Sökmotorkonsult.se

#25 Special: Lyckas som affiliate

Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 25

I detta specialavsnitt av Sökpodden pratar vi till 100 % om affiliate. Val av strategi för dig som affiliate, på vilka sätt får du trafik och så djupdyker vi i segmentet casino affliate.

Så var det dags för avsnitt 25 av Sökpodden. Denna gång bjuder vi på ett specialavsnitt. Det har varit många av er lyssnare som hört av sig och sagt att ni gärna ser att vi snackar affiliate i Sökpodden. Då vi själva har en stor förkärlek till affiliates valde vi därför att ägna ett helt avsnitt till detta ämne.

För första gången har vi en gäst i Sökpodden – superaffiliaten Jesper Ribacka som tillsammans med sin bror driver affiliateföretaget Ribacka Group. Som alltid har vi tre ämnen för dagen:

Strategi för affiliates

Hur ska du som affiliate välja vilket eller vilka segment du ska satsa på? Är det bara sökvolym som styr eller finns det andra saker att ta hänsyn till?

Få trafik som affiliate

För det flesta affiliates är SEO det självklara valet för att få trafik till sin sajt. Men finns det några andra sätt att få trafik som är värda att satsa på?

Casino affiliate

Vi avslutar detta specialavsnitt att djupdyka i segmentens segment när det gäller affiliate. Inom casino kan du som affiliate tjäna storkovan om du lyckas. Men konkurrensen är stenhård.

Vad tycker du om dagens avsnitt? Ge oss ris eller ros med en kommentar nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Gör nu som stora delar av Malta, lyssna på Sökpodden #25. Detta gör du nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta specialavsnitt av Sökpodden lyssnar du på Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

En kommentar

  1. Bra och intressant pod! Fler sådana :)

    Kommentar av Simon

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?