Sökmotorkonsult.se

Annonserar du på Google Shopping?

Emeet 2014

Igår hölls det sjätte Emeet-eventet i ordningen och för tredje året i rad gästade vi på Pineberry Emeet som partner. Vi startade dagen med att berätta om lönsamma möjligheter för e-handlare och under vår session ställde vi en fråga kring Google Shopping som vi här vill ställa igen.

Först och främst vill vi tacka alla deltagare på Emeet för ett fantastiskt event. Men vi vill även rikta ett extra stort tack till arrangörerna som passionerat år efter år ser till att Emeet blir Sveriges häftigaste e-handelsevent.

Men tillbaka till gårdagens session. Igår pratade vi bland annat om hur du kan optimera och utveckla din annonsering på Google Shopping (Product Listing Ad). Då passade vi på att fråga ”vilka annonserar på Google Shopping?” och de 70 stycken e-handlare som deltog på vår session fick svara med en klassisk handuppräckning.

Jag blev både förvånad och nyfiken när knappa 20 % av e-handlarna räckte upp handen. För att göra denna fråga lite mer vetenskaplig gör vi nu en mindre undersökning som jag skulle uppskatta om du som e-handlare svarar på nedan.Tack!

E-handlare! Annonserar du på Google Shopping eller inte?

Se resultat

Loading ... Loading ...

Sidan är senast uppdaterad 2014-10-31

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökmotormuseum

Pineberry öppnar världens första sökmotormuseum

Efter 16 framgångsrika år inom digital marknadsföring har vi på Pineberry beslutat att utöka våra tjänster genom att öppna det allra första sökmotormuseet.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren och Tilde Mattsson i avsnitt 92 av Sökpodden

#92 Fåfänga

Avsnitt 92 av Sökpodden är här! Denna gång pratar Simon, Micke och Tilde om Bing är värt att satsa på, går igenom några nyheter som kommit inom Performance Max och avslutar avsnittet med en diskussion om nyckeltal som faller under det mindre smickrande begreppet Vanity Metrics. Du lyssnar väl?

Google analytics

Din data i GA4 kommer skilja sig

Stämmer inte din siffror i GA4 mot det du ser i UA? Även om detta kan kännas frustrerande är det väntat. GA4 och UA skiljer sig på så många sätt att datan inte är helt jämförbar. Däremot kan det vara bra att förstå varför du ser skillnader i dina siffror och hur stora skillnaderna är.

inget att förlora

Våga mer i sämre tider

Det finns fördelar med att det är sämre tider. En sådan är att du ges möjlighet att våga mer med din marknadsföring. Du har helt enkelt mindre att förlora. Så passa på att göra de stora förändringarna i din marknadsföring som du dragit dig för att göra tidigare.

black friday datum

När är black friday & cyber monday 2023? – Alla datum!

Nu för tiden finns det många kampanj- och temadagar att hålla reda på, särskilt under hösten när det är viktiga händelser som Black Week, Cyber Monday och Black Friday. Här är de datum du behöver hålla koll på!