Sökmotorkonsult.se

#50 Städmani

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 50 av Sökpodden

I detta jubileumsavsnitt av Sökpodden går vi igenom strukturerad data, städar med negativa sökord och så avslutar vi med ett snack om canonicals. Lyssna gärna!

Första avsnittet av Sökpodden släppte vi för drygt 4 år sedan, närmare bestämt den 18 mars 2015. I dag släpper vi avsnitt 50, ett jubileum för oss. Självklart vill vi fira detta lite extra med dig som lyssnar, exakt hur vi firar får du reda på när du lyssnar på avsnittet.

Precis som i alla tidigare avsnitt, bjuder vi denna gång på tre ämnen:

Strukturerad data

Google visar mer och mer ”rich results” i sökresultaten vilket gör att strukturerad data verkligen är på tapeten. Men är det bara fördelar med strukturerad data?

Negativa sökord

Att städa ditt Google Ads-konto med hjälp av negativa sökord är en av de absolut viktigaste saker du kan göra för din annonsering. Dessutom är det rolig städning!

Canonicals

Canonicals används mer och mer av sajter. Är det en bra städmetod mot duplicerat innehåll eller är det bara som att sopa smutsen under mattan?

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com.

Så, då är det dags att trycka på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna på #50 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

Sidan är senast uppdaterad 2019-07-02

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.