Sökmotorkonsult.se

#1 Sökpodden är här!

Michael Berman, Viktor Calmhede och Michael Wahlgren i Sökpodden 1

Äntligen! Efter 8 år med blogg lanserar vi Sökpodden. I premiäravsnittet kan du höra oss prata om en stundande algoritmförändring, Googles dominans och kräftgången för linjär-tv.

Vi är väldigt glada att idag lansera Sökpodden – podcasten för dig som gillar Google, SEO och SEM. På Sökmotorkonsult.se har vi bloggat om sök sedan 2007 och är idag Sveriges största blogg i ämnet. Men vi nöjer oss inte med att bara skriva utan nu kommer vi varje månad släppa ett nytt avsnitt av Sökpodden.

Google ändrar algoritm

I premiäravsnittet pratar jag och mina kollegor Viktor Calmhede och Michael Berman om Googles stundande förändring av de mobila sökresultaten.

Googles dominans under hot?

Vi frågar oss även och diskuterar om Googles dominans kan vara under hot.

Är linjär-tv död?

Vi avslutar detta premiäravsnitt med att dyka ner i effekterna av att linjär-tv går knackigare än någonsin.

Vi är såklart väldigt nyfikna på vad du tycker om Sökpodden, så skicka gärna en tweet till @sokmotorkonsult eller maila sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker.

Nedan kan du spela upp eller ladda ned avsnittet. Du kan även lyssna via Itunes, andra Poddappar eller via RSS.

I detta premiäravsnitt lyssnar du på Michael Berman, Viktor Calmhede och Michael Wahlgren.

13 kommentarer

  1. Bra podd, innehåll och framför allt namn på podden:). Vad jag vet , så har Brightedge och Rio seo mobilt sök som en feature. Uppgradering lär det väl bli hos flera andra.

    Kommentar av Robert

  2. Robert,

    Kul att du gillar Sökpodden och tack för tipsen om mobilranking data.

  3. Bra initiativ. Ser fram mot många intressanta avsnitt.

  4. Tack Kristoffer! Vi ska göra vårt bästa, vi har redan börjat planera för nästa avsnitt :-)

  5. Bra podd! Lite fega gissningar ang. vad som händer efter 21 april dock.. Ser fram emot nästa avsnitt.

    Kommentar av Staffan

  6. Staffan,

    Kul att du gillade podden! På vilket sätt var gissningarna fega? Min uppfattning är att det kommer bli en märkbar förändring efter den 21:a.

  7. Mins inte, var över en vecka sen jag lyssnade. Tyckte gissningarna var lite vaga, vad betyder ”märkbar förändring” egentligen?

    Kommentar av Staffan

  8. Ok, ja det kanske är lite vagt. Det jag menar med märkbar förändring är att du tappar i ranking om du inte har en mobilvänlig sajt. Så om du rankar 5:a på ett sökord kommer du efter uppdateringen ranka 6:a eller 7:a. Det skulle för mig vara en märkbar förändring.

  9. Roligt initiativ! Ska bli spännande att följa podden. Roligt att ni tar upp Youtube annonsering. Vilket man ändå inte diskuterar så mycket, härligt!

  10. Intressant podd! Ser fram emot fler avsnitt.

    Kommentar av Robert

  11. Söker på iTunes hittar inte er där. Klickar
    På iTunes länken här på sidan och den är trasig…..

    Kommentar av Alex

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren oc Nicklas Krus i avsnitt 66 av Sökpodden.

#66 Antitrust

Så här mitt i novemberslasket bjuder vi på ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen antitrust, kategorisidor och nya annonsgränser. Du lyssnar väl på #66 av Sökpodden?

Steg för kvalitetsresultat

Så förbättrar du dina sökords kvalitetsresultat i Google Ads

Kvalitetsresultat eller Quality Score är något som ofta nämns inom annonsering på Google Ads. Men vad är egentligen kvalitetsresultat och hur kan man jobba med att förbättra detta?
I denna artikel går vi igenom vilka fördelar det finns med att dina sökord håller ett högt kvalitetsresultat och hur man kan jobba med att förbättra detta.

Vad är en bra ROAS?

Vad är en bra ROAS?

Är 450 % en bra ROAS? I denna artikel benar vi ut ROAS, ROI och ACOS – och framförallt svarar vi på vad som är en bra ROAS.

Årets julklapp 2020

Vad blir årets julklapp 2020?

Julhandeln år 2020 är igång. Ett ovanligt år med lika ovanliga julklappar? Vi kollar vilka produkter som potentiellt kan bli Årets Julklapp 2020!

Så skapar du förutsättningarna för att lyckas med SEO i din organisation

Lär dig mer om vilka förutsättningar som behöver finnas på plats i din organisation för att ni ska lyckas med SEO.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner