Sökmotorkonsult.se

#58 SEO-partiet

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

Årets andra avsnitt av Sökpodden startar med ett snack om landningssidor, sen prioriterar vi SEO-insatser för att avsluta med konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 58 av Sökpodden har vi precis som vanligt tre ämnen:

Landningssidor

I detta ämne samlar vi fem olika frågeställningar kring landningssidor som kommit in från er lyssnare.

Prioritera SEO-insatser

Är innehåll viktigare än länkar, eller är det tvärtom? Här tar vi upp hur du ska du prioritera dina SEO-insatser.

Konverteringar i Google Analytics vs Google Ads

Vi avslutar med att prata om vilka skillnader det finns i konverteringsspårning i Google Analytics jämfört med Google Ads. Vilken av de två varianterna är bäst och varför är det viktigt att förstå skillnaderna mellan de två är saker som vi bland annat tar upp.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Ris som ros. Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det dags att luta sig tillbaka och lyssna på avsnitt 58 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Erik Allerth.

2 kommentarer

  1. Riktigt bra avsnitt i vanlig ordning! Nästa gång ni kör en SEO-clinic får ni gärna överväga att kika på Hund24.se.

    Kommentar av Sebastian Liljegren

  2. Kul att du gillar avsnittet! Vi lägger din sajt på listan för framtida clinics :-)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Google indexering

Google bekräftar två indexeringsproblem

Har ni haft indexeringsproblem på Google sista veckan? Det här kan vara svaret på ert problem som Google bekräftar.

Kvinna håller i mobiltelefon med Google Shopping på

Gratis Google Shopping snart i Sverige

De organiska sökresultaten för Google Shopping kommer snart att vara tillgängliga över hela världen – däribland Sverige. Här är allt du behöver veta om förändringen. 

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner