Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

#38 Zuckerbergs hotell

Marie Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden avsnitt 38

I #38 av Sökpodden börjar vi med den senaste tidens skriverier om Facebook, innan vi går vidare till SEO och hosting för att avslutningsvis prata om Facebook Dynamic Ads. Du lyssnar väl? 

Ni var 3 553 personer som lyssnade på Sökpodden i mars. Förhoppningsvis blir vi några till nu i april. Denna månads avsnitt av Sökpodden bjuder som vanligt på tre ämnen:

Facebook-skandalen

Skandalen kring Cambridge Analytica har dominerat nyhetsflödet de senaste veckorna. Kommer det leda till att användare hoppar av Facebook och är kritiken mot Facebook rimlig? 

SEO och hosting

Vad behöver du tänka på från ett SEO-perspektiv när du väljer hosting? I dagens andra ämne pratar vi hastighet, geografi, IP-adresser med mera.

Dynamiska annonser på Facebook

För många annonsörer har dynamiska annonser på Facebook blivit lika viktigt och effektivt som Google Shopping. Vi går igenom varför de dynamiska annonserna på Facebook är så bra och vilka misstag du bör undvika.

Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan och berätta.

#38 väntar på dig här nere! Tryck på play-knappen för att sätta igång, eller lyssna via RSSItunes, och andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede. 

2 kommentarer

  1. Tack för bra pod! Jag tänkte höra om ni skulle kunna ta upp vad man bör tänka på när man implementerar en CDN-lösning. (Vi har valt Amazon Cloudfront). För oss är bildsöket oerhört viktigt och jag vill inte riskera att allt vårt fina bildmaterial inte blir sökbart pga att länkar blir dåliga iom CDN-lösningen. Samt är det något annat man bör tänka på?

    Kommentar av

    Nina

  2. Nina,

    Kul att du gillar Sökpodden! Tack för bra förslag till ämne. Jag hoppas att vi får möjlighet att ta upp det längre fram.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Kvinna vilar i hängmatta i somrig miljö

Sommarens SEO-nyheter

Bara för att det är sommar är det inte lugnt på SEO-fronten. Här är en sammanfattning av vad som hänt i SEO-världen hittills under sommaren 2019.

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner