se

#58 SEO-partiet

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

Årets andra avsnitt av Sökpodden startar med ett snack om landningssidor, sen prioriterar vi SEO-insatser för att avsluta med konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 58 av Sökpodden har vi precis som vanligt tre ämnen:

Landningssidor

I detta ämne samlar vi fem olika frågeställningar kring landningssidor som kommit in från er lyssnare.

Prioritera SEO-insatser

Är innehåll viktigare än länkar, eller är det tvärtom? Här tar vi upp hur du ska du prioritera dina SEO-insatser.

Konverteringar i Google Analytics vs Google Ads

Vi avslutar med att prata om vilka skillnader det finns i konverteringsspårning i Google Analytics jämfört med Google Ads. Vilken av de två varianterna är bäst och varför är det viktigt att förstå skillnaderna mellan de två är saker som vi bland annat tar upp.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Ris som ros. Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det dags att luta sig tillbaka och lyssna på avsnitt 58 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Erik Allerth.

2 kommentarer

  1. Riktigt bra avsnitt i vanlig ordning! Nästa gång ni kör en SEO-clinic får ni gärna överväga att kika på Hund24.se.

    Kommentar av Sebastian Liljegren

  2. Kul att du gillar avsnittet! Vi lägger din sajt på listan för framtida clinics :-)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Nicklas Krus och Simon Davidsson i avsnitt 70 av Sökpodden

#70 Turturduvan

Vad händer när Chrome dumpar tredjepartskakan? Detta ämne börjar vi med i avsnitt 70 av Sökpodden. Denna gång pratar vi även om hur Google Ads påverkar den organiska trafiken och så avslutar med en SEO-clinic – ett av våra mest populär ämnen! Du lyssnar väl?

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

#69 Trösklar

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång diskuteras trösklar för AdRank, vi genomför en SEO-clinic och så säger vi tack och hej till BMM efter tio års trogen tjänst. Du lyssnar väl?

Guldläge på nätet 2021

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet släpps i dag i en fjärde uppdaterad upplaga efter hela 7 000 sålda exemplar. Det är kul att vår SEO-bok fortsätter läsas och uppskattas. Även om det mesta inom SEO inte ändrat sig så mycket är där givitvis en del nyheter och förändringar i nya upplagan.

Google symboliserad som otålig äldre man framför dator

9 av 10 e-handlare uppfyller inte Googles nya krav

Vi har analyserat hur väl svenska e-handlare uppfyller Googles kommande krav om användarupplevelse. Resultatet visar att hela 89 av Sveriges 100 största e-handlare i Sverige inte når upp till Googles nya krav.