Sökmotorkonsult.se

Optimera Adwords i mobilen

adwords mobile app

Nu kan du optimera ditt Adwords-konto var som helst utan en dator – om du har en Android-telefon. I början på månaden lanserade Google en app för Adwords till Android i Google Play Store och en version till iPhone är på gång.

Att mobilen ligger i fokus för Google just nu är tydligt både när det gäller SEO och SEM. Det här är första gången som det finns en officiell Google Adwords-app och med appen kan man få en snabb överblick över resultaten men man kan även redigera bud och kampanjbudget.

Adwords-appen är tillgänglig för alla med Android 4.0 eller senare och man kan även få notifieringar i realtid, förslag på möjligheter samt kontakta Adwords Support genom appen.

apps6

Självklart är funktionaliteten begränsad jämfört med det vanliga gränssnittet men man kan ändå genomföra bud och budgetändringar enkelt vilket kan underlätta för många annonsörer.

Något som vi saknar i appen för närvarande är statistik och optimering av YouTube-kampanjer vilket för många konton innebär att appen blir ännu mer begränsad.

Det kommer bli spännande att följa appens utveckling då den troligen kommer få mer funktionalitet när mer feedback kommer in från användare.

Vad tycker du om Adwords-appen i mobilen?

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner