Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#57 Teknisk SEO

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 57 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med teknisk SEO, vi går igenom konverteringar på kampanjnivå och avslutar med Showcase Shopping Ads. Lyssna gärna!

Avsnitt 57 av Sökpodden är här och som alltid bjuds det på tre olika ämnen:

Teknisk SEO 2020

I detta ämne utgår vi från de 16 spaningar kring teknisk SEO för 2020 som togs upp i denna intressanta artikel av Kevin Indig.

Konverteringar på kampanjnivå

Vi har längtat efter att kunna ställa in konverteringar på kampanjnivå i Google Ads. Nu när detta går pratar vi om i vilka lägen detta kan vara relevant för din annonsering på Google.

Showcase Shopping Ads

Google har lanserat ett antal olika nya annonsformat på slutet där ett av de mer intressanta är Showcase Shopping Ads. Vi går igenom varför Google tagit fram detta format, hur det funkar samt varför Showcase-annonserna fortfarande inte är så vanliga i Sverige.

Gillade du dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det hög tid att lyssna på avsnitt 57. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

En kommentar

  1. Tack för en bra podd!

    Kommentar av Melker W

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner