Sökmotorkonsult.se

Bing Ads Editor för Mac

För ungefär en månad sedan kom den nya betaversionen av Bing Ads Editor för Mac ut till de första användarna. Under sommaren har Bing Ads valt att sänka kraven för att göra betaversionen tillgänglig för fler användare. Om du ännu inte skaffat den så kan det vara ett bra tillfälle att ansöka.

Bing Ads Editor för Mac har länge varit det mest efterfrågade verktyget på Bing Ads forum. Verktyget kommer, likt AdWords Editor, kunna öka användarvänligheten och spara tid för dig som annonserar på Bing Ads.

Användarvänlighet

En stor fördel är att navigeringen är slående lik AdWords Editor 11, vilket innebär att du som annonsör inte behöver lägga energi på själva navigeringen. Fokus kan istället ligga på att optimera och hantera ditt konto på ett effektivt sätt. Exempelvis är menystrukturen i vänstra hörnet nästan identiskt med AdWords Editor 11, se bild nedan.

Screen Shot 2016-07-26 at 14.03.57

En annan fördel är att du enkelt kan importera alla dina AdWords-kampanjer direkt i Bing Ads Editor. Du kan därmed ladda upp dem direkt i Bing Ads Editor i bulk och anpassa dem till Bing, om du byggt en gedigen struktur för AdWords.

Något som däremot ”saknas” i denna nya Editor är möjligheten att kontrollera ändringarna innan du laddar upp dem i skarpt läge. Det blir alltså svårare att fånga upp eventuella misstag som gjorts innan du laddat upp dina ändringar.

Ansök om betaversionen

Bing Ads Editor för Mac finns hittills endast i en betaversion. Du måste alltså skicka in en ansökan som sedan behöver godkännas av Bing för att komma igång. Om ni är fler som vill ha åtkomst till Bing Ads Editor sparar ni tid genom att fylla i alla användares e-mejladresser i ansökan.

Använd följande URL för att komma direkt till ansökningsformuläret;

https://microsoft.qualtrics.com/jfe/form/SV_3NV246uPBkBR2Lz

När du skickat din ansökan kan det dröja ett par dagar innan du får svar av Bing. I svaret från Bing hittar du länken till den nedladdningsbara betaversionen.

Vill du ha hjälp med att komma igång med Bing Ads eller har andra funderingar så kontakta gärna oss på Pineberry.

Sidan är senast uppdaterad 2016-07-27

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?

Tilde Mattsson, Michael Wahlgren och Nicklas Krus i avsnitt 83 av Sökpodden

#83 Trender

Webmaster Guidelines är en het potatis som det pratas om i avsnitt 83 av Sökpodden. Tilde, Micke och Nicklas snackar även om varför de gillar Google Trends och vad som är bra att tänka på när du utvärderar din annonsering på TikTok. Du lyssnar väl?

lyssnar google på mig

Lyssnar Google på mig? – Är din integritet i fara?

Du är i en konversation med dina vänner om att åka på semester, och plötsligt dyker en annons för en tropisk resort upp. Du har just upplevt ett av de många sätt på vilka Google använder våra samtal för att […]

Representation blir rankingfaktor i bildsöket

Google kommer förändra hur de rankar bilder i syfte att göra bildsöket mer inkluderande – och i högre grad visa en större variation bilder baserat på personers utseenden.

pins

Pinnar du dina RSAs?

Föredrar du att pinna rubriker och beskrivningar i dina RSAs eller kör du helt utan pins i dina annonser? Det finns bra argument för båda ståndpunkterna och det är svårt att med säkerhet veta vilken väg som är bäst att välja.