Sökmotorkonsult.se

#56 Värdet av SEO

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 56 av Sökpodden

I årets sista avsnitt av Sökpodden pratar vi om att mäta värdet av SEO, vi bjuder på en SEO-clinic och så avslutar vi med Audience Network på Facebook. Lyssna gärna!

2019 lackar mot sitt slut och det är dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Precis som i alla tidigare avsnitt bjuder vi även denna gång på tre ämnen:

Värdet av SEO

Ibland kan det vara klurigt att sätta en siffra på vad den organiska trafiken är värd. I detta ämne pratar vi om hur man mäter värdet av SEO, att den organiska trafiken ibland tas för given och varför vi tycker det satsas för lite på SEO.

SEO-clinic

För femte gången i ordning genomför vi en SEO-clinic. Denna gång går vi igenom tre av våra lyssnares sajter och ser vilka möjligheter vi hittar från ett SEO-perspektiv.

Audience Network på Facebook

Är Audience Network något att satsa på för dig som annonserar på Facebook? Och hur optimerar du för Audience Network om du väljer att annonsera där? Detta är två av frågorna vi ställer oss i årets sista ämne.

Vad tyckte du om detta avsnitt? Skriv en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta.

För att lyssna på avsnitt 56 av Sökpodden trycker du på Play nedan. Alternativt kan du lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.  

Vi önskar alla lyssnare en god jul och ett gott nytt år. Tusen tack för att ni lyssnat på Sökpodden under 2019. Vi hörs igen nästa år!

I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Google indexering

Google bekräftar två indexeringsproblem

Har ni haft indexeringsproblem på Google sista veckan? Det här kan vara svaret på ert problem som Google bekräftar.

Kvinna håller i mobiltelefon med Google Shopping på

Gratis Google Shopping snart i Sverige

De organiska sökresultaten för Google Shopping kommer snart att vara tillgängliga över hela världen – däribland Sverige. Här är allt du behöver veta om förändringen. 

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner