Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#13 Sextio procents lägre CPA

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 13

Vilka olika affärsmodeller används i vår bransch? Hur mycket bättre är Facebook DPA jämfört med vanlig retargeting på Facebook? Vilka saker bör du hålla koll på i Search Console? Dessa tre frågor och mer pratar vi om i avsnitt 13 av Sökpodden.

Rekord i mars! Det var 1 550 lyssningar på Sökpodden förra månaden vilket är nytt rekord. Rekordet (1 177) från februari rök all världens väg. Det är väldigt roligt att det är fler och fler som lyssnar på och följer Sökpodden.

Affärsmodeller i sökbranschen

Denna månads första ämnen är affärsmodeller i branschen. Vi pratar bland annat om prestationsbaserade prismodeller och bindningstider. Exempelvis, skulle du som kund till en byrå tycka att en bindningstid på tre år är rimlig?

Facebook DPA

Därefter gör vi ett tvärt kast till Facebook DPA och baserat på bland annat en egen undersökning så diskuterar vi varför Facebook DPA ofta är den mest lönsamma formen av annonseringen på Facebook.

Google Search Console

Sist ämnet i trettonde avsnitt av Sökpodden är Google Search Console. Här går vi går igenom 13 olika funktioner i Search Console som vi tycker det är bra att hålla koll på.

Tack till alla er som lyssnar och för all den feedback vi får! Det är guld värt. Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nu är det hög tid för dig att börja lyssna på detta rekordlånga avsnitt av Sökpodden. Du kan lyssna nedan direkt, via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes.

Du lyssnar på Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i detta avsnitt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner