Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#57 Teknisk SEO

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 57 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med teknisk SEO, vi går igenom konverteringar på kampanjnivå och avslutar med Showcase Shopping Ads. Lyssna gärna!

Avsnitt 57 av Sökpodden är här och som alltid bjuds det på tre olika ämnen:

Teknisk SEO 2020

I detta ämne utgår vi från de 16 spaningar kring teknisk SEO för 2020 som togs upp i denna intressanta artikel av Kevin Indig.

Konverteringar på kampanjnivå

Vi har längtat efter att kunna ställa in konverteringar på kampanjnivå i Google Ads. Nu när detta går pratar vi om i vilka lägen detta kan vara relevant för din annonsering på Google.

Showcase Shopping Ads

Google har lanserat ett antal olika nya annonsformat på slutet där ett av de mer intressanta är Showcase Shopping Ads. Vi går igenom varför Google tagit fram detta format, hur det funkar samt varför Showcase-annonserna fortfarande inte är så vanliga i Sverige.

Gillade du dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det hög tid att lyssna på avsnitt 57. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

En kommentar

  1. Tack för en bra podd!

    Kommentar av Melker W

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner