Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Budjustering för enheter i Adwords är lanserat

adwords device bid adjustments

I slutet på maj skrev vi om Googles nya sätt att budjustera för enheter som skulle rullas ut senare under året. Vi har i flera Adwords-konton nu sett att uppdateringen är live vilket innebär stora möjligheter för många annonsörer.

Inställningen fungerar så att du anger en så kallad budmodifierare på kampanj eller annonsgruppsnivå, en procentsats som avgör hur mycket mer eller mindre du vill buda per enhet i förhållande till ditt bud på ditt sökord.

Länge har man endast kunnat öka eller sänka buden för mobila enheter i relation till sitt vanliga sökordsbud, men nu kan man även höja eller sänka buden på desktop och tablet. Man kan även välja att utesluta en enhet som inte presterar, eller att öka buden om man ser potentialen på exempelvis på surfplattor.

Nedan ser ni ett exempel på hur det ser ut under Kampanjinställningar och Enheter.

exempel budjusteringar

Läs gärna mer om vad den här förändringen innebär från tidigare i somras när Google gick ut med nyheten.

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Digital Marketing in an AI World Futureproofing Your PPC Agency

Sommarläsning: ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency”

Dags för semester och tid i hängmattan? Vad passar då bättre en bok om Google Ads och AI? Vi har läst Frederick Vallaeys nya bok ”Digital Marketing in an AI World – Futureproofing Your PPC Agency” och här kan du läsa vad vi tyckte om boken.

Simon Davidsson, Michael Wahlgren & Viktoria Nerell i avsnitt Sökpodden 51

#51 Optiscore

Snart är det dags för sommarlov för Sökpodden! Men innan dess ska du såklart lyssna på rykande färska avsnitt 51 av Sökpodden där vi pratar som sökresultatets nya utseende, vi går igenom Optimization Score och så avslutar vi med ett snack om O2O.

Local campaigns

Öka antalet fysiska besök med Local campaigns

Local campaigns är en ny kampanjtyp som passar dig som vill driva fysiska besök via Google Ads. Läs mer om Local campaigns här!

Facebook video och Instagram video storlek guide

Facebook video & Instagram video 2019 – Stor guide!

Facebook video och Instagram video kan vara kraftfulla verktyg för din annonsering. Men vad krävs för att lyckas? Vi går igenom vad du behöver hålla koll på för att lyckas.

Vanliga frågor-strukturerad data i serpen

Svara på vanliga frågor direkt i sökresultatet

Du kan svara på dina användares vanliga frågor direkt i serpen. I dagens artikel berättar vi hur du gör det med hjälp av strukturerade data.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner