Sökmotorkonsult.se

I dag släpps AdWords-boken Bygg en pengamaskin

Förhandsintresset för boken har varit över all förväntan – I dag släpps vår nya bok Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla. 

Köp boken här!

Redan när SEO-boken Guldläge på nätet släpptes (skriven av Michael Wahlgren och Magnus Bråth) föddes vår tanke på att skriva en bok om AdWords. I dag släpps den och vi är mycket nöjda med resultatet.

I bokens första recension benämns den som ”ett utmärkt första steg in i AdWords-världen”, vara ”lättbegriplig” och ges ett ”starkt köpråd”. Vi hoppas givetvis att du som väljer att läsa den också gillar den.

Stort förhandsintresse

Förhandsbeställningarna av Bygg en pengamaskin har varit över all förväntan, Veckans Affärers artikel om boken i förra veckan var en av tidningens mest lästa och boken toppar redan listan på Adlibris (kategorin datorer & IT). Det är fantastiskt roligt att det redan nu finns ett så stort intresse för boken samt ämnet den behandlar.

topplista Adlibris datorer och it

Varför en bok om AdWords?

Google AdWords har kommit att bli ett av världens största och mäktigaste annonseringsverktyg, men för att lyckas med AdWords är det viktigt att vara väl insatt i hur det egentligen fungerar.

Även om AdWords vid en första anblick kan verka enkelt finns det all anledning att vara påläst för att få ut det mesta av annonseringen och göra den så lönsam som möjligt.

Vem är boken för?

Bygg en pengamaskin är en nybörjarbok om Google AdWords. Den är skriven för dig som vill lära dig att bemästra detta verktyg. Om du redan annonserar med AdWords kommer boken ge dig handfasta tips hur du gör din annonsering med AdWords mer lönsam.

Är du en fena på AdWords är boken kanske inget för dig, även om du möjligen snappar upp några nya saker.

Våra tre huvudsakliga mål med boken är att:
1. Den ska vara så enkel att alla ska kunna ta till sig av innehållet.
2. Du ska kunna läsa boken på en kväll.
3. När du har läst den ska du kunna göra din annonsering med AdWords mer lönsam.

Vi håller oss till söknätverket

Vi har valt att avgränsa boken till söknätverket (de annonser som visas när du söker på Google.se). Inom AdWords finns ju även YouTube, Display-nätverket (banner-annonsering) och Gmail Ads.

Anledningarna till denna avgränsning är flera. Att annonsera i sökresultatet är den största och bästa delen av AdWords då du kan synas när någon faktiskt letar efter precis det du erbjuder. Denna typ av annonsering passar i stort sett alla företag och är oftast den mest lönsamma annonsering som erbjuds inom AdWords.

Dessutom fungerar de olika delarna inom AdWords på olika sätt och vår erfarenhet är att det är bäst att lära sig en del i taget.

Var köper jag boken?

Du kan köpa boken direkt av oss här, då till ett lite förmånligare pris än i bokhandeln. Såklart går Bygg en pengamaskin även att köpa hos både Adlibris och Bokus (där den även finns som e-bok).

Om du läser boken skulle vi bli glada om du hör av dig och berättar vad du tyckte om den.

Tack!

Vi har många att tacka en dag som denna. Inte minst våra kollegor på Pineberry och våra vänner på Bullet Point Publishing. Utan er hjälp och ert stöd hade det inte blivit någon Pengamaskin.

Vill du läsa lite mer om boken, oss båda författare och förlaget så kolla in bokens egna sajt; Byggenpengamaskin.se

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren & Kristian Jältsäter i avsnitt 74 av Sökpodden

#74 Discover

Då var äntligen Sökpodden tillbaka efter ett kortare sommaruppehåll. I detta, vårt 74:e avsnitt, pratar vi om sommarens Googleuppdateringar, hur viktigt Quality Score är numera och så avslutar vi med ett snack om Google Discover. Du lyssnar väl?

Joe Biden, president eller vice president

Google skriver om titlar

Vad tycker du om att Google nu verkar ändra dina titlar i större utsträckning än tidigare i sökresultatet? Många verkar upprörda över denna förändring och att det generellt sett gör titlarna sämre.

Hängmatta sommar

Sommarens algoritmuppdateringar summerade

Det har hänt mycket i sökresultaten i sommar. Här följer en sammanfattning för dig som har haft semester och vill läsa ikapp.