Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#50 Städmani

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 50 av Sökpodden

I detta jubileumsavsnitt av Sökpodden går vi igenom strukturerad data, städar med negativa sökord och så avslutar vi med ett snack om canonicals. Lyssna gärna!

Första avsnittet av Sökpodden släppte vi för drygt 4 år sedan, närmare bestämt den 18 mars 2015. I dag släpper vi avsnitt 50, ett jubileum för oss. Självklart vill vi fira detta lite extra med dig som lyssnar, exakt hur vi firar får du reda på när du lyssnar på avsnittet.

Precis som i alla tidigare avsnitt, bjuder vi denna gång på tre ämnen:

Strukturerad data

Google visar mer och mer ”rich results” i sökresultaten vilket gör att strukturerad data verkligen är på tapeten. Men är det bara fördelar med strukturerad data?

Negativa sökord

Att städa ditt Google Ads-konto med hjälp av negativa sökord är en av de absolut viktigaste saker du kan göra för din annonsering. Dessutom är det rolig städning!

Canonicals

Canonicals används mer och mer av sajter. Är det en bra städmetod mot duplicerat innehåll eller är det bara som att sopa smutsen under mattan?

Vad tyckte du om dagens avsnitt? Skriv gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com.

Så, då är det dags att trycka på Play nedan. Eller så går det lika bra att lyssna på #50 av Sökpodden via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt medverkar Erik Allerth, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Scaleup-möte

SEO för scaleups

SEO är oftast en av de bästa investeringarna som går att göra rent ROI-mässigt för företag som vill skala upp. Här tipsar vi om några viktiga saker att tänka på för dig som jobbar med en scaleup och vill börja arbeta mer aktivt med SEO.

genomsnittsposition begravd

Förväxla inte impression share med impression rate

Saknar du nyckeltalet genomsnittlig annonsposition när du optimerar dina bud på Google Ads? I det här inlägget går Victor igenom övergången från annonsposition till de olika alternativen av impressions.

Martin Splitt SearchStars Malmö 2019

Lyckat på SearchStars i Malmö

Vi har varit på branschkonferens. Närmare bestämt på SearchStars i Malmö. Ett trevligt och intressant event som vi sammanfattar i denna artikel.

SMX Advanced Berlin

SMX Advanced i Berlin

Vi har varit på konferens. Närmare bestämt på SMX Advanced i Berlin. I denna artikel sammanfattar vi föreläsningarna från de två dagarna.

konverterande formulär

4 tips för att kontra formulärskräcken

Får du in för få leads via kontaktformuläret på din sajt? Här går Fredrik igenom fyra enkla tips på hur du kan öka konverteringsgraden för ditt formulär.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner