Sökmotorkonsult.se

#38 Zuckerbergs hotell

Marie Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede i Sökpodden avsnitt 38

I #38 av Sökpodden börjar vi med den senaste tidens skriverier om Facebook, innan vi går vidare till SEO och hosting för att avslutningsvis prata om Facebook Dynamic Ads. Du lyssnar väl? 

Ni var 3 553 personer som lyssnade på Sökpodden i mars. Förhoppningsvis blir vi några till nu i april. Denna månads avsnitt av Sökpodden bjuder som vanligt på tre ämnen:

Facebook-skandalen

Skandalen kring Cambridge Analytica har dominerat nyhetsflödet de senaste veckorna. Kommer det leda till att användare hoppar av Facebook och är kritiken mot Facebook rimlig? 

SEO och hosting

Vad behöver du tänka på från ett SEO-perspektiv när du väljer hosting? I dagens andra ämne pratar vi hastighet, geografi, IP-adresser med mera.

Dynamiska annonser på Facebook

För många annonsörer har dynamiska annonser på Facebook blivit lika viktigt och effektivt som Google Shopping. Vi går igenom varför de dynamiska annonserna på Facebook är så bra och vilka misstag du bör undvika.

Hör gärna av dig och berätta vad du tyckte om dagens avsnitt. Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller kommentera nedan och berätta.

#38 väntar på dig här nere! Tryck på play-knappen för att sätta igång, eller lyssna via RSSItunes, och andra Poddappar som Acast

I detta avsnitt av Sökpodden medverkar Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Viktor Calmhede. 

2 kommentarer

  1. Tack för bra pod! Jag tänkte höra om ni skulle kunna ta upp vad man bör tänka på när man implementerar en CDN-lösning. (Vi har valt Amazon Cloudfront). För oss är bildsöket oerhört viktigt och jag vill inte riskera att allt vårt fina bildmaterial inte blir sökbart pga att länkar blir dåliga iom CDN-lösningen. Samt är det något annat man bör tänka på?

    Kommentar av Nina

  2. Nina,

    Kul att du gillar Sökpodden! Tack för bra förslag till ämne. Jag hoppas att vi får möjlighet att ta upp det längre fram.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Kristian Jältsäter i avsnitt 72 av Sökpodden

#72 It depends

Då var det äntligen dags för avsnitt 72 av Sökpodden. Denna gång har vi fastnat för ämnena sökord per sida, kvalitet på leads på Google Ads och det lite mystiska It depends inom SEO. Du lyssnar väl?

Michael Wahlgren i webbinarstudion hos Pineberry

Vad ska vi prata om i höst?

Vårens webbinarserie inom digital marknadsföring har varit en formidabel succé med runt 1 000 deltagare per tillfälle. Nu har du chansen att bestämma vad vi ska prata om på höstens webbinar. Våra webbinarier har sedan start varit uppskattade vilket vi […]

eurovision 2021 vinnare

Vem vinner Eurovision 2021? – på Google

Det blev äntligen ett Eurovision 2021, efter en lång väntan, men vem vinner? Vi synar söktrenderna i Europa och har hittat en tydlig vinnare. På Google i alla fall.

Coronadoping

Falsk trygghet från coronadopade SEO-resultat

Coronadopade resultat är ett vanligt fenomen bland företag som gynnats av den påskyndande digitaliseringen. Läs mer om coronadoping och varför det är något du behöver vara vaksam på.

Google ”tar bort” Target ROAS och Target CPA

Google gick nyligen ut med att man “tar bort” Target ROAS och Target CPA – eller snarare, Google gör om funktionaliteten för hur man använder dessa budstrategier. Så, hur ska man tänka och hur ska man göra i och med […]