Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Bing Ads Editor för Mac

För ungefär en månad sedan kom den nya betaversionen av Bing Ads Editor för Mac ut till de första användarna. Under sommaren har Bing Ads valt att sänka kraven för att göra betaversionen tillgänglig för fler användare. Om du ännu inte skaffat den så kan det vara ett bra tillfälle att ansöka.

Bing Ads Editor för Mac har länge varit det mest efterfrågade verktyget på Bing Ads forum. Verktyget kommer, likt AdWords Editor, kunna öka användarvänligheten och spara tid för dig som annonserar på Bing Ads.

Användarvänlighet

En stor fördel är att navigeringen är slående lik AdWords Editor 11, vilket innebär att du som annonsör inte behöver lägga energi på själva navigeringen. Fokus kan istället ligga på att optimera och hantera ditt konto på ett effektivt sätt. Exempelvis är menystrukturen i vänstra hörnet nästan identiskt med AdWords Editor 11, se bild nedan.

Screen Shot 2016-07-26 at 14.03.57

En annan fördel är att du enkelt kan importera alla dina AdWords-kampanjer direkt i Bing Ads Editor. Du kan därmed ladda upp dem direkt i Bing Ads Editor i bulk och anpassa dem till Bing, om du byggt en gedigen struktur för AdWords.

Något som däremot ”saknas” i denna nya Editor är möjligheten att kontrollera ändringarna innan du laddar upp dem i skarpt läge. Det blir alltså svårare att fånga upp eventuella misstag som gjorts innan du laddat upp dina ändringar.

Ansök om betaversionen

Bing Ads Editor för Mac finns hittills endast i en betaversion. Du måste alltså skicka in en ansökan som sedan behöver godkännas av Bing för att komma igång. Om ni är fler som vill ha åtkomst till Bing Ads Editor sparar ni tid genom att fylla i alla användares e-mejladresser i ansökan.

Använd följande URL för att komma direkt till ansökningsformuläret;

https://microsoft.qualtrics.com/jfe/form/SV_3NV246uPBkBR2Lz

När du skickat din ansökan kan det dröja ett par dagar innan du får svar av Bing. I svaret från Bing hittar du länken till den nedladdningsbara betaversionen.

Vill du ha hjälp med att komma igång med Bing Ads eller har andra funderingar så kontakta gärna oss på Pineberry.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 62 av Sökpodden

#62 Mygg & Kameler

I avsnitt 62 av Sökpodden frågar vi oss om Core web vitals är något att ha, vi spionerar på konkurrenter med hjälp av auktionsinformationen i Google Ads och så tar vi oss an Amazonutmanaren Facebook Shops. Du lyssnar väl?

Billiga klick och låg konkurrens med Bing Shopping

För några månader sedan lanserades en betaversion av Bing Shopping i Sverige. För de annonsörer som är tidiga med att testa, kan det innebära billiga klick och låg konkurrens.
I denna artikel går vi igenom hur man enkelt kan komma igång med sin Bing annonsering och vilka fördelar det finns med att vara tidig med att testa.

Vad avgör om en annons är bra – CTR eller CR?

Vad är det viktigaste mätetalet vid annonstestning i Google Ads? Är det klickfrekvens (CTR) eller konverteringsgrad (CR)? I denna artikel får du reda på ”svaret” på denna eviga fråga.

Web vitals

Core web vitals blir rankingfaktor

Core Web Vitals kallas de universella mätetal som Google menar att alla webbplatsägare bör fokusera på för att förbättra sina sidor ur ett användarperspektiv. Dessa mätetal ska i framtiden även bli en rankingfaktor i det organiska sökresultatet. Här är allt vi vet hittills.

Sökvolymsquiz SEO-snack

Sökvolymsquiz på torsdag

Missa inte vårt Sökvolymquiz på torsdag kl 16:00! Det kommer vara rafflande, roligt och gå undan. Vi ses på Zoom på torsdag!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner