Sökmotorkonsult.se

#69 Trösklar

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

Avsnitt 69 av Sökpodden tar avstamp i trösklar för AdRank, vi fortsätter med en SEO-clinic och avslutar med BMM som försvinner. Lyssna gärna!

Ny månad, nytt avsnitt av Sökpodden. Som alltid bjuder vi på tre ämnen i detta vårt 69:e avsnitt:

Trösklar för AdRank

Budauktionen på Google Ads är inte fullt så enkel att den annonsör med högst AdRank alltid vinner. Anledningen till detta är de tröskelvärden som Google använder sig av. Vi går igenom detta något mystiska ämne och pratar bland annat om hur Google bestämmer nivån på dessa trösklar.

SEO-clinic

För sjunde gången gör vi en SEO-clinic där vi går igenom några av våra lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv. Dessa SEO-clinics är sannolikt Sökpoddens mest populära ämnen. Tack till alla lyssnare som skickat in sin sajt som förslag!

BMM försvinner

Vi är lite vemodiga inför nyheten att matchtypen BMM (broad match modifier) ska försvinna från Google Ads. Samtidigt funderar vi kring hur stor sak förändringen egentligen är och vad du som annonsör bör hålla koll på.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker. Det blir vi väldigt glada för!

Nu återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på avsnitt 69 av Sökpodden, Naturligtvis går det lika bra att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Nicklas Krus och Simon Davidsson i avsnitt 70 av Sökpodden

#70 Turturduvan

Vad händer när Chrome dumpar tredjepartskakan? Detta ämne börjar vi med i avsnitt 70 av Sökpodden. Denna gång pratar vi även om hur Google Ads påverkar den organiska trafiken och så avslutar med en SEO-clinic – ett av våra mest populär ämnen! Du lyssnar väl?

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Guldläge på nätet 2021

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet släpps i dag i en fjärde uppdaterad upplaga efter hela 7 000 sålda exemplar. Det är kul att vår SEO-bok fortsätter läsas och uppskattas. Även om det mesta inom SEO inte ändrat sig så mycket är där givitvis en del nyheter och förändringar i nya upplagan.

Google symboliserad som otålig äldre man framför dator

9 av 10 e-handlare uppfyller inte Googles nya krav

Vi har analyserat hur väl svenska e-handlare uppfyller Googles kommande krav om användarupplevelse. Resultatet visar att hela 89 av Sveriges 100 största e-handlare i Sverige inte når upp till Googles nya krav.

Design av webbsida

Så optimerar du din sajt inför Page Experience Update

Användarvänliga sidor kommer att få en fördel i sökresultaten när Google rullar ut sin Page Experience Update. Här tar vi upp de viktigaste sakerna du behöver ha koll på för att din sajt ska tillmötesgå de nya kraven från Google.