Sökmotorkonsult.se

#83 Trender

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

I #83 av Sökpodden pratar vi om Webmaster Guidelines, Google Trends och utvärdering av annonsering på TikTok. Lyssna gärna!

I detta majavsnitt av Sökpodden fördjupar vi oss i dessa 3 ämnen:

Webmaster Guidelines

Webmaster Guidelines är för vissa ett känsligt ämne och som ibland delar branschen. Vi går igenom varför det är så och hur vi tycker man ska se på dessa riktlinjer och råd från Google.

Google Trends

Rätt använt kan Google Trends vara ett fantastiskt verktyg för att skapa bra och engagerande innehåll. Vi lyfter fram några exempel på hur vi själva använt det och vad vi gillar med Google Trends.

Utvärdera annonsering på TikTok

TikTok växer så det knakar och fler och fler annonsörer hittar till plattformen. I detta ämne pratar vi om vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok.

Vad tyckte du om avsnittet? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta. Hör gärna även av dig med vad du vill att vi ska prata om i nästa avsnitt.

Avsnitt #83 av Sökpodden lyssnar du som alltid på genom att trycka på Play-knappen nedan. Eller så att lyssnar du via ItunesSpotify, RSS, eller valfri annan poddapp.

I detta avsnitt medverkar Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus

Klicka nedan för att spela upp!

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]