Sökmotorkonsult.se

Annonserar du på Google Shopping?

Emeet 2014

Igår hölls det sjätte Emeet-eventet i ordningen och för tredje året i rad gästade vi på Pineberry Emeet som partner. Vi startade dagen med att berätta om lönsamma möjligheter för e-handlare och under vår session ställde vi en fråga kring Google Shopping som vi här vill ställa igen.

Först och främst vill vi tacka alla deltagare på Emeet för ett fantastiskt event. Men vi vill även rikta ett extra stort tack till arrangörerna som passionerat år efter år ser till att Emeet blir Sveriges häftigaste e-handelsevent.

Men tillbaka till gårdagens session. Igår pratade vi bland annat om hur du kan optimera och utveckla din annonsering på Google Shopping (Product Listing Ad). Då passade vi på att fråga ”vilka annonserar på Google Shopping?” och de 70 stycken e-handlare som deltog på vår session fick svara med en klassisk handuppräckning.

Jag blev både förvånad och nyfiken när knappa 20 % av e-handlarna räckte upp handen. För att göra denna fråga lite mer vetenskaplig gör vi nu en mindre undersökning som jag skulle uppskatta om du som e-handlare svarar på nedan.Tack!

E-handlare! Annonserar du på Google Shopping eller inte?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Sidan är senast uppdaterad 2014-10-31

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

DuckDuckGo

Kan DuckDuckGo hota?

Det görs mer än 100 miljoner sökningar om dagen på DuckDuckGo. Innebär detta att Google, Bing och andra sökmotorer ska börja se DuckDuckGo som ett reellt hot?

CPM - cost per mille

Vad är en bra CPM?

Är 72 en bra CPM på Facebook? I denna artikel skriver vi om fyra olika saker som påverkar hur mycket du kommer betala i CPM när du annonserar i sociala medier.

SEM-året 2021

Vår head of SEM Jonathan Olsson summerar Google Ads-året 2021. Allt från ändrade matchtyper till cookie-döden.

SEO-året 2021

SEO-året 2021

2021 börjar lida mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv.

Victor Alenlid, Nicklas Krus och Michael Wahlgren i avsnitt 78 av Sökpodden

#78 Läckor

Då var det dags för årets sista avsnitt av Sökpodden. Denna gång är våra ämnen risker inom SEO, vi pratar läckor på Google Ads och sist men inte minst dyker vi ned i annonsering på Pinterest. Du lyssnar väl?