Negativa sökord

Negativa sökord i Google AdWords

Något jag har märkt att många glömmer när de jobbar med Google AdWords är de negativa sökorden. Ett negativt sökord till en annonsgrupp eller kampanj i Google AdWords innebär att dina annonser inte visas för sökningar som innehåller just den […]

Sökordsinfogning

Sökordsinfogning i Google Adwords

Om du har jobbat med Google AdWords känner du säkert till att det finns goda anledningar till att optimera dina kampanjer så att du har en hög klickfrekvens. Ett sätt att optimera dina annonsgrupper är att säkerställa att sökordet finns […]

adwords_editor

Spara tid med AdWords Editor

Om du hanterar stora konton i Google AdWords med många kampanjer och en stor mängd annonsgrupper och sökord har du säkert märkt av vissa begränsningar i gränssnittet. Det kan exempelvis kännas ganska tröttsamt att göra förändringar på ett större antal […]

Sponsrade länkar

Vi kan hjälpa dig med Sponsrade Länkar

I nästan alla fall rekommenderar vi sökmotoroptimering hellre än sponsrade länkar (om man måste välja). Det finns däremot fall där vi också skulle säga att det är Sponsrade Länkar som är grejen. Vi har därför börjat erbjuda hjälp med att […]

SEO för Affiliates

Som affiliate har man vanligtvis två källor till trafik att välja mellan, den ena är sökordsannonsering (Sponsrade Länkar) och den andra är sökmotoroptimering. Det finns en tredje väg men det kräver att man har kapital att investera och det är […]

Adwords - Köp Gratis Sill - Sökmotorkonsult.se

Sökmotormarknadsföring

Sökmotormarknadsföring kan vara hur lätt som helst om man väljer den vägen, det kan också vara näst intill hur komplicerat som helst. Till att börja med kan man dela upp sökmotormarknadsföring i två delar, sökmotoroptimering och sökordsannonsering.  Sökmotoroptimering är när […]

EF och Sökmotoroptimering

Jag har vid tre olika tillfällen mött folk som jobbat med eller på EF (språkreseföretaget) som sagt att de har en hel avdelning för sökmotoroptimering (SEO). De har en hel grupp som sitter och jobbar kontinuerligt med att sökmotoroptimera EF […]

Ett trick för Sponsrade Länkar

Sponsrade länkar verkar mer eller mindre simpelt när man jobbar med det men det finns faktiskt en hel del bra knep. Låt säga att du sitter och bjuder för att komma till förstaposition på ett konkurrensutsatt sökord. Det är någon […]

Sökmotoroptimering vs Sponsrade Länkar

När du ska välja var du vill satsa dina slantar, på sökmotoroptimering eller på sponsrade länkar är det en del att tänka på. Det finns förstås alltid möjligheten att välja båda men vad är det egentligen du vill uppnå? Jag […]

Sponsrade länkar blir alltid värdelöst i längden

Du har kanske hört talas om folk som dubblat sina intäkter över en natt genom att lyckas bra med sina sponsrade länkar? Det är något som bara kan hända i en övergångsfas, förr eller senare blir det en värdelös form […]