Sökmotorkonsult.se

#4 Spökspammare

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden 4

I det fjärde avsnittet av Sökpodden pratar vi om spökspam, hur du kan maila dina konkurrenters kunder och så spår vi framtiden för länkar.

Äntligen dags för ännu ett avsnitt av Sökpodden! Denna vecka tar sig jag, Victor och Michael oss an tre spännande och aktuella ämnen.

Spökspammare

Är din referral- eller direkttrafik misstänkt hög? Då har du kanske råkat ut för spökspammare.

Gmail Sponsored Promotions

Hur kan du maila dina konkurrenters kunder med hjälp av Gmail Sponsored Promotions (GSP)? Det reder vi ut i dagens avsnitt.

Framtiden för länkar

Hur ser framtiden ut för länkar? Det är vad vi avrundar avsnittet med dagen till ära.

Vad tror du själv om framtiden för länkar? Har du drabbats av spökspam? Kommentera gärna direkt här på inlägget eller skicka en tweet till oss på @sokmotorkonsult

Nedan kan du spela upp eller ladda ned det fjärde avsnittet av Sökpodden. Föredrar du att lyssna via Itunes, andra Poddappar (min personliga favorit är Pocket Casts) eller RSS går det såklart lika bra.

Tack för att du lyssnar!

I detta avsnitt kan du lyssna på Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Michael Berman.

9 kommentarer

  1. Intressant diskussion om spökspam! Har ni för övrigt stött på någon kund som har haft så pass mycket av den sortens trafik att det blivit ett faktiskt problem?

    Kommentar av Christian

  2. Christian: Vi har sett flera exempel där spammet är en så stor andel av trafiken att det inte går att göra bra analyser. Men man kan som tur är åtgärda det på olika sätt beroende på typ av spam.

  3. Bra podd-avsnitt! Kan ni inte skriva en guide för hur man blir av med allt spam i analytics?

    Kommentar av Staffan

  4. […] lyssna på Sökpodden och avsnittet där man bl.a. talar om ”Framtiden för länkar” (som börjar efter 26 min : 20 […]

    Pingback av Hur du lyckas med Sökmotoroptimering 2015? (Del 4 av 4)

  5. […] 3. Underlig hänvisningstrafikA.) SpamtrafikDet blir allt vanligare att spam dyker upp i som hänvisningskälla i Analytics. Dessa kan filtreras bort med olika filter. Mer om detta pratar vi om i vår senaste sökpodd. […]

  6. […] jag en artikel om spöken och robotar som skapar problem i Google Analytics. På sistone har fler uppmärksammat problemet och det verkar ha eskalerat, då våra kunder rapporterar att upp till 40%(!) av besöken inte är […]

    Pingback av Er statistik visar fel! Så tar du kål på spöken i Google Analytics | TopVisible

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren oc Nicklas Krus i avsnitt 66 av Sökpodden.

#66 Antitrust

Så här mitt i novemberslasket bjuder vi på ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen antitrust, kategorisidor och nya annonsgränser. Du lyssnar väl på #66 av Sökpodden?

Steg för kvalitetsresultat

Så förbättrar du dina sökords kvalitetsresultat i Google Ads

Kvalitetsresultat eller Quality Score är något som ofta nämns inom annonsering på Google Ads. Men vad är egentligen kvalitetsresultat och hur kan man jobba med att förbättra detta?
I denna artikel går vi igenom vilka fördelar det finns med att dina sökord håller ett högt kvalitetsresultat och hur man kan jobba med att förbättra detta.

Vad är en bra ROAS?

Vad är en bra ROAS?

Är 450 % en bra ROAS? I denna artikel benar vi ut ROAS, ROI och ACOS – och framförallt svarar vi på vad som är en bra ROAS.

Årets julklapp 2020

Vad blir årets julklapp 2020?

Julhandeln år 2020 är igång. Ett ovanligt år med lika ovanliga julklappar? Vi kollar vilka produkter som potentiellt kan bli Årets Julklapp 2020!

Så skapar du förutsättningarna för att lyckas med SEO i din organisation

Lär dig mer om vilka förutsättningar som behöver finnas på plats i din organisation för att ni ska lyckas med SEO.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner