#55 Sistrix

I detta novemberavsnitt av Sökpodden går vi igenom SEO-verktyget Sistrix, vi lyfter Google Shoppings tillväxt och avslutar med att prata Cookiegeddon. Lyssna gärna!

Nu är avsnitt 55 av Sökpodden här och som alltid står tre ämnen på menyn:

Sistrix

Avsnitt börjar med Sistrix där vi pratar om varför vi gillar detta SEO-verktyg och hur vi använder det. Sistrix ger även alla lyssnare en tidig julklapp, lyssna för att höra vilken!

Google Shopping växer

För e-handlare blir Google Shopping bara viktigare och viktigare. Vi går igenom hur du på bästa sätt kan optimera denna högpresterande kanal.

Cookiegeddon

Kakkriget mellan Apple och Ad-techbolag som Google och Facebook har pågått ett tag nu. Vi pratar om hur denna fajt påverkar dig som marknadsförare och vad du kan göra åt det.


Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta det.

Då var det dags att lyssna på avsnitt 55. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast. 

I detta avsnitt medverkar Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

6 kommentarer på "#55 Sistrix"

  1. Hej
    Kommer inte ihåg länken till vart man kunde få sistrix gratis, var det sokmotorskonsult/?
    Mvh Anneli


  2. Hej Anneli

    Jag vill inte skriva ut länken här då erbjudandet är exklusivt för de som lyssnar, men jag mailar dig länken så ”slipper” du lyssna igen :-).


  3. Hej Thomas,

    Tack för din kommentar. Jag är lite osäker på vad du specifikt menar, men jag antar du syftar på något vi sa i avsnittet.

    I och med att du inte själv väljer sökord att synas på i Google Shopping handlar optimeringen av sökord mycket om att jobba med negativa sökord. Jag tror vi jämförde det med att annonsera med bred match i vanliga söknätverket i avsnittet. För Google skjuter verkligen brett när den väljer vad du ska synas på utifrån Shopping-feeden. Så därför blir det extra viktigt att vara noga med de negativa sökorden.

    Sen kan du ju även indirekt optimera sökorden genom hur du strukturerar dina Shopping-kampanjer och hur du jobbar med prioritet mellan kampanjerna.

    Var det svar på din fråga, Thomas?


Kommentarsfältet är stängt.