Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#56 Värdet av SEO

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 56 av Sökpodden

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om att mäta värdet av SEO, vi bjuder på en SEO-clinic och så avslutar vi med Audience Network på Facebook. Lyssna gärna!

2019 lackar mot sitt slut och det är dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Precis som i alla tidigare avsnitt bjuder vi även denna gång på tre ämnen:

Värdet av SEO

Ibland kan det vara klurigt att sätta en siffra på vad den organiska trafiken är värd. I detta ämne pratar vi om hur man mäter värdet av SEO, att den organiska trafiken ibland tas för given och varför vi tycker det satsas för lite på SEO.

SEO-clinic

För femte gången i ordning genomför vi en SEO-clinic. Denna gång går vi igenom tre av våra lyssnares sajter och ser vilka möjligheter vi hittar från ett SEO-perspektiv.

Audience Network på Facebook

Är Audience Network något att satsa på för dig som annonserar på Facebook? Och hur optimerar du för Audience Network om du väljer att annonsera där? Detta är två av frågorna vi ställer oss i årets sista ämne.

Vad tyckte du om detta avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta.

För att lyssna på avsnitt 56 av Sökpodden trycker du på Play nedan. Alternativt kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.  

Vi önskar alla lyssnare en god jul och ett gott nytt år. Tusen tack för att ni lyssnat på Sökpodden under 2019. Vi hörs igen nästa år!

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Ads och Amazon SEO

Sälja på Amazon? – 7 fokusområden att ta i beaktning

Intresserad av att sälja på Amazon? Vi har tagit fram en guide med 7 fokusområden som du bör lägga vikt vid för att lyckas med Amazon som kanal. Det berör allt ifrån försäljningslogik till marknadsföring.

Gratis Google Shopping – Nu även i vanliga sökresultatet

För två månader sen började Google visa organiska sökresultat i Google Shopping-tabben – helt gratis för alla e-handlare. Nu kommer samma förändring även till Googles vanliga sökresultat. Här är vad vi vet hittills.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner