Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Länka flera Adwords-konton i Analytics samtidigt

För att kunna maximera försäljningen och avkastningen av dina sponsrade länkar är det av stor vikt att länka ditt Adwords-konto till Analytics. Om du arbetar med flera Adwords-konton finns möjligheten att länka flera av dessa vid samma tillfälle. 

Många Analytics-användare som arbetar med flera Adwords-konton har tidigare varit tvungna att länka varje Adwords-konto var för sig. Med denna funktion kan du välja att länka ett eller flera Adwords-konton, så länge du har administrativa rättigheter till kontot.

Såhär kan det se ut för en användare som har tillgång till ett MCC (Mitt kundcenter) som innehåller flera Adwords-konton. Som du ser länkas nu Adwords-konton i kolumnen Webbegendom i Analytics, istället för i kolumnen för Konto.

Observera att du kan välja flera konton:

Skärmavbild Analytics

Upptäcka olänkade konton
Detta gör det möjligt att snabbt hitta konton som inte är länkade. I kontolistan ser du tydligt vilka konton som är eller inte är länkade. Kryssa i rutan för de du vill länka och klicka sedan på fortsätt.

Mer kontroll
Att man nu kan länka konton på nivå för webbegendom är en fördel om du har många olika grupper av användare som har hand om varje kund. Nu behöver du inte ge dessa grupper tillgång till det fullständiga Analytics-kontot för att länka till Adwords. Istället kan du ge gruppen tillgång till den aktuell webbegendomen. Allt som krävs är redigerarbehörighet för att kunna skapa och uppdatera Adwords-länkar.

Kom igång
För att komma igång och länka flera Adwords-konton samtidigt klickar du på Administratör i toppmenyn efter att du har loggat in i Analytics. Klicka sedan på Adwords-länkning i kolumnen Webbegendom.

Lycka till!

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Google ändrar nofollow på länkar

Nofollow blir en hint

Google gör om nofollow så att det bara ses som en hint. Dessutom lanserade de igår två nya länkattribut rel=“sponsored” och rel=“ugc”. Spännande nyheter minst sagt!

ctr karlek Bunny Leap

Nej, vi hatar inte er

En av SEO-branschens mest omdebatterade frågor är om CTR är en rankingfaktor eller inte. Jag är övertygad om att det inte är det. Vad tror du? Rösta gärna!

Visibility index för Aftonbladet och Svd:s rabattkoder

Google straffar domäner som leasar ut sin auktoritet

Google har börjat straffa domäner där de misstänker att ett företag leasar ut delar av sina sajter till andra företag. Det här kan få kännbara konsekvenser för flera av Sveriges mediehus där denna typ av affärsmodell är vanligt förekommande.

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Simon Davidsson i avsnitt 52 av Sökpodden

#52 SKAGs

Så var Sökpodden tillbaka efter ett kort sommarlov. I detta avsnitt 52 pratar vi om SKAGs vara eller icke vara, vi djupdyker i CPA och sist men minst snackar vi B2B på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Facebook subtitles

Facebook Subtitles – så får du textning på din video

Optimera resultatet för dina videoannonser genom att texta dem. Facebook subtitles gör det enklare för användarna att ta till sig ditt budskap. Läs mer!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner