Sökmotorkonsult.se

#25 Special: Lyckas som affiliate

Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden 25

I detta specialavsnitt av Sökpodden pratar vi till 100 % om affiliate. Val av strategi för dig som affiliate, på vilka sätt får du trafik och så djupdyker vi i segmentet casino affliate.

Så var det dags för avsnitt 25 av Sökpodden. Denna gång bjuder vi på ett specialavsnitt. Det har varit många av er lyssnare som hört av sig och sagt att ni gärna ser att vi snackar affiliate i Sökpodden. Då vi själva har en stor förkärlek till affiliates valde vi därför att ägna ett helt avsnitt till detta ämne.

För första gången har vi en gäst i Sökpodden – superaffiliaten Jesper Ribacka som tillsammans med sin bror driver affiliateföretaget Ribacka Group. Som alltid har vi tre ämnen för dagen:

Strategi för affiliates

Hur ska du som affiliate välja vilket eller vilka segment du ska satsa på? Är det bara sökvolym som styr eller finns det andra saker att ta hänsyn till?

Få trafik som affiliate

För det flesta affiliates är SEO det självklara valet för att få trafik till sin sajt. Men finns det några andra sätt att få trafik som är värda att satsa på?

Casino affiliate

Vi avslutar detta specialavsnitt att djupdyka i segmentens segment när det gäller affiliate. Inom casino kan du som affiliate tjäna storkovan om du lyckas. Men konkurrensen är stenhård.

Vad tycker du om dagens avsnitt? Ge oss ris eller ros med en kommentar nedan eller skicka ett mejl till sokpodden@pineberry.com.

Gör nu som stora delar av Malta, lyssna på Sökpodden #25. Detta gör du nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta specialavsnitt av Sökpodden lyssnar du på Jesper Ribacka, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

En kommentar

  1. Bra och intressant pod! Fler sådana :)

    Kommentar av Simon

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström i avsnitt 75 av Sökpodden

#75 Google vill bestämma

I vårt sjuttiofemte avsnitt av Sökpodden börjar vi titelkaoset som Google bjudit på senaste månad, för att ta oss vidare till ETA-annonserna kommer försvinna från Google Ads.

Amazon Prime Air

Amazon Prime lanseras i Sverige

Vi säger hej till Amazon Prime! I dag lanseras Amazon sin premiumtjänst Prime i Sverige. I vilken utsträckning kommer det påskynda Amazons framfart i Sverige?

ETA försvinner

Expanded text ads försvinner

Efter den 30:e juni kommer det inte längre gå att skapa nya eller ändra i befintliga ETA-annonser. Detta är en stor förändring inom Google Ads, och du kommer behöva börja jobba med RSA-annonser om du inte redan gjort det.

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.