Sökmotorkonsult.se

I dag släpps AdWords-boken Bygg en pengamaskin

Förhandsintresset för boken har varit över all förväntan – I dag släpps vår nya bok Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla. 

Köp boken här!

Redan när SEO-boken Guldläge på nätet släpptes (skriven av Michael Wahlgren och Magnus Bråth) föddes vår tanke på att skriva en bok om AdWords. I dag släpps den och vi är mycket nöjda med resultatet.

I bokens första recension benämns den som ”ett utmärkt första steg in i AdWords-världen”, vara ”lättbegriplig” och ges ett ”starkt köpråd”. Vi hoppas givetvis att du som väljer att läsa den också gillar den.

Stort förhandsintresse

Förhandsbeställningarna av Bygg en pengamaskin har varit över all förväntan, Veckans Affärers artikel om boken i förra veckan var en av tidningens mest lästa och boken toppar redan listan på Adlibris (kategorin datorer & IT). Det är fantastiskt roligt att det redan nu finns ett så stort intresse för boken samt ämnet den behandlar.

topplista Adlibris datorer och it

Varför en bok om AdWords?

Google AdWords har kommit att bli ett av världens största och mäktigaste annonseringsverktyg, men för att lyckas med AdWords är det viktigt att vara väl insatt i hur det egentligen fungerar.

Även om AdWords vid en första anblick kan verka enkelt finns det all anledning att vara påläst för att få ut det mesta av annonseringen och göra den så lönsam som möjligt.

Vem är boken för?

Bygg en pengamaskin är en nybörjarbok om Google AdWords. Den är skriven för dig som vill lära dig att bemästra detta verktyg. Om du redan annonserar med AdWords kommer boken ge dig handfasta tips hur du gör din annonsering med AdWords mer lönsam.

Är du en fena på AdWords är boken kanske inget för dig, även om du möjligen snappar upp några nya saker.

Våra tre huvudsakliga mål med boken är att:
1. Den ska vara så enkel att alla ska kunna ta till sig av innehållet.
2. Du ska kunna läsa boken på en kväll.
3. När du har läst den ska du kunna göra din annonsering med AdWords mer lönsam.

Vi håller oss till söknätverket

Vi har valt att avgränsa boken till söknätverket (de annonser som visas när du söker på Google.se). Inom AdWords finns ju även YouTube, Display-nätverket (banner-annonsering) och Gmail Ads.

Anledningarna till denna avgränsning är flera. Att annonsera i sökresultatet är den största och bästa delen av AdWords då du kan synas när någon faktiskt letar efter precis det du erbjuder. Denna typ av annonsering passar i stort sett alla företag och är oftast den mest lönsamma annonsering som erbjuds inom AdWords.

Dessutom fungerar de olika delarna inom AdWords på olika sätt och vår erfarenhet är att det är bäst att lära sig en del i taget.

Var köper jag boken?

Du kan köpa boken direkt av oss här, då till ett lite förmånligare pris än i bokhandeln. Såklart går Bygg en pengamaskin även att köpa hos både Adlibris och Bokus (där den även finns som e-bok).

Om du läser boken skulle vi bli glada om du hör av dig och berättar vad du tyckte om den.

Tack!

Vi har många att tacka en dag som denna. Inte minst våra kollegor på Pineberry och våra vänner på Bullet Point Publishing. Utan er hjälp och ert stöd hade det inte blivit någon Pengamaskin.

Vill du läsa lite mer om boken, oss båda författare och förlaget så kolla in bokens egna sajt; Byggenpengamaskin.se

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Pineberrys nya AI-konsult ALI

Möt vår nya AI-kollega ALI

Vi är idag mycket medvetna om hur föränderlig och fantastisk vår värld är. Varje dag uppstår nya möjligheter för innovation och framsteg. Nu tar Pineberry ett av sina största kliv någonsin. Låt oss introducera vår AI-kollega ALI.

Michael Wahlgren, Nicklas Krus och Simon Davidsson i avsnitt 70 av Sökpodden

#70 Turturduvan

Vad händer när Chrome dumpar tredjepartskakan? Detta ämne börjar vi med i avsnitt 70 av Sökpodden. Denna gång pratar vi även om hur Google Ads påverkar den organiska trafiken och så avslutar med en SEO-clinic – ett av våra mest populär ämnen! Du lyssnar väl?

Har SEO blivit svårare eller enklare?

Har SEO blivit enklare eller svårare?

Vad säger du? Har SEO blivit enklare eller svårare sedan du började jobba med det? Rösta och ge din syn på saken!

Michael Wahlgren, Jonathan Olsson och Alexander Bergström i avsnitt 69 av Sökpodden

#69 Trösklar

Då var det äntligen dags för ett nytt avsnitt av Sökpodden. Denna gång diskuteras trösklar för AdRank, vi genomför en SEO-clinic och så säger vi tack och hej till BMM efter tio års trogen tjänst. Du lyssnar väl?

Guldläge på nätet 2021

Guldläge på nätet i ny upplaga

Guldläge på nätet släpps i dag i en fjärde uppdaterad upplaga efter hela 7 000 sålda exemplar. Det är kul att vår SEO-bok fortsätter läsas och uppskattas. Även om det mesta inom SEO inte ändrat sig så mycket är där givitvis en del nyheter och förändringar i nya upplagan.