Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#7 Title is king

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 7

Vem är egentligen kung i Googles värld? Är det titeln eller innehållet? Vad gör du om din sajt blir hackad ur ett SEO perspektiv? Google ger förtydliganden om utlänkar. Detta och mycket mer pratar vi om avsnitt sju av Sökpodden.

Det är ett tydligt SEO-fokus i detta sjunde avsnitt av Sökpodden. Podcasten där vi varje månad går igenom ett par aktuella ämnen inom sökvärlden.

Titel eller innehåll?

Stämmer det verkligen att Google tycker att Content is king, eller finns det något viktigare?

Utlänkar

Vi pratar vidare om två intressanta förtydliganden från Googles sida gällande utlänkar.

Hur påverkar hackade sajter din SEO?

Sist men inte minst gräver vi ner oss i hackade sajter och hur detta påverkar din SEO.

Gillar du Sökpodden? I så fall blir vi väldigt glada om du tipsar en vän eller kollega om Sökpodden. Vi vill nå 1 000 lyssnare under oktober och är väldigt tacksamma om du hjälper oss att nå detta mål.

Sökpodden #7 kan du lyssna på direkt nedan. Eller så kör du via Itunes, andra Poddappar eller RSS. Nu finns Sökpodden även på Acast för dig som gillar det.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede är med i detta avsnitt.

 

2 kommentarer

  1. Intressant avsnitt, särskilt att ni tog upp hackade sajter. De senaste åren har jag haft ”nöjet” att rensa ett stort antal sajter. Det är lärorikt men såklart väldigt störande att man själv och ens kunder blir hackade.

    En intressant (eller tråkig) aspekt av det hela är att hacking ökar kostnaden för SEO, eller egentligen för hela webbnärvaron. Ni och jag som konsulter lägger tid på att rensa hos kunder. Tid som annars skulle läggas på optimering.

  2. Kristoffer,

    Kul att du gillade avsnittet. Jag såg att du publicerade din artikel i samma ämne mer eller mindre samtidigt som vi spelade in. Måste vara ett tecken på att det är ett väldigt aktuellt ämne!

    Och ja, det är trist och jobbigt att vi och våra kunder behöva lägga så mycket tid på på hackade sajter istället för mer tillväxtskapande saker.

    Men det värsta är nog att de som inte märker att de är hackade och att detta påverkar deras synlighet utan att de vet om det.

    Det är inte sällan vi får in förfrågningar från kunder som varit hackade under väldigt lång tid utan att de vet om det. Ett ofog med hackning helt enkelt.

    Trevlig helg!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner