Sökmotorkonsult.se

#57 Teknisk SEO

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i avsnitt 57 av Sökpodden

I årets första avsnitt av Sökpodden börjar vi med teknisk SEO, vi går igenom konverteringar på kampanjnivå och avslutar med Showcase Shopping Ads. Lyssna gärna!

Avsnitt 57 av Sökpodden är här och som alltid bjuds det på tre olika ämnen:

Teknisk SEO 2020

I detta ämne utgår vi från de 16 spaningar kring teknisk SEO för 2020 som togs upp i denna intressanta artikel av Kevin Indig.

Konverteringar på kampanjnivå

Vi har längtat efter att kunna ställa in konverteringar på kampanjnivå i Google Ads. Nu när detta går pratar vi om i vilka lägen detta kan vara relevant för din annonsering på Google.

Showcase Shopping Ads

Google har lanserat ett antal olika nya annonsformat på slutet där ett av de mer intressanta är Showcase Shopping Ads. Vi går igenom varför Google tagit fram detta format, hur det funkar samt varför Showcase-annonserna fortfarande inte är så vanliga i Sverige.

Gillade du dagens avsnitt av Sökpodden? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta!

Nu är det hög tid att lyssna på avsnitt 57. Tryck på Play nedan, eller lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson.

Sidan är senast uppdaterad 2021-09-20

Play

En kommentar

  1. Tack för en bra podd!

    Kommentar av Melker W

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.