Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#25 Special: Lyckas som affiliate

Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 25

I detta specialavsnitt av Sökpodden pratar vi till 100 % om affiliate. Val av strategi för dig som affiliate, på vilka sätt får du trafik och så djupdyker vi i segmentet casino affliate.

Så var det dags för avsnitt 25 av Sökpodden. Denna gång bjuder vi på ett specialavsnitt. Det har varit många av er lyssnare som hört av sig och sagt att ni gärna ser att vi snackar affiliate i Sökpodden. Då vi själva har en stor förkärlek till affiliates valde vi därför att ägna ett helt avsnitt till detta ämne.

För första gången har vi en gäst i Sökpodden – superaffiliaten Jesper Ribacka som tillsammans med sin bror driver affiliateföretaget Ribacka Group. Som alltid har vi tre ämnen för dagen:

Strategi för affiliates

Hur ska du som affiliate välja vilket eller vilka segment du ska satsa på? Är det bara sökvolym som styr eller finns det andra saker att ta hänsyn till?

Få trafik som affiliate

För det flesta affiliates är SEO det självklara valet för att få trafik till sin sajt. Men finns det några andra sätt att få trafik som är värda att satsa på?

Casino affiliate

Vi avslutar detta specialavsnitt att djupdyka i segmentens segment när det gäller affiliate. Inom casino kan du som affiliate tjäna storkovan om du lyckas. Men konkurrensen är stenhård.

Vad tycker du om dagens avsnitt? Ge oss ris eller ros med en kommentar nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Gör nu som stora delar av Malta, lyssna på Sökpodden #25. Detta gör du nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta specialavsnitt av Sökpodden lyssnar du på Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

En kommentar

  1. Bra och intressant pod! Fler sådana :)

    Kommentar av

    Simon

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner