#17 Vattentäta skott

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden 17

Är aggressiva ankartexter i sajtkartan bra för din SEO? Har Google vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet? Hur funkar budgivningen på Facebook? Detta och mer lyssnar du på i avsnitt 17 av Sökpodden.

Då var tiden kommen för avsnitt 17 av Sökpodden! I dagens avsnitt går vi igenom några av höstens aktuella ämnen.

SEO tips

I avsnitt 17 av Sökpodden börjar vi med att gå igenom 13 olika SEO tips som Ross Hudgens skrev om i en artikel tidigare i år. Exempelvis att en webbsida inte bara ska lösa sökfrågan utan hela problemet som googlaren har. Eller att använda brödsmulor för att få ankartext till alla sidor på en sajt.

AdWords vs. Organiskt sökresultat

Därefter blir vi lite mer konspiratoriska och frågar oss om Google har vattentäta skott mellan AdWords och det organiska sökresultatet. Vad tror du själv förresten?

Budgivning på Facebook

Vi avslutar detta sjuttonde avsnitt av Sökpodden med att djupdyka i budgivningen på Facebook. Här gäller det att hålla tungan rätt i mun då ämnet är komplext.

Som alltid blir vi väldigt glada för alla former av feedback. Hör gärna av dig och berätta att du gillar Sökpodden, att du inte gillar den eller om du har någon synpunkt på det vi pratar om. Kommentera nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com. 

Nu är det dags! Sätt genast igång och lyssna på Sökpodden #17. Antingen direkt nedan, eller så kan du lyssna via RSSItunes, eller.andra Poddappar som Acast.

Denna gång lyssnar du på Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede.

2 kommentarer

  1. Så trevlig podd som tittar på SEO på den svenska marknaden. Jag hittar ingen mail för att kontakta er specifikt angående podden så jag skriver mitt förslag här.

    Även om podden är väldigt bra så är det ibland synd när ni alla sitter och håller med varandra, eftersom ni (uppenbarligen) arbetar på samma ställe allihopa så verkar ni tänka likadant gällande SEO. Det hade varit väldigt kul med gäster som kunde säga hur de tänker annorlunda, även om de är dirrekta konkurenter till er så kan det bli otroligt intressant och lärorikt (kanske även för er). Som Mattsson Helin podcast ungefär.

    Kommentar av Josef

  2. Josef,

    Tack för din kommentar. Vill du maila oss framöver går det bra på sokpodden@pineberry.com. Det går dock lika bra att framföra feedback här i kommentarsfältet.

    Kul att du gillar Sökpodden. Jag förstår din synpunkt om externa gäster. Detta är något vi funderar kring, från vårt perspektiv ser vi både för- och nackdelar med det.

    Sen är det faktiskt inte så att vi alltid är överens även om vi jobbar på samma ställe. Detta kanske inte är så tydligt i podden dock. Jag ska tänka på detta framöver och lyfta fram tydligare när vi tänker och tycker olika.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Björn Bydén i Sökpodden avsnitt 68

#68 Lärdomar av coronaåret

Nytt år, nya möjligheter. Då var vi äntligen tillbaka med ett nytt avsnitt av Sökpodden. I #68 pratar vi om lärdomar av coronaåret, menyer och SEO & sist men inte minst hur Facebook Ads påverkas av iOS 14-uppdateringen.

SEM-året 2020

Ännu ett SEM-år till handlingarna. Men 2020 har knappast varit likt något tidigare år. I denna artikel summerar vi årets stora händelser från ett SEM-perspektiv.

Sökpodden firar 200 ämnen

Sökpodden firar 200 ämnen

Nästan sex år sedan starten gjorde vi i senaste avsnittet ämne tvåhundra i Sökpodden. Vilka ämnen vill du att vi tar upp i Sökpodden under 2021?

SEO 2020

SEO-året 2020

2020 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året ur ett SEO-perspektiv.

Sara Karlsson, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 67 av Sökpodden.

#67 SEO-mål

Då var det dags för 2020s sista avsnitt av Sökpodden. I detta, vårt 67:e avsnitt, är våra ämnen SEO-mål, inriktningar på Googles Display-nätverk samt Core Updates. Du lyssnar väl?