Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Bing Ads Editor för Mac

För ungefär en månad sedan kom den nya betaversionen av Bing Ads Editor för Mac ut till de första användarna. Under sommaren har Bing Ads valt att sänka kraven för att göra betaversionen tillgänglig för fler användare. Om du ännu inte skaffat den så kan det vara ett bra tillfälle att ansöka.

Bing Ads Editor för Mac har länge varit det mest efterfrågade verktyget på Bing Ads forum. Verktyget kommer, likt AdWords Editor, kunna öka användarvänligheten och spara tid för dig som annonserar på Bing Ads.

Användarvänlighet

En stor fördel är att navigeringen är slående lik AdWords Editor 11, vilket innebär att du som annonsör inte behöver lägga energi på själva navigeringen. Fokus kan istället ligga på att optimera och hantera ditt konto på ett effektivt sätt. Exempelvis är menystrukturen i vänstra hörnet nästan identiskt med AdWords Editor 11, se bild nedan.

Screen Shot 2016-07-26 at 14.03.57

En annan fördel är att du enkelt kan importera alla dina AdWords-kampanjer direkt i Bing Ads Editor. Du kan därmed ladda upp dem direkt i Bing Ads Editor i bulk och anpassa dem till Bing, om du byggt en gedigen struktur för AdWords.

Något som däremot ”saknas” i denna nya Editor är möjligheten att kontrollera ändringarna innan du laddar upp dem i skarpt läge. Det blir alltså svårare att fånga upp eventuella misstag som gjorts innan du laddat upp dina ändringar.

Ansök om betaversionen

Bing Ads Editor för Mac finns hittills endast i en betaversion. Du måste alltså skicka in en ansökan som sedan behöver godkännas av Bing för att komma igång. Om ni är fler som vill ha åtkomst till Bing Ads Editor sparar ni tid genom att fylla i alla användares e-mejladresser i ansökan.

Använd följande URL för att komma direkt till ansökningsformuläret;

https://microsoft.qualtrics.com/jfe/form/SV_3NV246uPBkBR2Lz

När du skickat din ansökan kan det dröja ett par dagar innan du får svar av Bing. I svaret från Bing hittar du länken till den nedladdningsbara betaversionen.

Vill du ha hjälp med att komma igång med Bing Ads eller har andra funderingar så kontakta gärna oss på Pineberry.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner