Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#7 Title is king

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 7

Vem är egentligen kung i Googles värld? Är det titeln eller innehållet? Vad gör du om din sajt blir hackad ur ett SEO perspektiv? Google ger förtydliganden om utlänkar. Detta och mycket mer pratar vi om avsnitt sju av Sökpodden.

Det är ett tydligt SEO-fokus i detta sjunde avsnitt av Sökpodden. Podcasten där vi varje månad går igenom ett par aktuella ämnen inom sökvärlden.

Titel eller innehåll?

Stämmer det verkligen att Google tycker att Content is king, eller finns det något viktigare?

Utlänkar

Vi pratar vidare om två intressanta förtydliganden från Googles sida gällande utlänkar.

Hur påverkar hackade sajter din SEO?

Sist men inte minst gräver vi ner oss i hackade sajter och hur detta påverkar din SEO.

Gillar du Sökpodden? I så fall blir vi väldigt glada om du tipsar en vän eller kollega om Sökpodden. Vi vill nå 1 000 lyssnare under oktober och är väldigt tacksamma om du hjälper oss att nå detta mål.

Sökpodden #7 kan du lyssna på direkt nedan. Eller så kör du via Itunes, andra Poddappar eller RSS. Nu finns Sökpodden även på Acast för dig som gillar det.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede är med i detta avsnitt.

 

2 kommentarer

  1. Intressant avsnitt, särskilt att ni tog upp hackade sajter. De senaste åren har jag haft ”nöjet” att rensa ett stort antal sajter. Det är lärorikt men såklart väldigt störande att man själv och ens kunder blir hackade.

    En intressant (eller tråkig) aspekt av det hela är att hacking ökar kostnaden för SEO, eller egentligen för hela webbnärvaron. Ni och jag som konsulter lägger tid på att rensa hos kunder. Tid som annars skulle läggas på optimering.

  2. Kristoffer,

    Kul att du gillade avsnittet. Jag såg att du publicerade din artikel i samma ämne mer eller mindre samtidigt som vi spelade in. Måste vara ett tecken på att det är ett väldigt aktuellt ämne!

    Och ja, det är trist och jobbigt att vi och våra kunder behöva lägga så mycket tid på på hackade sajter istället för mer tillväxtskapande saker.

    Men det värsta är nog att de som inte märker att de är hackade och att detta påverkar deras synlighet utan att de vet om det.

    Det är inte sällan vi får in förfrågningar från kunder som varit hackade under väldigt lång tid utan att de vet om det. Ett ofog med hackning helt enkelt.

    Trevlig helg!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Butik med öppet-skylt

Så optimerar du för Black week och andra kampanjer på bästa sätt

Black Week är officiellt igång och för de företag som har gjort sin SEO rätt kommer veckan innebära ett enormt uppsving i gratis och köpstark trafik från Google. I den här bloggposten går vi igenom vad som är viktigt att […]

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Pontus Karlsson i Sökpodden avsnitt 55

#55 Sistrix

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. I denna novemberutgåva är ämnena Sistrix, Google Shoppings tillväxt samt Cookiegeddeon. Du lyssnar väl?

Mobillåda - en mobil tas upp ur en låda

Mobillåda – En låda som löser alla dina problem?

Man tar problemet och köper sedan en låda att lägga problemet i, gärna med problemets namn på lådan. Voila! En mobillåda. Klart. Men man gör inget åt det som egentligen är problemet.

Japanese Keyword Hack – Hur du löser det

Har du blivit drabbad av Japanese Keyword Hack? Här är en guide hur du snabbt kan återta positionerna och få bort alla hackade URL:er från Googles index.

Kristian Jältsäter Digital Marknadsföring

Digital Marknadsföring – Vad är det?

Att förstå sig på digital marknadsföring kan vara svårt. Hur kan branschen upplevas när någon kommer in i den från ett annat håll? Behövs egentligen alla olika titlar och vad får man egentligen kalla sig? Varför kan en junior vara […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner