Sökmotorkonsult.se

#56 Värdet av SEO

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 56 av Sökpodden

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om att mäta värdet av SEO, vi bjuder på en SEO-clinic och så avslutar vi med Audience Network på Facebook. Lyssna gärna!

2019 lackar mot sitt slut och det är dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Precis som i alla tidigare avsnitt bjuder vi även denna gång på tre ämnen:

Värdet av SEO

Ibland kan det vara klurigt att sätta en siffra på vad den organiska trafiken är värd. I detta ämne pratar vi om hur man mäter värdet av SEO, att den organiska trafiken ibland tas för given och varför vi tycker det satsas för lite på SEO.

SEO-clinic

För femte gången i ordning genomför vi en SEO-clinic. Denna gång går vi igenom tre av våra lyssnares sajter och ser vilka möjligheter vi hittar från ett SEO-perspektiv.

Audience Network på Facebook

Är Audience Network något att satsa på för dig som annonserar på Facebook? Och hur optimerar du för Audience Network om du väljer att annonsera där? Detta är två av frågorna vi ställer oss i årets sista ämne.

Vad tyckte du om detta avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta.

För att lyssna på avsnitt 56 av Sökpodden trycker du på Play nedan. Alternativt kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.  

Vi önskar alla lyssnare en god jul och ett gott nytt år. Tusen tack för att ni lyssnat på Sökpodden under 2019. Vi hörs igen nästa år!

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

Play

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?