Sökmotorkonsult.se

#71 Zero-click

Pontus Strandell, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson i avsnitt 71 av Sökpodden

I #71 av Sökpodden börjar vi med nyheten att tCPA och tROAS försvinner, vi fortsätter med den hetsiga debatten kring zero-click och avslutar med tracking templates på Google Ads. Lyssna gärna!

Som vanligt bjuder detta aprilavsnitt av Sökpodden tre spännande ämnen:

tCPA och tROAS försvinner

Google har meddelat att budstrategierna tCPA och tROAS ska flytta in hos sina kusiner maximera konverteringar och maximera konverteringsvärde. Vad innebär denna förändring och när ska man egentligen använda maximera konverteringar och maximera konverteringsvärde?

Zero-click

Rand Fishkins färska undersökning om zero-click ledde till en ganska hätsk debatt där Google för ovanlighetens skull kände sig manade att svara. Vi går igenom hur snacket gick samt ger vår syn på om zero-click är ett problem eller inte.

Tracking templates i Google Ads

Tracking templates, eller spårningsmallar på svenska, är en favoritfunktion i Google Ads för både Jonathan och Pontus. Vi snackar om varför de gillar den så mycket, vilka olika användningsområden tracking templates har och hur det kan hjälpa dig att ligga steget före dina konkurrenter.

Gillade du dagens avsnitt? Skriv i så fall gärna en kommentar nedan eller skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com och berätta vad du tycker om avsnittet.

För att lyssna på avsnitt 71 av Sökpodden så trycker du på Play nedan. Givetvis går det lika bra att lyssna via ItunesSpotify, RSS, eller andra poddappar som Acast.

I detta avsnitt medverkar Pontus Strandell, Michael Wahlgren och Jonathan Olsson.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sommarstäda din XML-sitemap

Sommarstäda din XML-sitemap

Har du oreda i din XML-sitemap? Då kommer du gillar våra tips kring hur du städar din sitemap och bringar ordning och reda inför sommaren.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i Sökpodden avsnitt 73

#73 Användarsignaler

I #73 av Sökpodden frågar vi oss om användarsignaler är en rankingfaktor, vi fortsätter med att breakdowns försvinner från Facebook Ads och avslutar vi med SEO/SEM-synergier. Lyssna gärna! Snart är det sommarlov, men innan dess bjuder vi på detta juniavsnitt […]

Design av webbsida

Google börjar rulla ut Page Experience Update

Äntligen! Under tisdagen började Google rulla ut sin Page Experience Update. Uppdateringen kommer att rullas ut sakta och förväntas vara helt klar till slutet av sommaren. 

Datadriven SEO

Datadriven SEO

Att vara datadriven i sitt SEO-arbete, vad innebär det egentligen? I denna artikel dissekerar vi modeordet datadrivet och ger vår syn på hur detta kan påverka hur man gör sökmotoroptimering.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?