Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Optimera Adwords i mobilen

adwords mobile app

Nu kan du optimera ditt Adwords-konto var som helst utan en dator – om du har en Android-telefon. I början på månaden lanserade Google en app för Adwords till Android i Google Play Store och en version till iPhone är på gång.

Att mobilen ligger i fokus för Google just nu är tydligt både när det gäller SEO och SEM. Det här är första gången som det finns en officiell Google Adwords-app och med appen kan man få en snabb överblick över resultaten men man kan även redigera bud och kampanjbudget.

Adwords-appen är tillgänglig för alla med Android 4.0 eller senare och man kan även få notifieringar i realtid, förslag på möjligheter samt kontakta Adwords Support genom appen.

apps6

Självklart är funktionaliteten begränsad jämfört med det vanliga gränssnittet men man kan ändå genomföra bud och budgetändringar enkelt vilket kan underlätta för många annonsörer.

Något som vi saknar i appen för närvarande är statistik och optimering av YouTube-kampanjer vilket för många konton innebär att appen blir ännu mer begränsad.

Det kommer bli spännande att följa appens utveckling då den troligen kommer få mer funktionalitet när mer feedback kommer in från användare.

Vad tycker du om Adwords-appen i mobilen?

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Michael Wahlgren, Pontus Karlsson och Maria Fernholm i avsnitt 34 av Sökpodden

#34 Kladdigt sökresultat

I årets sista avsnitt av Sökpodden börjar vi med de nya långa beskrivningarna i sökresultatet. Är de bra eller dåliga för SEO? Vi går vidare till hur du använder visningsandel för att optimera din annonsering med AdWords. Slutligen tar vi upp hur du optimerar för konverteringar på Facebook Ads. Du lyssnar väl?

Google Shopping

Missvisande data i Google Shopping

Google registrerar en annonsvisning för Google Shopping, trots att den inte exponerats för användaren. Detta kan leda till missvisande data. Läs mer här!

Utökat utrymme för meta descriptions i sökresultaten

Google utökar utrymmet där meta descrptions syns i sökreslutaten. Vi funderar över varför samt ger våra kortsiktiga rekommendationer på hur man bör agera kring detta.

Anton Johansson, Michael Wahlgren och Christian Litezings i Sökpodden avsnitt 33

#33 Special: Pineberry 10 år

Den 29 november 2007 startade vi Pineberry. Detta tioårsjubileum firas med ett specialavsnitt av Sökpodden där vi pratar om vad som hänt i branschen de senaste tio åren samt blickar mot framtiden. Nu är det kort tid mellan avsnitten! Avsnitt #32 […]

promotion extension erbjudandetillägg

Ge dina annonser en extra push med erbjudandetillägg

Med nya annonstillägget Erbjudandetillägg/Promotion extensions kan du lyfta fram rabatter & erbjudanden i anslutning till dina annonser. Läs vår steg-för-steg guide här!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner