Sökmotorkonsult.se

Optimera Adwords i mobilen

adwords mobile app

Nu kan du optimera ditt Adwords-konto var som helst utan en dator – om du har en Android-telefon. I början på månaden lanserade Google en app för Adwords till Android i Google Play Store och en version till iPhone är på gång.

Att mobilen ligger i fokus för Google just nu är tydligt både när det gäller SEO och SEM. Det här är första gången som det finns en officiell Google Adwords-app och med appen kan man få en snabb överblick över resultaten men man kan även redigera bud och kampanjbudget.

Adwords-appen är tillgänglig för alla med Android 4.0 eller senare och man kan även få notifieringar i realtid, förslag på möjligheter samt kontakta Adwords Support genom appen.

apps6

Självklart är funktionaliteten begränsad jämfört med det vanliga gränssnittet men man kan ändå genomföra bud och budgetändringar enkelt vilket kan underlätta för många annonsörer.

Något som vi saknar i appen för närvarande är statistik och optimering av YouTube-kampanjer vilket för många konton innebär att appen blir ännu mer begränsad.

Det kommer bli spännande att följa appens utveckling då den troligen kommer få mer funktionalitet när mer feedback kommer in från användare.

Vad tycker du om Adwords-appen i mobilen?

Sidan är senast uppdaterad 2015-03-26

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

budget Google Ads

Så kan du tänka kring din budget på Google Ads

Hur stor är en bra Google Ads-budget? Om det är första gången du bestämmer din budget för Google Ads kan det vara svårt att veta vad som är en rimlig nivå. Men det finns några faktorer som kan hjälpa dig att hitta rätt.

höststäda sajten

Hitta glömda subdomäner

Det är inte alls omöjligt att det gömmer sig glömda subdomäner på din webbsajt. Framförallt om sajten är gammal. I denna artikel lär du dig hur du hittar dessa subdomäner.

Helpful content

Få sajter påverkade i Helpful content update

Det har nu gått drygt två veckor sedan Google lanserade sin Helpful content update för engelska sökningar. Vi har undersökt hur algoritmuppdateringen påverkat sajter i Storbritannien och USA. 

Bilddagboken "fjortis"-selfie

Minns du Bilddagboken?

Hela tanken bakom bilddagboken, eller bdb som det också kallades, var att ha en bild som dagboksinlägg istället för ett blogginlägg. När sajten grundades hade många skaffat sin första digitalkamera eller till och med sin första mobil med inbyggd kamera, och bloggar var populära. Så det var ett logiskt steg att sätta ihop de två. Men mot slutet av 00-talet försvann sajten. Vad hände egentligen?

Kristian Jältsäter, Michael Wahlgren och Victor Alenlid i avsnitt 85 av Sökpodden

#85 Sökordslös framtid

Vad händer i en sökordslös framtid? Detta är ett av ämnena i avsnitt 85 av Sökpodden. Det diskuteras även Domain Rating och andra länkmått samt moderna kontostrukturer i Google Ads. Du lyssnar väl?