Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Ad customizers – IF-funktioner i AdWords

IF-funktioner adwords

Nyligen lanserade Google IF-funktioner i AdWords för textannonser. Nu kan du med ett nytt sätt anpassa dina annonsbudskap för användare baserat på vilken enhet de använder – eller vilken målgrupp de tillhör.

Det är många annonsörer som efterfrågat större möjligheter att skräddarsy sina annonser för användare baserat på enheter eller målgrupper. Med hjälp av ad customizers har du nu ett smidigt sätt att skräddarsy annonser utan att skapa egna nya kampanjer (vilket självklart också är ett alternativ).

Anpassa budskap för enheter

Expanded Text Ads är standardformatet för textannonser i AdWords och vid övergången till dessa försvann möjligheten att skapa en skräddarsydd mobilannons. Nu kan du skräddarsy budskapet för mobila användare, eller för andra enheter som desktop och tablet.

Du kan prova att framhäva att det går snabbt och enkelt att beställa på mobilen exempelvis eller se om det finns andra sätt att anpassa annonserna baserat på hur dina användare beter sig per enhet på din sajt.

Anpassa budskap för intressanta målgrupper

Med IF-funktioner i AdWords kan du använda dina Remarketing-listor på ett effektivt sätt. Exempelvis kan du skapa skräddarsydda annonser för användare som övergett varukorgen och erbjuda dem 10 % rabatt med en rabattkod eller egen landningssida.

Ett annat exempel är att skräddarsy annonser för användare som besökt en viss sida på din sajt de senaste 7 dagarna eller skrivit upp sig för ditt nyhetsbrev och anpassa annonsen för dem.

Instruktioner

Nedan kan du se Googles exempel på hur du skriver i själva annonsen för att skräddarsy innehållet baserat på vald enhet eller målgrupp.

if adwordsLycka till och kontakta oss gärna om du vill ha hjälp med din AdWords-annonsering.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Bästa SEO-nyhetssajterna

Det finns många olika källor för att lära sig om SEO och vara uppdaterad. I denna artikel hittar du de bästa SEO nyhetssajterna för att hålla koll på branschen som är i ständig förändring.

Ahrefs Content Gap

Ahrefs Content Gap – Se vad dina konkurrenter rankar på

Med funktionen Content Gap i Ahrefs ser du snabbt och enkelt vilka sökord dina konkurrenter rankar på – men inte du.

Pontus Karlsson, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i Sökpodden avsnitt 44

#44 Ahrefs

Gillar du också Ahrefs? I avsnitt 44 Sökpodden börjar vi med att prata om våra favoritfunktioner i Ahrefs. Därefter går vi vidare till ett annat verktyg, Facebooks nya attributionsverktyg. Avslutningsvis tar vi ett samtal om juniorer och seniorer. Du lyssnar väl?

black_friday_google_ads

Google Ads – 6 tips inför Black Friday 2018

I denna artikel ger vi 6 stycken Google Ads-tips inför Black Friday 2018. Läs alla tipsen här!

Lighthouse

Nya PageSpeed Insights är här

PageSpeed Insights har fått sig en fick sig en rejäl uppdatering – både designmässigt och under huven. Här går vi igenom vad som har förändrats.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner