Sökmotorkonsult.se

#19 Special: Emeet Live

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden 19

Under e-handelskonferensen Emeet i Stockholm spelade vi för första gången in Sökpodden Live. Missade du sändning? Misströsta inte, det går att lyssna i efterhand nedan.

Torsdagen den 20:e oktober var det Emeet 2016 i Stockholm. Pineberry är stolt sponsor till Sveriges trevligaste e-handelskonferens för femte året i rad.

Pontus, Nicklas och jag spelade under eventet in ett specialavsnitt av Sökpodden som sändes live (på bilden ovan är även Zophia Karlsson från Ehandel.se som arrangerar konferensen med) .

Vår tanke med specialavsnittet var att även du som inte är med på Emeet ska få in inblick i vad vi snackar om på konferensen. Vi pratar SEO, AdWords och Facebook Ads som vanligt, men självklart med ett e-handelsfokus denna gång.

Facebooks nya regler & Instagram DPA

Vi går igenom Facebooks nya regler och Instagram DPA.

ETA-annonser & buda i AdWords

Efter det inledande ämnet fortsätter vi med ETA-annonser och buda per enhet i AdWords.

Produktbilder & SEO krav inom e-handel

Vi avslutar med produktbilder i det organiska sökresultat samt SEO-krav när du byter e-handelsplattform.

Som alltid är vi väldigt tacksamma för dina kommentarer och synpunkter på avsnittet. Skriv nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berättar vad du tycker.

Då avsnittet spelades in live under konferensen är ljudkvaliteten inte riktigt lika hög som vanligt, vilket vi hoppas du har överseende med.

Du lyssnar på denna Emeet-special nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta läge specialavsnitt av Sökpodden lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?