Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Annonserar du på Google Shopping?

Emeet 2014

Igår hölls det sjätte Emeet-eventet i ordningen och för tredje året i rad gästade vi på Pineberry Emeet som partner. Vi startade dagen med att berätta om lönsamma möjligheter för e-handlare och under vår session ställde vi en fråga kring Google Shopping som vi här vill ställa igen.

Först och främst vill vi tacka alla deltagare på Emeet för ett fantastiskt event. Men vi vill även rikta ett extra stort tack till arrangörerna som passionerat år efter år ser till att Emeet blir Sveriges häftigaste e-handelsevent.

Men tillbaka till gårdagens session. Igår pratade vi bland annat om hur du kan optimera och utveckla din annonsering på Google Shopping (Product Listing Ad). Då passade vi på att fråga ”vilka annonserar på Google Shopping?” och de 70 stycken e-handlare som deltog på vår session fick svara med en klassisk handuppräckning.

Jag blev både förvånad och nyfiken när knappa 20 % av e-handlarna räckte upp handen. För att göra denna fråga lite mer vetenskaplig gör vi nu en mindre undersökning som jag skulle uppskatta om du som e-handlare svarar på nedan.Tack!

E-handlare! Annonserar du på Google Shopping eller inte?

Se resultat

Loading ... Loading ...

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm i avsnitt 34 av Sökpodden

#34 Kladdigt sökresultat

I årets sista avsnitt av Sökpodden börjar vi med de nya långa beskrivningarna i sökresultatet. Är de bra eller dåliga för SEO? Vi går vidare till hur du använder visningsandel för att optimera din annonsering med AdWords. Slutligen tar vi upp hur du optimerar för konverteringar på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Google Shopping

Missvisande data i Google Shopping

Google registrerar en annonsvisning för Google Shopping, trots att den inte exponerats för användaren. Detta kan leda till missvisande data. Läs mer här!

Utökat utrymme för meta descriptions i sökresultaten

Google utökar utrymmet där meta descrptions syns i sökreslutaten. Vi funderar över varför samt ger våra kortsiktiga rekommendationer på hur man bör agera kring detta.

Anton Johansson, Michael Wahlgren och Christian Litezings i Sökpodden avsnitt 33

#33 Special: Pineberry 10 år

Den 29 november 2007 startade vi Pineberry. Detta tioårsjubileum firas med ett specialavsnitt av Sökpodden där vi pratar om vad som hänt i branschen de senaste tio åren samt blickar mot framtiden. Nu är det kort tid mellan avsnitten! Avsnitt #32 […]

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner