Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#9 Sökåret 2015

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 9

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om Call Tracking, Sökåret 2015 och så ser vi vad som står i stjärnorna för nästa år.

Det har varit ett fantastiskt år för Sökpodden vilket vi kröner med det sista avsnitt för året!

Call Tracking

Under november resulterade vår egen annonsering på AdWords i att bland annat 12 potentiella kunder ringde oss. Detta vet vi tack vare Call Tracking vilket är ett av ämnena i avsnitt 9 av Sökpodden.

Sökåret 2015

Vidare pratar vi om Sökåret 2015 och utser bland annat ”Årets brutna löfte” och ”Årets förtydligande”.

Framtidsprofetior

Till sist ger vi oss på att sia om vad som kommer hända 2016 där spåkulan visar oss mer lokalt och mer annonser.

Vi vill passa på att tacka alla som lyssnat på Sökpodden under vårt första år. Vi är överväldigade över att så många lyssnat och att vi är tacksamma för alla glada tillrop vi fått. Detta gör oss taggade att fortsätta med Sökpodden under 2016! Tills dess önskar vi era alla en fantastisk God jul och Gott nytt år.

Och glöm nu för gud skull inte att lyssna på Sökpodden #9, du lyssnar direkt nedan, via RSS, andra Poddappar som Acast eller varför inte via gamla kära Itunes.

I årets första avsnitt lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Michael Berman.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Årets Julklapp 2019

Vad blir årets julklapp 2019?

Och se det snöar! Äntligen är julhandeln 2019 igång. Vi ser över vilka produkter som haft en god utveckling under året och som potentiellt kan bli årets julklapp 2019.

Är rankingfaktorer och rankingsignaler samma sak?

Googles rankingsystem med algoritmer, rankingfaktorer och rankingsignaler kan vara knepigt att förstå sig på. Men är det någon skillnad på faktorer och signaler, eller betyder de samma sak? Här följer en problematisering av dessa begrepp, samt frågeställningar kring hur man […]

Optimera ditt produktflöde

Så optimerar du ditt produktflöde för Google Shopping

Annonsering med Google Shopping har blivit allt mer vanligt bland Sveriges e-handlare. Vi har kollat lite närmare på vad en produktflöde innehåller samt hur du optimerar det på bästa sätt. Lär dig grunderna här!

google shopping kampanjstruktur

Skapa en bra kampanjstruktur för Google Shopping

Google Shopping har sedan en tid tillbaka varit väldigt populärt bland e-handlare. Mycket på grund av att den höga konverteringsgraden. Här kan du läsa om våra bästa tips för att lyckas med en lönsam Google Shopping-annonsering.

Bert

Här kommer BERT – största förändringen på länge

Google rullar ut BERT – en av de största förändringarna för sök på väldigt länge. Här är de viktigaste sakerna du behöver känna till om BERT. 

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner