Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 6 964 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Optimera Adwords i mobilen

adwords mobile app

Nu kan du optimera ditt Adwords-konto var som helst utan en dator – om du har en Android-telefon. I början på månaden lanserade Google en app för Adwords till Android i Google Play Store och en version till iPhone är på gång.

Att mobilen ligger i fokus för Google just nu är tydligt både när det gäller SEO och SEM. Det här är första gången som det finns en officiell Google Adwords-app och med appen kan man få en snabb överblick över resultaten men man kan även redigera bud och kampanjbudget.

Adwords-appen är tillgänglig för alla med Android 4.0 eller senare och man kan även få notifieringar i realtid, förslag på möjligheter samt kontakta Adwords Support genom appen.

apps6

Självklart är funktionaliteten begränsad jämfört med det vanliga gränssnittet men man kan ändå genomföra bud och budgetändringar enkelt vilket kan underlätta för många annonsörer.

Något som vi saknar i appen för närvarande är statistik och optimering av YouTube-kampanjer vilket för många konton innebär att appen blir ännu mer begränsad.

Det kommer bli spännande att följa appens utveckling då den troligen kommer få mer funktionalitet när mer feedback kommer in från användare.

Vad tycker du om Adwords-appen i mobilen?

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén i avsnitt 59 av Sökpodden

#59 Gasa eller bromsa?

Hur ska du tänka kring din digitala marknadsföring i kristider? Vilka utmaningar finns vid SEO-migreringar? Hur kalibrerar jag min attributionsmodell? Detta är tre av frågorna som vi tar oss an i avsnitt 59 av Sökpodden.

betalvägg strukturerad data

Strukturerad data för innehåll bakom betalvägg

Undvik att ditt innehåll bakom betalvägg klassas som cloaking. I det här inlägget går Fredrik igenom hur du använder strukturerad data för att göra det tydligt för Google vad besökaren måste betala för att få se.

Långdistanslöpare springer i solnedgång

Långsiktig SEO – En lönsam investering

Under årets Webbdagarna höll Björn Bydén från Pineberry en föreläsning på hur företag kan jobba långsiktigt med SEO på ett sätt som bidrar med kundvärde, bygger varumärke och är väldigt lönsamt. Här är en kortare sammanfattning av den föreläsningen.

SEO i kristider

När händelser sker i vår omvärld är det många som tar hjälp av Google för att inhämta mer information. Här tipsar vi om hur samhällsbärande instanser kan jobba för att snabbt fånga upp vilka frågor medborgarna ställer i syfte att kunna bidra med sakliga och korrekta svar.

JavaScript SEO – Få Google att gilla din snygga sajt

Här är ett inlägg om vad JavaScript är, hur de ställer till problem för dig som jobbar med SEO och vad du kan göra för att lösa det.

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner