Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#9 Sökåret 2015

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 9

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om Call Tracking, Sökåret 2015 och så ser vi vad som står i stjärnorna för nästa år.

Det har varit ett fantastiskt år för Sökpodden vilket vi kröner med det sista avsnitt för året!

Call Tracking

Under november resulterade vår egen annonsering på AdWords i att bland annat 12 potentiella kunder ringde oss. Detta vet vi tack vare Call Tracking vilket är ett av ämnena i avsnitt 9 av Sökpodden.

Sökåret 2015

Vidare pratar vi om Sökåret 2015 och utser bland annat ”Årets brutna löfte” och ”Årets förtydligande”.

Framtidsprofetior

Till sist ger vi oss på att sia om vad som kommer hända 2016 där spåkulan visar oss mer lokalt och mer annonser.

Vi vill passa på att tacka alla som lyssnat på Sökpodden under vårt första år. Vi är överväldigade över att så många lyssnat och att vi är tacksamma för alla glada tillrop vi fått. Detta gör oss taggade att fortsätta med Sökpodden under 2016! Tills dess önskar vi era alla en fantastisk God jul och Gott nytt år.

Och glöm nu för gud skull inte att lyssna på Sökpodden #9, du lyssnar direkt nedan, via RSS, andra Poddappar som Acast eller varför inte via gamla kära Itunes.

I årets första avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner