Sökmotorkonsult.se

#4 Spökspammare

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 4

I det fjärde avsnittet av Sökpodden pratar vi om spökspam, hur du kan maila dina konkurrenters kunder och så spår vi framtiden för länkar.

Äntligen dags för ännu ett avsnitt av Sökpodden! Denna vecka tar sig jag, Victor och Michael oss an tre spännande och aktuella ämnen.

Spökspammare

Är din referral- eller direkttrafik misstänkt hög? Då har du kanske råkat ut för spökspammare.

Gmail Sponsored Promotions

Hur kan du maila dina konkurrenters kunder med hjälp av Gmail Sponsored Promotions (GSP)? Det reder vi ut i dagens avsnitt.

Framtiden för länkar

Hur ser framtiden ut för länkar? Det är vad vi avrundar avsnittet med dagen till ära.

Vad tror du själv om framtiden för länkar? Har du drabbats av spökspam? Kommentera gärna direkt här på inlägget eller skicka en tweet till oss på @sokmotorkonsult

Nedan kan du spela upp eller ladda ned det fjärde avsnittet av Sökpodden. Föredrar du att lyssna via Itunes, andra Poddappar (min personliga favorit är Pocket Casts) eller RSS går det såklart lika bra.

Tack för att du lyssnar!

I detta avsnitt kan du lyssna på Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman.

Sidan är senast uppdaterad 2017-06-12

Play

9 kommentarer

  1. Intressant diskussion om spökspam! Har ni för övrigt stött på någon kund som har haft så pass mycket av den sortens trafik att det blivit ett faktiskt problem?

    Kommentar av Christian

  2. Christian: Vi har sett flera exempel där spammet är en så stor andel av trafiken att det inte går att göra bra analyser. Men man kan som tur är åtgärda det på olika sätt beroende på typ av spam.

  3. Bra podd-avsnitt! Kan ni inte skriva en guide för hur man blir av med allt spam i analytics?

    Kommentar av Staffan

  4. […] lyssna på Sökpodden och avsnittet där man bl.a. talar om ”Framtiden för länkar” (som börjar efter 26 min : 20 […]

    Pingback av Hur du lyckas med Sökmotoroptimering 2015? (Del 4 av 4)

  5. […] 3. Underlig hänvisningstrafikA.) SpamtrafikDet blir allt vanligare att spam dyker upp i som hänvisningskälla i Analytics. Dessa kan filtreras bort med olika filter. Mer om detta pratar vi om i vår senaste sökpodd. […]

  6. […] jag en artikel om spöken och robotar som skapar problem i Google Analytics. På sistone har fler uppmärksammat problemet och det verkar ha eskalerat, då våra kunder rapporterar att upp till 40%(!) av besöken inte är […]

    Pingback av Er statistik visar fel! Så tar du kål på spöken i Google Analytics | TopVisible

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Greta talar i en mikrofon

5 gånger Greta utklassar sina motståndare på sociala medier

Greta Thunberg är just nu som enda kvinna med på topplistan över de mest gillade Twitter-inläggen någonsin. Här är 5 av Gretas mest uppmärksammade svar i sociala medier.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 90 av Sökpodden

#90 Medicin

Årets första avsnitt av Sökpodden är här. Denna gång pratar vi marknadsföring i lågkonjunktur, diskuterar trenden att Google Ads tar mer och mer kontroll från sina annonsörer och avslutar med ett snack om möjligheter och risker med AI. Du lyssnar väl?

Rykte: Google lanserar AI-chat 2023 – vi kollar in Sparrow

AI-ryktena fortsätter. Google rapporteras nu ha skarpa planer på att lansera sin egen chatbot under 2023. Vi har kollat in hur den kan komma att utformas.

Elov & Beny

Så jobbar Elov & Beny med digitala trender & marknadsföring

Att ta kontroll över sitt varumärke och nå ut med sin musik på ett effektivt sätt är viktigare idag än någonsin. För att lära oss mer om detta träffar vi melodifestivalen-aktuella Elov & Beny, för att diskutera hur de jobbar med digital marknadsföring och kreativa trender för att fortsätta bygga upp sin framgångsrika musikkarrriär.

Visualisering av hur MySpace kändes mot slutet, som en stor spökstad. Några suddiga personer syns framför MySpace loggan.

MySpace – Från social mediejätte till spökstad

Lär dig mer om en av de första stora sociala nätverksplattformarna på internet, MySpace. Hitta ut hur sajten grundades, och hur den kom att bli en av de mest populära mötesplatserna på nätet under storhetstiden. Läs också om uppköpet av MySpace och hur det ledde till miljonförluster, samt om sajtens nedgång mot slutet.