Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#17 Vattentäta skott

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 17

Är aggressiva ankartexter i sajtkartan bra för din SEO? Har Google vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet? Hur funkar budgivningen på Facebook? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 17 av Sökpodden.

Då var tiden kommen för avsnitt 17 av Sökpodden! I dagens avsnitt går vi igenom några av höstens aktuella ämnen.

SEO tips

I avsnitt 17 av Sökpodden börjar vi med att gå igenom 13 olika SEO tips som Ross Hudgens skrev om i en artikel tidigare i år. Exempelvis att en webbsida inte bara ska lösa sökfrågan utan hela problemet som googlaren har. Eller att använda brödsmulor för att få ankartext till alla sidor på en sajt.

AdWords vs. Organiskt sökresultat

Därefter blir vi lite mer konspiratoriska och frågar oss om Google har vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet. Vad tror du själv förresten?

Budgivning på Facebook

Vi avslutar detta sjuttonde avsnitt av Sökpodden med att djupdyka i budgivningen på Facebook. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun då ämnet är komplext.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, att du inte gillar den eller om du har någon synpunkt på det vi pratar om. Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är det dags! Sätt genast igång och lyssna på Sökpodden #17. Antingen direkt nedan, eller så kan du lyssna via RSSItunes, eller.andra Poddappar som Acast.

Denna gång lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

2 kommentarer

  1. Så trevlig podd som tittar på SEO på den svenska marknaden. Jag hittar ingen mail för att kontakta er specifikt angående podden så jag skriver mitt förslag här.

    Även om podden är väldigt bra så är det ibland synd när ni alla sitter och håller med varandra, eftersom ni (uppenbarligen) arbetar på samma ställe allihopa så verkar ni tänka likadant gällande SEO. Det hade varit väldigt kul med gäster som kunde säga hur de tänker annorlunda, även om de är dirrekta konkurenter till er så kan det bli otroligt intressant och lärorikt (kanske även för er). Som Mattsson Helin podcast ungefär.

    Kommentar av

    Josef

  2. Josef,

    Tack för din kommentar. Vill du maila oss framöver går det bra på sokpodden@pineberry.com. Det går dock lika bra att framföra feedback här i kommentarsfältet.

    Kul att du gillar Sökpodden. Jag förstår din synpunkt om externa gäster. Detta är något vi funderar kring, från vårt perspektiv ser vi både för- och nackdelar med det.

    Sen är det faktiskt inte så att vi alltid är överens även om vi jobbar på samma ställe. Detta kanske inte är så tydligt i podden dock. Jag ska tänka på detta framöver och lyfta fram tydligare när vi tänker och tycker olika.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Erik Allerth, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 46 av Sökpodden

#46 Ceteris paribus

I årets första avsnitt av Sökpodden pratar vi om vad som är en bra CTR, Google Smart Shopping och videoannonser på Facebook. Lyssna gärna! Nytt år, nya möjligheter! Så var det äntligen dags för årets första avsnitt av Sökpodden. Det […]

Hitta saknade sökord

Hitta saknade sökord

Ett bra sätt att hitta nya sökord är att analysera vilka sökord du får trafik ifrån i dag men som du inte nämner på sidan. Genom att sedan addera dessa sökord i sidans innehåll kan du öka rankingen. I denna artikel går vi steg-för-steg igenom hur du lyckas med detta.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner