Sökmotorkonsult.se

#50 Städmani

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 50 av Sökpodden

I detta jubileumsavsnitt av Sökpodden går vi igenom strukturerad data, städar med negativa sökord och så avslutar vi med ett snack om canonicals. Lyssna gärna!

Första avsnittet av Sökpodden släppte vi för drygt 4 år sedan, närmare bestämt den 18 mars 2015. I dag släpper vi avsnitt 50, ett jubileum för oss. Självklart vill vi fira detta lite extra med dig som lyssnar, exakt hur vi firar får du reda på när du lyssnar på avsnittet.

Precis som i alla tidigare avsnitt, bjuder vi denna gång på tre ämnen:

Strukturerad data

Google visar mer och mer ”rich results” i sökresultaten vilket gör att strukturerad data verkligen är på tapeten. Men är det bara fördelar med strukturerad data?

Negativa sökord

Att städa ditt Google Ads-konto med hjälp av negativa sökord är en av de absolut viktigaste saker du kan göra för din annonsering. Dessutom är det rolig städning!

Canonicals

Canonicals används mer och mer av sajter. Är det en bra städmetod mot duplicerat innehåll eller är det bara som att sopa smutsen under mattan?

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com.

Så, då är det dags att trycka på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna på #50 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner