Sökmotorkonsult.se

#19 Special: Emeet Live

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden 19

Under e-handelskonferensen Emeet i Stockholm spelade vi för första gången in Sökpodden Live. Missade du sändning? Misströsta inte, det går att lyssna i efterhand nedan.

Torsdagen den 20:e oktober var det Emeet 2016 i Stockholm. Pineberry är stolt sponsor till Sveriges trevligaste e-handelskonferens för femte året i rad.

Pontus, Nicklas och jag spelade under eventet in ett specialavsnitt av Sökpodden som sändes live (på bilden ovan är även Zophia Karlsson från Ehandel.se som arrangerar konferensen med) .

Vår tanke med specialavsnittet var att även du som inte är med på Emeet ska få in inblick i vad vi snackar om på konferensen. Vi pratar SEO, AdWords och Facebook Ads som vanligt, men självklart med ett e-handelsfokus denna gång.

Facebooks nya regler & Instagram DPA

Vi går igenom Facebooks nya regler och Instagram DPA.

ETA-annonser & buda i AdWords

Efter det inledande ämnet fortsätter vi med ETA-annonser och buda per enhet i AdWords.

Produktbilder & SEO krav inom e-handel

Vi avslutar med produktbilder i det organiska sökresultat samt SEO-krav när du byter e-handelsplattform.

Som alltid är vi väldigt tacksamma för dina kommentarer och synpunkter på avsnittet. Skriv nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berättar vad du tycker.

Då avsnittet spelades in live under konferensen är ljudkvaliteten inte riktigt lika hög som vanligt, vilket vi hoppas du har överseende med.

Du lyssnar på denna Emeet-special nedan, via RSSItunes, eller andra Poddappar som Acast.

I detta läge specialavsnitt av Sökpodden lyssnar du på Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?