Sökmotorkonsult.se

#69 Trösklar

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

Avsnitt 69 av Sökpodden tar avstamp i trösklar för AdRank, vi fortsätter med en SEO-clinic och avslutar med BMM som försvinner. Lyssna gärna!

Ny månad, nytt avsnitt av Sökpodden. Som alltid bjuder vi på tre ämnen i detta vårt 69:e avsnitt:

Trösklar för AdRank

Budauktionen på Google Ads är inte fullt så enkel att den annonsör med högst AdRank alltid vinner. Anledningen till detta är de tröskelvärden som Google använder sig av. Vi går igenom detta något mystiska ämne och pratar bland annat om hur Google bestämmer nivån på dessa trösklar.

SEO-clinic

För sjunde gången gör vi en SEO-clinic där vi går igenom några av våra lyssnares sajter från ett SEO-perspektiv. Dessa SEO-clinics är sannolikt Sökpoddens mest populära ämnen. Tack till alla lyssnare som skickat in sin sajt som förslag!

BMM försvinner

Vi är lite vemodiga inför nyheten att matchtypen BMM (broad match modifier) ska försvinna från Google Ads. Samtidigt funderar vi kring hur stor sak förändringen egentligen är och vad du som annonsör bör hålla koll på.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker. Det blir vi väldigt glada för!

Nu återstår bara att trycka på Play nedan för att lyssna på avsnitt 69 av Sökpodden, Naturligtvis går det lika bra att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Alexander Bergström.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vad ska vi prata om i höst?

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar. Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi […]

eurovision 2021 vinnare

Vem vinner Eurovision 2021? – på Google

Det blev äntligen ett Eurovision 2021, efter en lång väntan, men vem vinner? Vi synar söktrenderna i Europa och har hittat en tydlig vinnare. På Google i alla fall.

Coronadoping

Falsk trygghet från coronadopade SEO-resultat

Coronadopade resultat är ett vanligt fenomen bland företag som gynnats av den påskyndande digitaliseringen. Läs mer om coronadoping och varför det är något du behöver vara vaksam på.