Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#38 Zuckerbergs hotell

Marie Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden avsnitt 38

I #38 av Sökpodden börjar vi med den senaste tidens skriverier om Facebook, innan vi går vidare till SEO och hosting för att avslutningsvis prata om Facebook Dynamic Ads. Du lyssnar väl? 

Ni var 3 553 personer som lyssnade på Sökpodden i mars. Förhoppningsvis blir vi några till nu i april. Denna månads avsnitt av Sökpodden bjuder som vanligt på tre ämnen:

Facebook-skandalen

Skandalen kring Cambridge Analytica har dominerat nyhetsflödet de senaste veckorna. Kommer det leda till att användare hoppar av Facebook och är kritiken mot Facebook rimlig? 

SEO och hosting

Vad behöver du tänka på från ett SEO-perspektiv när du väljer hosting? I dagens andra ämne pratar vi hastighet, geografi, IP-adresser med mera.

Dynamiska annonser på Facebook

För många annonsörer har dynamiska annonser på Facebook blivit lika viktigt och effektivt som Google Shopping. Vi går igenom varför de dynamiska annonserna på Facebook är så bra och vilka misstag du bör undvika.

Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan och berätta.

#38 väntar på dig här nere! Tryck på play-knappen för att sätta igång, eller lyssna via RSSItunes, och andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede. 

2 kommentarer

  1. Tack för bra pod! Jag tänkte höra om ni skulle kunna ta upp vad man bör tänka på när man implementerar en CDN-lösning. (Vi har valt Amazon Cloudfront). För oss är bildsöket oerhört viktigt och jag vill inte riskera att allt vårt fina bildmaterial inte blir sökbart pga att länkar blir dåliga iom CDN-lösningen. Samt är det något annat man bör tänka på?

    Kommentar av

    Nina

  2. Nina,

    Kul att du gillar Sökpodden! Tack för bra förslag till ämne. Jag hoppas att vi får möjlighet att ta upp det längre fram.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Mål bordshockey

Vikten av mätbara mål för Google Ads

För att lyckas med din annonsering på Google Ads är det viktigt att du arbetar efter tydliga och mätbara mål. Vilka mål du ska välja beror på vad ditt företag sysslar med. Missar du att sätta mål går du miste om de stora fördelar som Google Ads har att erbjuda.

Google sökresultat

Hitta länkmöjligheter med hjälp av Googles sökkommandon

Existerande omnämnanden kan vara en guldgruva för att skapa nya länkar. Med Googles sökkommandon kan du hitta sidor som nämner ditt varumärke – men inte länkar till din sajt. Förhoppningsvis kan du omvandla många av dessa omnämnanden till riktiga länkar.

Utökade textannonser (ETA) blir nu ännu större

Nyhet! Under 2016 lanserade Google Ads de utökade textannonserna (ETA) och gjorde dem 47% större än sina föregångare. Två år senare har Google återigen öppnat upp för möjligheterna att göra annonserna ännu större.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 41 av Sökpodden

#41 Medic Update

Äntligen är Sökpodden tillbaka efter ett välförtjänt sommarlov! I avsnitt 41 pratar vi bland annat om Google Medic Update och så jämför vi det gamla och nya gränssnittet i Google Ads. Du lyssnar väl?

Detta har du missat i sommar

Sommar, sommar, sommar. Det har varit en varm sommar med förhoppningsvis många lata dagar i hängmattan. I denna artikel sammanfattar vi några av de viktigaste sakerna som hänt inom SEO, SEM och Facebook under sommaren.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner