Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Länka flera Adwords-konton i Analytics samtidigt

För att kunna maximera försäljningen och avkastningen av dina sponsrade länkar är det av stor vikt att länka ditt Adwords-konto till Analytics. Om du arbetar med flera Adwords-konton finns möjligheten att länka flera av dessa vid samma tillfälle. 

Många Analytics-användare som arbetar med flera Adwords-konton har tidigare varit tvungna att länka varje Adwords-konto var för sig. Med denna funktion kan du välja att länka ett eller flera Adwords-konton, så länge du har administrativa rättigheter till kontot.

Såhär kan det se ut för en användare som har tillgång till ett MCC (Mitt kundcenter) som innehåller flera Adwords-konton. Som du ser länkas nu Adwords-konton i kolumnen Webbegendom i Analytics, istället för i kolumnen för Konto.

Observera att du kan välja flera konton:

Skärmavbild Analytics

Upptäcka olänkade konton
Detta gör det möjligt att snabbt hitta konton som inte är länkade. I kontolistan ser du tydligt vilka konton som är eller inte är länkade. Kryssa i rutan för de du vill länka och klicka sedan på fortsätt.

Mer kontroll
Att man nu kan länka konton på nivå för webbegendom är en fördel om du har många olika grupper av användare som har hand om varje kund. Nu behöver du inte ge dessa grupper tillgång till det fullständiga Analytics-kontot för att länka till Adwords. Istället kan du ge gruppen tillgång till den aktuell webbegendomen. Allt som krävs är redigerarbehörighet för att kunna skapa och uppdatera Adwords-länkar.

Kom igång
För att komma igång och länka flera Adwords-konton samtidigt klickar du på Administratör i toppmenyn efter att du har loggat in i Analytics. Klicka sedan på Adwords-länkning i kolumnen Webbegendom.

Lycka till!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

adwords budget

Google AdWords kan nu dubblera din dagsbudget

Google AdWords ändrar hur mycket du kan spendera per dag och kan nu spendera upp till dubbelt så mycket som din dagsbudget men inte överskrida din månadsbudget. Det här kan få stora konsekvenser för din annonsering om du exempelvis har många korta kampanjer. Läs mer!

Google Global Site Tag gtag.js

Google släpper ”Global Site Tag” (gtag.js)

Google har uppdaterat sin spårningkod för Google Analytics och Google AdWords till gtag.js. Vi går igenom vad vi vet och vad hur den påverkar dig. Få en förståelse för Google nya gtag och säkerställ att du inte tappar viktig data.

Så fungerar Facebook overlays

Facebooks nya overlays ger dig möjligheten att effektivt dra uppmärksamheten till dina dynamiska annonser. Skapa skräddarsydda overlays så kan du visa information som pris, frakt eller popularitet för varje produkt i ditt sortiment

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner