Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#17 Vattentäta skott

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 17

Är aggressiva ankartexter i sajtkartan bra för din SEO? Har Google vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet? Hur funkar budgivningen på Facebook? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 17 av Sökpodden.

Då var tiden kommen för avsnitt 17 av Sökpodden! I dagens avsnitt går vi igenom några av höstens aktuella ämnen.

SEO tips

I avsnitt 17 av Sökpodden börjar vi med att gå igenom 13 olika SEO tips som Ross Hudgens skrev om i en artikel tidigare i år. Exempelvis att en webbsida inte bara ska lösa sökfrågan utan hela problemet som googlaren har. Eller att använda brödsmulor för att få ankartext till alla sidor på en sajt.

AdWords vs. Organiskt sökresultat

Därefter blir vi lite mer konspiratoriska och frågar oss om Google har vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet. Vad tror du själv förresten?

Budgivning på Facebook

Vi avslutar detta sjuttonde avsnitt av Sökpodden med att djupdyka i budgivningen på Facebook. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun då ämnet är komplext.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, att du inte gillar den eller om du har någon synpunkt på det vi pratar om. Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är det dags! Sätt genast igång och lyssna på Sökpodden #17. Antingen direkt nedan, eller så kan du lyssna via RSSItunes, eller.andra Poddappar som Acast.

Denna gång lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

2 kommentarer

  1. Så trevlig podd som tittar på SEO på den svenska marknaden. Jag hittar ingen mail för att kontakta er specifikt angående podden så jag skriver mitt förslag här.

    Även om podden är väldigt bra så är det ibland synd när ni alla sitter och håller med varandra, eftersom ni (uppenbarligen) arbetar på samma ställe allihopa så verkar ni tänka likadant gällande SEO. Det hade varit väldigt kul med gäster som kunde säga hur de tänker annorlunda, även om de är dirrekta konkurenter till er så kan det bli otroligt intressant och lärorikt (kanske även för er). Som Mattsson Helin podcast ungefär.

    Kommentar av

    Josef

  2. Josef,

    Tack för din kommentar. Vill du maila oss framöver går det bra på sokpodden@pineberry.com. Det går dock lika bra att framföra feedback här i kommentarsfältet.

    Kul att du gillar Sökpodden. Jag förstår din synpunkt om externa gäster. Detta är något vi funderar kring, från vårt perspektiv ser vi både för- och nackdelar med det.

    Sen är det faktiskt inte så att vi alltid är överens även om vi jobbar på samma ställe. Detta kanske inte är så tydligt i podden dock. Jag ska tänka på detta framöver och lyfta fram tydligare när vi tänker och tycker olika.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner