Sökmotorkonsult.se

Bing Ads Editor för Mac

För ungefär en månad sedan kom den nya betaversionen av Bing Ads Editor för Mac ut till de första användarna. Under sommaren har Bing Ads valt att sänka kraven för att göra betaversionen tillgänglig för fler användare. Om du ännu inte skaffat den så kan det vara ett bra tillfälle att ansöka.

Bing Ads Editor för Mac har länge varit det mest efterfrågade verktyget på Bing Ads forum. Verktyget kommer, likt AdWords Editor, kunna öka användarvänligheten och spara tid för dig som annonserar på Bing Ads.

Användarvänlighet

En stor fördel är att navigeringen är slående lik AdWords Editor 11, vilket innebär att du som annonsör inte behöver lägga energi på själva navigeringen. Fokus kan istället ligga på att optimera och hantera ditt konto på ett effektivt sätt. Exempelvis är menystrukturen i vänstra hörnet nästan identiskt med AdWords Editor 11, se bild nedan.

Screen Shot 2016-07-26 at 14.03.57

En annan fördel är att du enkelt kan importera alla dina AdWords-kampanjer direkt i Bing Ads Editor. Du kan därmed ladda upp dem direkt i Bing Ads Editor i bulk och anpassa dem till Bing, om du byggt en gedigen struktur för AdWords.

Något som däremot ”saknas” i denna nya Editor är möjligheten att kontrollera ändringarna innan du laddar upp dem i skarpt läge. Det blir alltså svårare att fånga upp eventuella misstag som gjorts innan du laddat upp dina ändringar.

Ansök om betaversionen

Bing Ads Editor för Mac finns hittills endast i en betaversion. Du måste alltså skicka in en ansökan som sedan behöver godkännas av Bing för att komma igång. Om ni är fler som vill ha åtkomst till Bing Ads Editor sparar ni tid genom att fylla i alla användares e-mejladresser i ansökan.

Använd följande URL för att komma direkt till ansökningsformuläret;

https://microsoft.qualtrics.com/jfe/form/SV_3NV246uPBkBR2Lz

När du skickat din ansökan kan det dröja ett par dagar innan du får svar av Bing. I svaret från Bing hittar du länken till den nedladdningsbara betaversionen.

Vill du ha hjälp med att komma igång med Bing Ads eller har andra funderingar så kontakta gärna oss på Pineberry.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Maria Fernholm, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 77 av Sökpodden

#77 Framtiden för SEO

Så var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. I detta, vårt sjuttiosjunde avsnitt, är våra ämnen: framtiden för SEO, vi gör en SEO-clinic och så avslutar vi med att snacka om portföljbudstrategier på Google Ads. Du lyssnar väl?

AMP

Är AMP på väg bort?

Många nyhetssajter väljer att plocka bort sin AMP-sidor. Är detta en trend som kommer innebära slutet för AMP? Ja, sannolikt. I alla fall om du frågar oss.

Internet översvämmas av innehåll

Kommer internet svämma över av innehåll?

Vad händer om Google accepterar maskinskrivet innehåll? Chansen eller risken, beroende på hur man ser det, är att internet kommer svämma över av innehåll.

6,6 % klarar SEO Cert

SEO Cert – är du en 6,6 %-are?

Är du en 6,6-procentare? Av de dryga 2 500 personer som antagit SEO Cert-utmaning är det hittills 6,6 % som klarat provet. Ett stort grattis till er!

SEO-snack foosball

Äntligen SEO-snack igen!

Äntligen är det dags för SEO-snack igen. Torsdagen den 2:e december på Capital bar är du varmt välkommen på det 39:e SEO-snacket! En av sakerna jag saknat under pandemin är givetvis SEO-snack. Men nu behöver vi inte vänta längre. För […]