Sökmotorkonsult.se

#58 SEO-partiet

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

Årets andra avsnitt av Sökpodden startar med ett snack om landningssidor, sen prioriterar vi SEO-insatser för att avsluta med konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 58 av Sökpodden har vi precis som vanligt tre ämnen:

Landningssidor

I detta ämne samlar vi fem olika frågeställningar kring landningssidor som kommit in från er lyssnare.

Prioritera SEO-insatser

Är innehåll viktigare än länkar, eller är det tvärtom? Här tar vi upp hur du ska du prioritera dina SEO-insatser.

Konverteringar i Google Analytics vs Google Ads

Vi avslutar med att prata om vilka skillnader det finns i konverteringsspårning i Google Analytics jämfört med Google Ads. Vilken av de två varianterna är bäst och varför är det viktigt att förstå skillnaderna mellan de två är saker som vi bland annat tar upp.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Ris som ros. Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det dags att luta sig tillbaka och lyssna på avsnitt 58 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Erik Allerth.

Play

2 kommentarer

  1. Riktigt bra avsnitt i vanlig ordning! Nästa gång ni kör en SEO-clinic får ni gärna överväga att kika på Hund24.se.

    Kommentar av Sebastian Liljegren

  2. Kul att du gillar avsnittet! Vi lägger din sajt på listan för framtida clinics :-)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.