Sökmotorkonsult.se

Annonsoptimeraren – vårt nya PPC-verktyg

Annonsoptimeraren PPC-verktyg

När man arbetar med sökordsannonsering och sökmotoroptimering finns det flera verktyg som kan vara till stor hjälp för att göra den digitala strategin mer lönsam. Vi på Pineberry är idag stolta över att presentera vårt nya verktyg för sökordsannonsering Annonsoptimeraren vars syfte är att hjälpa dig skriva bättre och mer lönsamma annonser.

Vi skrev tidigare i år om våra planer på att lansera ett nytt verktyg och därför känns det mycket roligt att Annonsoptimeraren äntligen här. Genom att följa Pineberrys rekommendationer för att skriva annonser och använda vårt verktyg Annonsoptimeraren kan du skriva bättre annonser, för att sedan enkelt importera annonserna blixtsnabbt i Adwords Editor direkt till respektive annonsgrupp. Det fina med verktyget är att man till och med kan skriva flera Adwords-annonser utan att vara insatt i hur Adwords fungerar för att sedan få annonserna mailade till sig.

Att spara många timmars arbete genom att skriva bättre, mer lönsamma annonser och samtidigt kunna förhandsgranska dessa är en viktig funktion. Det är av stor vikt att hålla sig inom teckenbegränsningarna för att annonserna ska kunna laddas upp och det är lätt se hur man ligger till i verktyget. Skriv helt enkelt så många annonser du behöver och få sedan annonserna skickade till din mail i en XLS-fil som du sedan kan importera i Adwords Editor. Att importera XLS-filen i Adwords Editor med annonser till dina kampanjer går snabbt och du får instruktioner om hur man gör i mailet med de bifogade annonserna.

Användningsområden för Annonsoptimeraren

Nedan har vi listat anledningarna till att vi skapat Annonsoptimeraren och hur verktyget kan förenkla din Sökordsannonsering.

  • Vi har upplevt en stor efterfrågan på att ha ett gränssnitt utanför Adwords och Adwords Editor som är mer lättillgängligt där man kan skriva annonser. Är man inte van vid att använda Adwords är det bra om det finns ett alternativ där du kan skriva annonser utan att vara inloggad eller hitta i gränssnittet.
  •  

  • Att höja kvaliteten på annonserna är också något vi strävar efter att göra och genom att inkludera våra rekommendationer för att skriva annonser tydligt och kortfattat i verktyget kan det gynna många annonsörer som exempelvis inte inkluderat ett Call To Action eller en beskrivande Display URL.
  •  

  • Våra kunder kan även enkelt ge oss en bild av vilka budskap de vill förmedla med Annonsoptimeraren utan att vara insatta i Adwords samt hålla sig inom teckenbegränsningarna och då har vi en snabb mall att jobba vidare på.
  •  

  • Annonsoptimeraren är även till stor hjälp om exempelvis en översättare eller copywriter ska skriva flera annonser utan att behöva vara inloggad någonstans, för att sedan enkelt kunna skicka annonserna vidare till en Sökmotorkonsult som hanterar Adwords-kontot.
  •  

Varmt välkomna att använda vårt nya PPC-verktyg Annonsoptimeraren önskar Pineberry och Sökmotorkonsult.se!

5 kommentarer

  1. Hej, känner mig otroligt dum nu.

    Men vad är nyttan med denna ”annonsoptimerare” mot att lägga in annonserna direkt i Adwords eller via Adwords editorn?

    Funktionaliteten är ju den samma.

    Kommentar av Andreas

  2. Kejsarens nya kläder?

    Kommentar av Niklas

  3. Hej Andreas, du behöver absolut inte känna dig dum och det är bra att du ställer frågan. Jag har förtydligat användningsområdena för Annonsoptimeraren i artikeln, hoppas det besvarar dina frågor.

    Kommentar av Michael Berman-Grutzky

  4. Ah okej, då förstår jag.

    Produkten är utanför mitt användningsområde, därav som jag var osäker.
    Mitt mål är att hålla en CTR på 20% när de gäller sökord på topposition och då får man verkligen tänka till, testa en massa samt jobba på sökord som konverterar till klick.

    Störande bara att kriga med de konkurrenter som använder sig av osanning; oslagbara priser, billigast, bäst priser. Eller där de överdriver sin produkts egenskaper.

    Kommentar av Andreas

  5. Hej Niklas, läs gärna det uppdaterade inlägget så hoppas jag att du förstår värdet bättre.

    Tack för din återkoppling Andreas, vad som är en bra CTR skiljer sig alltid mellan sökord, SERP:ar och branscher men genom att kontinuerligt testa tre annonser mot varandra kan man oftast hitta fram till mål-CTR:en för respektive sökord. Lycka till!

    Kommentar av Michael Berman-Grutzky

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

iOS 14 frossa på börsen

iOS 14-frossa på börsen

Det är inte varje dag vi skriver om aktierapporter här på bloggen. Men Facebooks Q3-rapport ger intressanta insikter till oss marknadsförare kring hur Facebook ser på iOS 14-uppdateringen och vad de kommer göra härnäst.

Stark av backlinks

Anders Norén starkare än Google?

Enligt Ahrefs är andersnoren.se starkare än självaste Google. Kan detta verkligen stämma? Vad bygger Ahrefs data på? Vi tittar närmare på sambandet mellan backlinks och domänstyrka. Den 16 maj 2010 började en legend skapas. Anders Norén publicerade sin första artikel […]

Google lanserar infinite scroll

Google lanserar infinite scroll på mobilen

Infinite scroll är på väg till de mobila sökresultaten. Hur kommer denna nyhet påverka sidor som i dag rankar på sida två på Google? Eventuellt innebär det att dessa sidor kan vänta sig lite mer klick.

Amazon ads

Amazon Ads lanserat i Sverige

För ett tag sedan lanserade Amazon Prime vilket bland annat innebar snabbare leveranser för dig som köpare. Nu drygt 1 månad senare är den sista pusselbiten lagd och vi kan vi äntligen dela nyheten att Amazon Ads har släppts i […]

Title link

Title link

Senaste tidens titelkaos i sökresultaten har knappt gått att missa. Vi har skrivit om det här och vi snackade även om det i senaste avsnittet av Sökpodden. Google har på slutet publicerat hjälpdokument kring hur man som sajtägare kan kontrollera […]