Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#13 Sextio procents lägre CPA

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 13

Vilka olika affärsmodeller används i vår bransch? Hur mycket bättre är Facebook DPA jämfört med vanlig retargeting på Facebook? Vilka saker bör du hålla koll på i Search Console? Dessa tre frågor och mer pratar vi om i avsnitt 13 av Sökpodden.

Rekord i mars! Det var 1 550 lyssningar på Sökpodden förra månaden vilket är nytt rekord. Rekordet (1 177) från februari rök all världens väg. Det är väldigt roligt att det är fler och fler som lyssnar på och följer Sökpodden.

Affärsmodeller i sökbranschen

Denna månads första ämnen är affärsmodeller i branschen. Vi pratar bland annat om prestationsbaserade prismodeller och bindningstider. Exempelvis, skulle du som kund till en byrå tycka att en bindningstid på tre år är rimlig?

Facebook DPA

Därefter gör vi ett tvärt kast till Facebook DPA och baserat på bland annat en egen undersökning så diskuterar vi varför Facebook DPA ofta är den mest lönsamma formen av annonseringen på Facebook.

Google Search Console

Sist ämnet i trettonde avsnitt av Sökpodden är Google Search Console. Här går vi går igenom 13 olika funktioner i Search Console som vi tycker det är bra att hålla koll på.

Tack till alla er som lyssnar och för all den feedback vi får! Det är guld värt. Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nu är det hög tid för dig att börja lyssna på detta rekordlånga avsnitt av Sökpodden. Du kan lyssna nedan direkt, via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes.

Du lyssnar på Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i detta avsnitt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Värmeljus som brinner

Förstå Googles ekosystem och få fler företag att skänka pengar till goda ändamål

Julen är den tid på året då svenskar ger mest pengar till ideella organisationer och välgörenhet. Genom att förstå Googles ekosystem bättre kan fler organisationer nå nya intäktsströmmar till sina organisationer.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner