Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#13 Sextio procents lägre CPA

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 13

Vilka olika affärsmodeller används i vår bransch? Hur mycket bättre är Facebook DPA jämfört med vanlig retargeting på Facebook? Vilka saker bör du hålla koll på i Search Console? Dessa tre frågor och mer pratar vi om i avsnitt 13 av Sökpodden.

Rekord i mars! Det var 1 550 lyssningar på Sökpodden förra månaden vilket är nytt rekord. Rekordet (1 177) från februari rök all världens väg. Det är väldigt roligt att det är fler och fler som lyssnar på och följer Sökpodden.

Affärsmodeller i sökbranschen

Denna månads första ämnen är affärsmodeller i branschen. Vi pratar bland annat om prestationsbaserade prismodeller och bindningstider. Exempelvis, skulle du som kund till en byrå tycka att en bindningstid på tre år är rimlig?

Facebook DPA

Därefter gör vi ett tvärt kast till Facebook DPA och baserat på bland annat en egen undersökning så diskuterar vi varför Facebook DPA ofta är den mest lönsamma formen av annonseringen på Facebook.

Google Search Console

Sist ämnet i trettonde avsnitt av Sökpodden är Google Search Console. Här går vi går igenom 13 olika funktioner i Search Console som vi tycker det är bra att hålla koll på.

Tack till alla er som lyssnar och för all den feedback vi får! Det är guld värt. Har du synpunkter på något i detta avsnitt så kommentera gärna nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com

Nu är det hög tid för dig att börja lyssna på detta rekordlånga avsnitt av Sökpodden. Du kan lyssna nedan direkt, via RSS, andra Poddappar som Acast eller via Itunes.

Du lyssnar på Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i detta avsnitt.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner