Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Perfekt sommarläsning! Sommarläsning till paketpris! ×
Sommarläsning! Böckerna Guldläge och Pengamaskinen till paketpris. Sommarläsning till paketpris! ×
Sökmotorkonsult.se

#6 Sista dansen för sista klicket

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 6

I sjätte avsnittet av Sökpodden talar vi om last click, framtiden för affiliates samt om appar kommer innebära slutet för SEO och SEM.

Detta avsnitt av Sökpodden är kanske det mest tekniska hittills och en röd tråd genom dagens 3 ämnen är den mobila utvecklingen.

Last click

Vi börjar detta avsnitt med att prata om last click och Googles strävan att flytta sig bort från detta.

Affiliates

Dagens andra ämne är affiliates och vi pratar om vilka möjligheter och hot vi ser, samt siar lite om framtiden för affiliates.

Är appar döden för sökmotorer?

Vi avslutar dagens pod med att diskutera om appar kan innebära döden för sökmotorer och därmed SEO & SEM.

Dessutom berättar Michael och Pontus om vad som var mest intressant på deras besök på Google Plex.

Som alltid är vi väldigt tacksamma för feedback och kommentarer. Hör gärna av dig med vad du tycker om dagens avsnitt eller vad du tycker att vi ska prata om i nästa avsnitt.

Du lyssnar på Sökpodden #6 nedan. Vill du hellre lyssna via Itunes, andra Poddappar eller RSS går det såklart lika bra. God lyssning!

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Både ha och äta kakan

Relevanta annonser eller integritet

Både den nya dataskyddsförordningen GDPR och Apple slår ett slag för integriteten. Samtidigt ökar användandet av annonsblockerare då vi inte gillar att mötas av irrelevanta annonser. Går dessa två saker ihop?

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 28

#28 Giriga förändringar?

Sista avsnittet innan Sökpodden går på sommarlov. Denna månad pratar vi om försämringar i AdWords, jublar över utökad Quality Score-data och avgör hur stor budgeten på Facebook ska vara.

Michael Berman, Maria Fernholm, Joel Unge och Michael Wahlgren inför Sökpodden 28

SEO för poddar

Att lyssna på poddar är populärt. Men hur optimerar du din podd för Google? Vi går i detta inlägg igenom ett antal saker du bör tänka på när det gäller att sökmotoroptimera din podcast.

målvärde i google analytics

Sätt ett ekonomiskt värde på dina mål i Google Analytics

När du har satt upp mål för din webbplats så är det viktigt att sätta ett ekonomiskt värde på respektive mål. På så sätt kan du bedöma om dina digitala satsningar är lönsamma eller inte, samt se vilken kanal som presterar bäst. […]

IF-funktioner adwords

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords

Nå användare som lämnat varukorgen med ett skräddarsytt budskap och visa unika annonser för olika enheter. Läs mer om Google AdWords IF-funktioner för textannonser så du kan anpassa budskapet för olika målgrupper!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner