Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Bing Ads Editor för Mac

För ungefär en månad sedan kom den nya betaversionen av Bing Ads Editor för Mac ut till de första användarna. Under sommaren har Bing Ads valt att sänka kraven för att göra betaversionen tillgänglig för fler användare. Om du ännu inte skaffat den så kan det vara ett bra tillfälle att ansöka.

Bing Ads Editor för Mac har länge varit det mest efterfrågade verktyget på Bing Ads forum. Verktyget kommer, likt AdWords Editor, kunna öka användarvänligheten och spara tid för dig som annonserar på Bing Ads.

Användarvänlighet

En stor fördel är att navigeringen är slående lik AdWords Editor 11, vilket innebär att du som annonsör inte behöver lägga energi på själva navigeringen. Fokus kan istället ligga på att optimera och hantera ditt konto på ett effektivt sätt. Exempelvis är menystrukturen i vänstra hörnet nästan identiskt med AdWords Editor 11, se bild nedan.

Screen Shot 2016-07-26 at 14.03.57

En annan fördel är att du enkelt kan importera alla dina AdWords-kampanjer direkt i Bing Ads Editor. Du kan därmed ladda upp dem direkt i Bing Ads Editor i bulk och anpassa dem till Bing, om du byggt en gedigen struktur för AdWords.

Något som däremot ”saknas” i denna nya Editor är möjligheten att kontrollera ändringarna innan du laddar upp dem i skarpt läge. Det blir alltså svårare att fånga upp eventuella misstag som gjorts innan du laddat upp dina ändringar.

Ansök om betaversionen

Bing Ads Editor för Mac finns hittills endast i en betaversion. Du måste alltså skicka in en ansökan som sedan behöver godkännas av Bing för att komma igång. Om ni är fler som vill ha åtkomst till Bing Ads Editor sparar ni tid genom att fylla i alla användares e-mejladresser i ansökan.

Använd följande URL för att komma direkt till ansökningsformuläret;

https://microsoft.qualtrics.com/jfe/form/SV_3NV246uPBkBR2Lz

När du skickat din ansökan kan det dröja ett par dagar innan du får svar av Bing. I svaret från Bing hittar du länken till den nedladdningsbara betaversionen.

Vill du ha hjälp med att komma igång med Bing Ads eller har andra funderingar så kontakta gärna oss på Pineberry.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

melodifestivalen vinnare 2019

Vem vinner Melodifestivalen 2019? – Enligt Google!

Foto: CC politik.in2pic.com Glitter, glamour! Äntligen är det dags för årets stora Melodifestival final. Vi har gått igenom årets bidrag, och jämfört söktrender och sökvolymer. Och vem vinner Melodifestivalen 2019? Läs vidare! Vi börjar med en intressekoll för festivalen. Här […]

Streckgubbar föreställandes olika människor

SEO för offentlig sektor

Det är inte bara privata företag som behöver se över sin sökmotoroptimering. Även offentlig sektor har mycket att vinna på att förstå sina medborgares sökbeteenden och optimera sin sajt för dessa sökningar.

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Viktoria Nerell i avsnitt 47 av Sökpodden

#47 Long tail

Nytt avsnitt av Sökpodden ute nu! Denna gång pratar vi om ett av våra absoluta favoritverktyg – Screaming Frog. Vidare ser vi en renässans för Long tail SEO och så avslutar vi med dynamiska sökannonser. Lyssna gärna!

store visits google ads sverige

Kom igång med Store Visits i Google Ads

Store Visits kan hjälpa dig förstå hur din Google Ads-annonsering påverkar antalet fysiska besök i dina butiker. Läs mer i artikeln här!

Skydda ditt varumärke på Google

Ogillar du när någon annonserar på ditt varumärke på Google? Detta får du nog leva med. Men du kan skydda dig mot att någon använder ditt namn i annonserna. När man ser att någon annonserar på ens varumärke är en […]

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner