Sökmotorkonsult.se

Länka flera Adwords-konton i Analytics samtidigt

För att kunna maximera försäljningen och avkastningen av dina sponsrade länkar är det av stor vikt att länka ditt Adwords-konto till Analytics. Om du arbetar med flera Adwords-konton finns möjligheten att länka flera av dessa vid samma tillfälle. 

Många Analytics-användare som arbetar med flera Adwords-konton har tidigare varit tvungna att länka varje Adwords-konto var för sig. Med denna funktion kan du välja att länka ett eller flera Adwords-konton, så länge du har administrativa rättigheter till kontot.

Såhär kan det se ut för en användare som har tillgång till ett MCC (Mitt kundcenter) som innehåller flera Adwords-konton. Som du ser länkas nu Adwords-konton i kolumnen Webbegendom i Analytics, istället för i kolumnen för Konto.

Observera att du kan välja flera konton:

Skärmavbild Analytics

Upptäcka olänkade konton
Detta gör det möjligt att snabbt hitta konton som inte är länkade. I kontolistan ser du tydligt vilka konton som är eller inte är länkade. Kryssa i rutan för de du vill länka och klicka sedan på fortsätt.

Mer kontroll
Att man nu kan länka konton på nivå för webbegendom är en fördel om du har många olika grupper av användare som har hand om varje kund. Nu behöver du inte ge dessa grupper tillgång till det fullständiga Analytics-kontot för att länka till Adwords. Istället kan du ge gruppen tillgång till den aktuell webbegendomen. Allt som krävs är redigerarbehörighet för att kunna skapa och uppdatera Adwords-länkar.

Kom igång
För att komma igång och länka flera Adwords-konton samtidigt klickar du på Administratör i toppmenyn efter att du har loggat in i Analytics. Klicka sedan på Adwords-länkning i kolumnen Webbegendom.

Lycka till!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner