Sökmotorkonsult.se

#6 Sista dansen för sista klicket

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 6

I sjätte avsnittet av Sökpodden talar vi om last click, framtiden för affiliates samt om appar kommer innebära slutet för SEO och SEM.

Detta avsnitt av Sökpodden är kanske det mest tekniska hittills och en röd tråd genom dagens 3 ämnen är den mobila utvecklingen.

Last click

Vi börjar detta avsnitt med att prata om last click och Googles strävan att flytta sig bort från detta.

Affiliates

Dagens andra ämne är affiliates och vi pratar om vilka möjligheter och hot vi ser, samt siar lite om framtiden för affiliates.

Är appar döden för sökmotorer?

Vi avslutar dagens pod med att diskutera om appar kan innebära döden för sökmotorer och därmed SEO & SEM.

Dessutom berättar Michael och Pontus om vad som var mest intressant på deras besök på Google Plex.

Som alltid är vi väldigt tacksamma för feedback och kommentarer. Hör gärna av dig med vad du tycker om dagens avsnitt eller vad du tycker att vi ska prata om i nästa avsnitt.

Du lyssnar på Sökpodden #6 nedan. Vill du hellre lyssna via Itunes, andra Poddappar eller RSS går det såklart lika bra. God lyssning!

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner