Sökmotorkonsult.se

Annonsoptimeraren – vårt nya PPC-verktyg

Annonsoptimeraren PPC-verktyg

När man arbetar med sökordsannonsering och sökmotoroptimering finns det flera verktyg som kan vara till stor hjälp för att göra den digitala strategin mer lönsam. Vi på Pineberry är idag stolta över att presentera vårt nya verktyg för sökordsannonsering Annonsoptimeraren vars syfte är att hjälpa dig skriva bättre och mer lönsamma annonser.

Vi skrev tidigare i år om våra planer på att lansera ett nytt verktyg och därför känns det mycket roligt att Annonsoptimeraren äntligen här. Genom att följa Pineberrys rekommendationer för att skriva annonser och använda vårt verktyg Annonsoptimeraren kan du skriva bättre annonser, för att sedan enkelt importera annonserna blixtsnabbt i Adwords Editor direkt till respektive annonsgrupp. Det fina med verktyget är att man till och med kan skriva flera Adwords-annonser utan att vara insatt i hur Adwords fungerar för att sedan få annonserna mailade till sig.

Att spara många timmars arbete genom att skriva bättre, mer lönsamma annonser och samtidigt kunna förhandsgranska dessa är en viktig funktion. Det är av stor vikt att hålla sig inom teckenbegränsningarna för att annonserna ska kunna laddas upp och det är lätt se hur man ligger till i verktyget. Skriv helt enkelt så många annonser du behöver och få sedan annonserna skickade till din mail i en XLS-fil som du sedan kan importera i Adwords Editor. Att importera XLS-filen i Adwords Editor med annonser till dina kampanjer går snabbt och du får instruktioner om hur man gör i mailet med de bifogade annonserna.

Användningsområden för Annonsoptimeraren

Nedan har vi listat anledningarna till att vi skapat Annonsoptimeraren och hur verktyget kan förenkla din Sökordsannonsering.

  • Vi har upplevt en stor efterfrågan på att ha ett gränssnitt utanför Adwords och Adwords Editor som är mer lättillgängligt där man kan skriva annonser. Är man inte van vid att använda Adwords är det bra om det finns ett alternativ där du kan skriva annonser utan att vara inloggad eller hitta i gränssnittet.
  •  

  • Att höja kvaliteten på annonserna är också något vi strävar efter att göra och genom att inkludera våra rekommendationer för att skriva annonser tydligt och kortfattat i verktyget kan det gynna många annonsörer som exempelvis inte inkluderat ett Call To Action eller en beskrivande Display URL.
  •  

  • Våra kunder kan även enkelt ge oss en bild av vilka budskap de vill förmedla med Annonsoptimeraren utan att vara insatta i Adwords samt hålla sig inom teckenbegränsningarna och då har vi en snabb mall att jobba vidare på.
  •  

  • Annonsoptimeraren är även till stor hjälp om exempelvis en översättare eller copywriter ska skriva flera annonser utan att behöva vara inloggad någonstans, för att sedan enkelt kunna skicka annonserna vidare till en Sökmotorkonsult som hanterar Adwords-kontot.
  •  

Varmt välkomna att använda vårt nya PPC-verktyg Annonsoptimeraren önskar Pineberry och Sökmotorkonsult.se!

Sidan är senast uppdaterad 2013-12-20

5 kommentarer

  1. Hej, känner mig otroligt dum nu.

    Men vad är nyttan med denna ”annonsoptimerare” mot att lägga in annonserna direkt i Adwords eller via Adwords editorn?

    Funktionaliteten är ju den samma.

    Kommentar av Andreas

  2. Kejsarens nya kläder?

    Kommentar av Niklas

  3. Hej Andreas, du behöver absolut inte känna dig dum och det är bra att du ställer frågan. Jag har förtydligat användningsområdena för Annonsoptimeraren i artikeln, hoppas det besvarar dina frågor.

    Kommentar av Michael Berman-Grutzky

  4. Ah okej, då förstår jag.

    Produkten är utanför mitt användningsområde, därav som jag var osäker.
    Mitt mål är att hålla en CTR på 20% när de gäller sökord på topposition och då får man verkligen tänka till, testa en massa samt jobba på sökord som konverterar till klick.

    Störande bara att kriga med de konkurrenter som använder sig av osanning; oslagbara priser, billigast, bäst priser. Eller där de överdriver sin produkts egenskaper.

    Kommentar av Andreas

  5. Hej Niklas, läs gärna det uppdaterade inlägget så hoppas jag att du förstår värdet bättre.

    Tack för din återkoppling Andreas, vad som är en bra CTR skiljer sig alltid mellan sökord, SERP:ar och branscher men genom att kontinuerligt testa tre annonser mot varandra kan man oftast hitta fram till mål-CTR:en för respektive sökord. Lycka till!

    Kommentar av Michael Berman-Grutzky

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.

Brödrost

Så optimerar du för People also ask

People also ask erbjuder en underutnyttjad möjlighet till bättre synlighet på Google. Lär dig mer om hur du får din sajt att synas i People also ask.