Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#6 Sista dansen för sista klicket

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 6

I sjätte avsnittet av Sökpodden talar vi om last click, framtiden för affiliates samt om appar kommer innebära slutet för SEO och SEM.

Detta avsnitt av Sökpodden är kanske det mest tekniska hittills och en röd tråd genom dagens 3 ämnen är den mobila utvecklingen.

Last click

Vi börjar detta avsnitt med att prata om last click och Googles strävan att flytta sig bort från detta.

Affiliates

Dagens andra ämne är affiliates och vi pratar om vilka möjligheter och hot vi ser, samt siar lite om framtiden för affiliates.

Är appar döden för sökmotorer?

Vi avslutar dagens pod med att diskutera om appar kan innebära döden för sökmotorer och därmed SEO & SEM.

Dessutom berättar Michael och Pontus om vad som var mest intressant på deras besök på Google Plex.

Som alltid är vi väldigt tacksamma för feedback och kommentarer. Hör gärna av dig med vad du tycker om dagens avsnitt eller vad du tycker att vi ska prata om i nästa avsnitt.

Du lyssnar på Sökpodden #6 nedan. Vill du hellre lyssna via Itunes, andra Poddappar eller RSS går det såklart lika bra. God lyssning!

I detta avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner