Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 13 869 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

I dag släpps AdWords-boken Bygg en pengamaskin

Förhandsintresset för boken har varit över all förväntan – I dag släpps vår nya bok Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla. 

Köp boken här!

Redan när SEO-boken Guldläge på nätet släpptes (skriven av Michael Wahlgren och Magnus Bråth) föddes vår tanke på att skriva en bok om AdWords. I dag släpps den och vi är mycket nöjda med resultatet.

I bokens första recension benämns den som ”ett utmärkt första steg in i AdWords-världen”, vara ”lättbegriplig” och ges ett ”starkt köpråd”. Vi hoppas givetvis att du som väljer att läsa den också gillar den.

Stort förhandsintresse

Förhandsbeställningarna av Bygg en pengamaskin har varit över all förväntan, Veckans Affärers artikel om boken i förra veckan var en av tidningens mest lästa och boken toppar redan listan på Adlibris (kategorin datorer & IT). Det är fantastiskt roligt att det redan nu finns ett så stort intresse för boken samt ämnet den behandlar.

topplista Adlibris datorer och it

Varför en bok om AdWords?

Google AdWords har kommit att bli ett av världens största och mäktigaste annonseringsverktyg, men för att lyckas med AdWords är det viktigt att vara väl insatt i hur det egentligen fungerar.

Även om AdWords vid en första anblick kan verka enkelt finns det all anledning att vara påläst för att få ut det mesta av annonseringen och göra den så lönsam som möjligt.

Vem är boken för?

Bygg en pengamaskin är en nybörjarbok om Google AdWords. Den är skriven för dig som vill lära dig att bemästra detta verktyg. Om du redan annonserar med AdWords kommer boken ge dig handfasta tips hur du gör din annonsering med AdWords mer lönsam.

Är du en fena på AdWords är boken kanske inget för dig, även om du möjligen snappar upp några nya saker.

Våra tre huvudsakliga mål med boken är att:
1. Den ska vara så enkel att alla ska kunna ta till sig av innehållet.
2. Du ska kunna läsa boken på en kväll.
3. När du har läst den ska du kunna göra din annonsering med AdWords mer lönsam.

Vi håller oss till söknätverket

Vi har valt att avgränsa boken till söknätverket (de annonser som visas när du söker på Google.se). Inom AdWords finns ju även YouTube, Display-nätverket (banner-annonsering) och Gmail Ads.

Anledningarna till denna avgränsning är flera. Att annonsera i sökresultatet är den största och bästa delen av AdWords då du kan synas när någon faktiskt letar efter precis det du erbjuder. Denna typ av annonsering passar i stort sett alla företag och är oftast den mest lönsamma annonsering som erbjuds inom AdWords.

Dessutom fungerar de olika delarna inom AdWords på olika sätt och vår erfarenhet är att det är bäst att lära sig en del i taget.

Var köper jag boken?

Du kan köpa boken direkt av oss här, då till ett lite förmånligare pris än i bokhandeln. Såklart går Bygg en pengamaskin även att köpa hos både Adlibris och Bokus (där den även finns som e-bok).

Om du läser boken skulle vi bli glada om du hör av dig och berättar vad du tyckte om den.

Tack!

Vi har många att tacka en dag som denna. Inte minst våra kollegor på Pineberry och våra vänner på Bullet Point Publishing. Utan er hjälp och ert stöd hade det inte blivit någon Pengamaskin.

Vill du läsa lite mer om boken, oss båda författare och förlaget så kolla in bokens egna sajt; Byggenpengamaskin.se

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Filter vs segment Google Anlaytics

Segment vs filter i Google Analytics

Filter och segment i Google Analytics är bra funktioner för att göra analysarbetet lättare. Både filter och segment har dock sina för- och nackdelar. Vi går igenom vad du bör använda när och vad de största skillnaderna är.

adwords-nya-design

Nya AdWords är tillgängligt

Många av er som kommit tillbaka från semester och loggat in på ert AdWordskonto har möts av en helt ny design. Nya AdWords har börjat rulla ut i till allt fler annonsörer. Läs mer om det i denna artikel.

Annonser i facebook messenger

Nya annonser i Facebook Messenger

Facebook fortsätter utveckla Messenger och lanserar annonser på startsidan. Har du koll på nyheten och hur den påverkar din Facebook-annonsering?

Google news feed

Är Googles nya feed ett nytt Google Plus?

Googles klassiska rena startsida är snart ett minne blott. Google lanserar en personlig nyhetsfeed på startsidan på Google. Kommer denna nya Facebook-inspirerade satsning bli en succé för Google eller har vi ett nytt Google Plus framför oss? Vad tror du?

Jämför attributionsmodeller i Analytics

Svårt att bestämma vilken attributionsmodell du bör välja? I Analytics kan du enkelt jämföra olika attributionsmodeller med varandra. Läs mer här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner