#69 Trösklar

Avsnitt 69 av Sökpodden tar avstamp i trösklar för AdRank, vi fortsätter med en SEO-clinic och avslutar med BMM som försvinner. Lyssna gärna!

Ny månad, nytt avsnitt av Sökpodden. Som alltid bjuder vi på tre ämnen i detta vårt 69:e avsnitt:

Trösklar för AdRank

Budauktionen på Google Ads är inte fullt så enkel att den annonsör med högst AdRank alltid vinner. Anledningen till detta är de tröskelvärden som Google använder sig av. Vi går igenom detta något mystiska ämne och pratar bland annat om hur Google bestämmer nivån på dessa trösklar.

SEO-clinic

För sjunde gången gör vi en SEO-clinic där vi går igenom några av våra lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv. Dessa SEO-clinics är sannolikt Sökpoddens mest populära ämnen. Tack till alla lyssnare som skickat in sin sajt som förslag!

BMM försvinner

Vi är lite vemodiga inför nyheten att matchtypen BMM (broad match modifier) ska försvinna från Google Ads. Samtidigt funderar vi kring hur stor sak förändringen egentligen är och vad du som annonsör bör hålla koll på.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker. Det blir vi väldigt glada för!

Nu återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på avsnitt 69 av Sökpodden, Naturligtvis går det lika bra att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström.