Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#13 Sextio procents lägre CPA

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 13

Vilka olika affärsmodeller används i vår bransch? Hur mycket bättre är Facebook DPA jämfört med vanlig retargeting på Facebook? Vilka saker bör du hålla koll på i Search Console? Dessa tre frågor och mer pratar vi om i avsnitt 13 av Sökpodden.

Rekord i mars! Det var 1 550 lyssningar på Sökpodden förra månaden vilket är nytt rekord. Rekordet (1 177) från februari rök all världens väg. Det är väldigt roligt att det är fler och fler som lyssnar på och följer Sökpodden.

Affärsmodeller i sökbranschen

Denna månads första ämnen är affärsmodeller i branschen. Vi pratar bland annat om prestationsbaserade prismodeller och bindningstider. Exempelvis, skulle du som kund till en byrå tycka att en bindningstid på tre år är rimlig?

Facebook DPA

Därefter gör vi ett tvärt kast till Facebook DPA och baserat på bland annat en egen undersökning så diskuterar vi varför Facebook DPA ofta är den mest lönsamma formen av annonseringen på Facebook.

Google Search Console

Sist ämnet i trettonde avsnitt av Sökpodden är Google Search Console. Här går vi går igenom 13 olika funktioner i Search Console som vi tycker det är bra att hålla koll på.

Tack till alla er som lyssnar och för all den feedback vi får! Det är guld värt. Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nu är det hög tid för dig att börja lyssna på detta rekordlånga avsnitt av Sökpodden. Du kan lyssna nedan direkt, via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes.

Du lyssnar på Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i detta avsnitt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

adwords budget

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget

Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

Google Global Site Tag gtag.js

Google släpper ”Global Site Tag” (gtag.js)

Google har uppdaterat sin spårningkod för Google Analytics och Google AdWords till gtag.js. Vi går igenom vad vi vet och vad hur den påverkar dig. Få en förståelse för Google nya gtag och säkerställ att du inte tappar viktig data.

Så fungerar Facebook overlays

Facebooks nya overlays ger dig möjligheten att effektivt dra uppmärksamheten till dina dynamiska annonser. Skapa skräddarsydda overlays så kan du visa information som pris, frakt eller popularitet för varje produkt i ditt sortiment

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner