Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#9 Sökåret 2015

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 9

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om Call Tracking, Sökåret 2015 och så ser vi vad som står i stjärnorna för nästa år.

Det har varit ett fantastiskt år för Sökpodden vilket vi kröner med det sista avsnitt för året!

Call Tracking

Under november resulterade vår egen annonsering på AdWords i att bland annat 12 potentiella kunder ringde oss. Detta vet vi tack vare Call Tracking vilket är ett av ämnena i avsnitt 9 av Sökpodden.

Sökåret 2015

Vidare pratar vi om Sökåret 2015 och utser bland annat ”Årets brutna löfte” och ”Årets förtydligande”.

Framtidsprofetior

Till sist ger vi oss på att sia om vad som kommer hända 2016 där spåkulan visar oss mer lokalt och mer annonser.

Vi vill passa på att tacka alla som lyssnat på Sökpodden under vårt första år. Vi är överväldigade över att så många lyssnat och att vi är tacksamma för alla glada tillrop vi fått. Detta gör oss taggade att fortsätta med Sökpodden under 2016! Tills dess önskar vi era alla en fantastisk God jul och Gott nytt år.

Och glöm nu för gud skull inte att lyssna på Sökpodden #9, du lyssnar direkt nedan, via RSS, andra Poddappar som Acast eller varför inte via gamla kära Itunes.

I årets första avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner