Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#58 SEO-partiet

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

Årets andra avsnitt av Sökpodden startar med ett snack om landningssidor, sen prioriterar vi SEO-insatser för att avsluta med konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 58 av Sökpodden har vi precis som vanligt tre ämnen:

Landningssidor

I detta ämne samlar vi fem olika frågeställningar kring landningssidor som kommit in från er lyssnare.

Prioritera SEO-insatser

Är innehåll viktigare än länkar, eller är det tvärtom? Här tar vi upp hur du ska du prioritera dina SEO-insatser.

Konverteringar i Google Analytics vs Google Ads

Vi avslutar med att prata om vilka skillnader det finns i konverteringsspårning i Google Analytics jämfört med Google Ads. Vilken av de två varianterna är bäst och varför är det viktigt att förstå skillnaderna mellan de två är saker som vi bland annat tar upp.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Ris som ros. Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det dags att luta sig tillbaka och lyssna på avsnitt 58 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Erik Allerth.

2 kommentarer

  1. Riktigt bra avsnitt i vanlig ordning! Nästa gång ni kör en SEO-clinic får ni gärna överväga att kika på Hund24.se.

    Kommentar av Sebastian Liljegren

  2. Kul att du gillar avsnittet! Vi lägger din sajt på listan för framtida clinics :-)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner