Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#6 Sista dansen för sista klicket

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 6

I sjätte avsnittet av Sökpodden talar vi om last click, framtiden för affiliates samt om appar kommer innebära slutet för SEO och SEM.

Detta avsnitt av Sökpodden är kanske det mest tekniska hittills och en röd tråd genom dagens 3 ämnen är den mobila utvecklingen.

Last click

Vi börjar detta avsnitt med att prata om last click och Googles strävan att flytta sig bort från detta.

Affiliates

Dagens andra ämne är affiliates och vi pratar om vilka möjligheter och hot vi ser, samt siar lite om framtiden för affiliates.

Är appar döden för sökmotorer?

Vi avslutar dagens pod med att diskutera om appar kan innebära döden för sökmotorer och därmed SEO & SEM.

Dessutom berättar Michael och Pontus om vad som var mest intressant på deras besök på Google Plex.

Som alltid är vi väldigt tacksamma för feedback och kommentarer. Hör gärna av dig med vad du tycker om dagens avsnitt eller vad du tycker att vi ska prata om i nästa avsnitt.

Du lyssnar på Sökpodden #6 nedan. Vill du hellre lyssna via Itunes, andra Poddappar eller RSS går det såklart lika bra. God lyssning!

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

personliga jordgubbar

Inte lika personliga sökresultat på Google längre

Tidigare var alla sökresultat personliga. Numera tar Google främst hänsyn till din geografiska plats samt vad du nyligen googlat efter när de personaliserar ditt sökresultat.

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner