Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#17 Vattentäta skott

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 17

Är aggressiva ankartexter i sajtkartan bra för din SEO? Har Google vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet? Hur funkar budgivningen på Facebook? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 17 av Sökpodden.

Då var tiden kommen för avsnitt 17 av Sökpodden! I dagens avsnitt går vi igenom några av höstens aktuella ämnen.

SEO tips

I avsnitt 17 av Sökpodden börjar vi med att gå igenom 13 olika SEO tips som Ross Hudgens skrev om i en artikel tidigare i år. Exempelvis att en webbsida inte bara ska lösa sökfrågan utan hela problemet som googlaren har. Eller att använda brödsmulor för att få ankartext till alla sidor på en sajt.

AdWords vs. Organiskt sökresultat

Därefter blir vi lite mer konspiratoriska och frågar oss om Google har vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet. Vad tror du själv förresten?

Budgivning på Facebook

Vi avslutar detta sjuttonde avsnitt av Sökpodden med att djupdyka i budgivningen på Facebook. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun då ämnet är komplext.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, att du inte gillar den eller om du har någon synpunkt på det vi pratar om. Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är det dags! Sätt genast igång och lyssna på Sökpodden #17. Antingen direkt nedan, eller så kan du lyssna via RSSItunes, eller.andra Poddappar som Acast.

Denna gång lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

2 kommentarer

  1. Så trevlig podd som tittar på SEO på den svenska marknaden. Jag hittar ingen mail för att kontakta er specifikt angående podden så jag skriver mitt förslag här.

    Även om podden är väldigt bra så är det ibland synd när ni alla sitter och håller med varandra, eftersom ni (uppenbarligen) arbetar på samma ställe allihopa så verkar ni tänka likadant gällande SEO. Det hade varit väldigt kul med gäster som kunde säga hur de tänker annorlunda, även om de är dirrekta konkurenter till er så kan det bli otroligt intressant och lärorikt (kanske även för er). Som Mattsson Helin podcast ungefär.

    Kommentar av

    Josef

  2. Josef,

    Tack för din kommentar. Vill du maila oss framöver går det bra på sokpodden@pineberry.com. Det går dock lika bra att framföra feedback här i kommentarsfältet.

    Kul att du gillar Sökpodden. Jag förstår din synpunkt om externa gäster. Detta är något vi funderar kring, från vårt perspektiv ser vi både för- och nackdelar med det.

    Sen är det faktiskt inte så att vi alltid är överens även om vi jobbar på samma ställe. Detta kanske inte är så tydligt i podden dock. Jag ska tänka på detta framöver och lyfta fram tydligare när vi tänker och tycker olika.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Michael Berman i Sökpodden avsnitt 30

#30 Jubileum

Sökpodden avsnitt 30 är lika med vårt jubileumsavsnitt. I dag börjar vi med att prata om Donald Trump och vad marknadsförare kan lära sig av honom, vi söker efter sökordsluckor och så utser vi de största AdWords-förändringarna. Du lyssnar väl på vårt jubileumsavsnitt?

Facebook stänger ner Power Editor

Power Editor försvinner

Facebook har gått ut med att de kommer plocka ner deras annonsverktyg Power Editor. Ett verktyg som många annonsörer förlitar sig på i deras vardagliga arbete. Vi har därför valt att gå igenom vad detta innebär för dig som annonsör och hur du på bästa sätt kan förberedda dig.

search console adwords

Hitta dina sökordsluckor med Search Console och Google AdWords

Du kan länka ihop Google AdWords med Google Search Console för att få ut mycket intressant sökordsdata om hur dina organiska och betalda visningar presterar och täcka upp sökordsluckor. Läs mer om hur du får ut det mesta av Search Console och AdWords!

Farbror i hängmatta

SEO-nyheter från Google under sommaren

Har du tillbringat mer tid i hängmattan än framför datorn under sommaren? Då kommer här en sammanfattning på tre SEO-nyheter från Google.

Sista SEO-snacket på Sue Ellen?

Sommarens sista dagar är här och de flesta av oss har hittat tillbaka till jobbet. Vad passar då bättre än att mingla runt med andra onlinenördar? Torsdagen den 31 augusti kör vi SEO-snack igen och det här kan vara sista gången som vi håller till på Sue Ellen.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner