Sökmotorkonsult.se

#58 SEO-partiet

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 58 av Sökpodden

Årets andra avsnitt av Sökpodden startar med ett snack om landningssidor, sen prioriterar vi SEO-insatser för att avsluta med konverteringar i Google Analytics jämfört med Google Ads. Lyssna gärna!

I avsnitt 58 av Sökpodden har vi precis som vanligt tre ämnen:

Landningssidor

I detta ämne samlar vi fem olika frågeställningar kring landningssidor som kommit in från er lyssnare.

Prioritera SEO-insatser

Är innehåll viktigare än länkar, eller är det tvärtom? Här tar vi upp hur du ska du prioritera dina SEO-insatser.

Konverteringar i Google Analytics vs Google Ads

Vi avslutar med att prata om vilka skillnader det finns i konverteringsspårning i Google Analytics jämfört med Google Ads. Vilken av de två varianterna är bäst och varför är det viktigt att förstå skillnaderna mellan de två är saker som vi bland annat tar upp.

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Ris som ros. Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det dags att luta sig tillbaka och lyssna på avsnitt 58 av Sökpodden. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Erik Allerth.

Play

2 kommentarer

  1. Riktigt bra avsnitt i vanlig ordning! Nästa gång ni kör en SEO-clinic får ni gärna överväga att kika på Hund24.se.

    Kommentar av Sebastian Liljegren

  2. Kul att du gillar avsnittet! Vi lägger din sajt på listan för framtida clinics :-)

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Playahead – den digitala ungdomsgården?

Playahead grundades var ett online community för ungdomar. Den växte snabbt i popularitet under 00-talet men försvann lika snabbt. Vad hände egentligen?

annonstestning RSA Google Ads

Annonstestning med RSAs

Hur testar dina RSAs? Låter du Google göra grovjobbet åt dig eller litar du inte fullt ut på att deras algoritmer ska fatta rätt beslut åt dig? I denna artikel beskriver vi 5 olika metoder för att annonstestning.

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA.