Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#25 Special: Lyckas som affiliate

Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 25

I detta specialavsnitt av Sökpodden pratar vi till 100 % om affiliate. Val av strategi för dig som affiliate, på vilka sätt får du trafik och så djupdyker vi i segmentet casino affliate.

Så var det dags för avsnitt 25 av Sökpodden. Denna gång bjuder vi på ett specialavsnitt. Det har varit många av er lyssnare som hört av sig och sagt att ni gärna ser att vi snackar affiliate i Sökpodden. Då vi själva har en stor förkärlek till affiliates valde vi därför att ägna ett helt avsnitt till detta ämne.

För första gången har vi en gäst i Sökpodden – superaffiliaten Jesper Ribacka som tillsammans med sin bror driver affiliateföretaget Ribacka Group. Som alltid har vi tre ämnen för dagen:

Strategi för affiliates

Hur ska du som affiliate välja vilket eller vilka segment du ska satsa på? Är det bara sökvolym som styr eller finns det andra saker att ta hänsyn till?

Få trafik som affiliate

För det flesta affiliates är SEO det självklara valet för att få trafik till sin sajt. Men finns det några andra sätt att få trafik som är värda att satsa på?

Casino affiliate

Vi avslutar detta specialavsnitt att djupdyka i segmentens segment när det gäller affiliate. Inom casino kan du som affiliate tjäna storkovan om du lyckas. Men konkurrensen är stenhård.

Vad tycker du om dagens avsnitt? Ge oss ris eller ros med en kommentar nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Gör nu som stora delar av Malta, lyssna på Sökpodden #25. Detta gör du nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta specialavsnitt av Sökpodden lyssnar du på Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

En kommentar

  1. Bra och intressant pod! Fler sådana :)

    Kommentar av Simon

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner