Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Länka flera Adwords-konton i Analytics samtidigt

För att kunna maximera försäljningen och avkastningen av dina sponsrade länkar är det av stor vikt att länka ditt Adwords-konto till Analytics. Om du arbetar med flera Adwords-konton finns möjligheten att länka flera av dessa vid samma tillfälle. 

Många Analytics-användare som arbetar med flera Adwords-konton har tidigare varit tvungna att länka varje Adwords-konto var för sig. Med denna funktion kan du välja att länka ett eller flera Adwords-konton, så länge du har administrativa rättigheter till kontot.

Såhär kan det se ut för en användare som har tillgång till ett MCC (Mitt kundcenter) som innehåller flera Adwords-konton. Som du ser länkas nu Adwords-konton i kolumnen Webbegendom i Analytics, istället för i kolumnen för Konto.

Observera att du kan välja flera konton:

Skärmavbild Analytics

Upptäcka olänkade konton
Detta gör det möjligt att snabbt hitta konton som inte är länkade. I kontolistan ser du tydligt vilka konton som är eller inte är länkade. Kryssa i rutan för de du vill länka och klicka sedan på fortsätt.

Mer kontroll
Att man nu kan länka konton på nivå för webbegendom är en fördel om du har många olika grupper av användare som har hand om varje kund. Nu behöver du inte ge dessa grupper tillgång till det fullständiga Analytics-kontot för att länka till Adwords. Istället kan du ge gruppen tillgång till den aktuell webbegendomen. Allt som krävs är redigerarbehörighet för att kunna skapa och uppdatera Adwords-länkar.

Kom igång
För att komma igång och länka flera Adwords-konton samtidigt klickar du på Administratör i toppmenyn efter att du har loggat in i Analytics. Klicka sedan på Adwords-länkning i kolumnen Webbegendom.

Lycka till!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Sökpodden ämnen

171 ämnen i Sökpodden

Med 57 avsnitt av Sökpodden inspelade och 3 ämnen i varje avsnitt blir det många att hålla reda på. Här kan du se och söka bland alla de ämnen vi haft med i Sökpodden.

Popular Products – Ny yta att optimera för i organiska sökresultatet

Google lanserar Popular Products som låter användare jämför produkter direkt i det organiska sökresultatet. Här går vi igenom allt vi vet om Popular Products hittills. 

Google förändrar designen av hela serpen

Google förändrar designen för hur sidor presenteras i hela serpen. Förändringen, som vi redan sett på mobil under längre tid, rullas nu ut permanent till desktop. Det här får vissa konsekvenser för din SEO som du bör känna till.

Molly Sanden pojkvän - foto: Nina Kahrobaee

Därför borde Molly Sandén göra en låt som heter ”Pojkvän”

Det finns många områden där det finns tydliga synergier mellan bra innehåll och sökmotoroptimering. Detta gäller till och med i musikbranschen. Men hur då? Det ska vi nu visa.

SEO-året 2019

SEO-året 2019

2019 lider mot sitt slut och det har blivit dags att sammanfatta året som gått ur ett SEO-perspektiv. Vi blickar också framåt och spekulerar i vad 2020 kan komma att innebära.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner