pristillägg

Öka din CTR med AdWords nya pristillägg

Har ditt företag konkurrenskraftiga priser? Då är det dags att testa Adwords nya pristillägg och boosta er annonsering! Lär dig hur du går tillväga hos oss på sökmotorkonsult.se

gtin adwords shopping

Nya krav på GTIN för Google Shopping

Har du uppdaterat din produktfeed med GTIN-nummer för alla dina produkter? Läs om vad du behöver känna till om GTIN-uppdateringen som påverkar Google Shopping idag!

google seller ratings

Skapa stjärnglans med Google Seller Ratings

Har du undrat hur du får stjärnor i dina Google AdWords annonser? Läs mer om Google Seller Ratings och vad som krävs för att få de ska synas.

I dag släpps AdWords-boken Bygg en pengamaskin

Förhandsintresset har varit över all förväntan. I dag släpps boken Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla skriven av Michael Berman och Michael Wahlgren. I en första recension benämns boken som ”ett utmärkt första steg in i AdWords-världen”.

nyår 2016

SEM-året 2016

Vi summerar SEM-året 2016 och tar upp de viktigaste händelserna med fokus på Google AdWords. Det har som vanligt varit ett händelserikt år med många nya funktioner och förändringar. Läs mer!

Adwords SMS-tillägg

AdWords SMS-tillägg är nu live

Nu finns det ett nytt annonstillägg för annonser i AdWords. Med AdWords SMS-tillägg skickas ett SMS direkt till annonsören från annonsen. Läs mer här!

Tips för mer korrekt data i Sökordsplaneraren

Efter den tragiska nyheten om stora förändringar i Sökordsplaneraren tänkte jag som utlovat följa upp det inlägget med lite tips på hur ni kan komma runt problematiken. Inget kommer som tidigare nämnts kunna ersätta möjligheterna med den tidigare Sökordsplaneraren, men med vissa […]

Demografiska Inriktningar

Demografiska inriktningar – Nu även i Söknätverket

Demografiska inriktningar är en nyhet i AdWords som ger dig möjlighet att justera bud på kampanjer i Söknätverket beroende på dina kunders kön och ålder.

Sökordsplaneraren förändras – mer otydlig sökordsdata

Sökordsplaneraren i Adwords som länge varit till stor hjälp när du vill granska sökvolym för ett specifikt ord har nyligen genomgått en mängd förändringar. Förutom att du som ”lågspenderare” i Adwords numera får begränsad tillgång till sökvolym har de dessutom […]

search ads app store

Apple har lanserat sökannonser i App Store

Apple har precis som Google lanserat sökannonser i deras App Store och annonsplattformen kallas för Search Ads. Efter att ha betatestat sedan i juni är Search Ads lanserat, men för närvarande endast i USA. För apputvecklare och företag med appar innebär det här stora möjligheter att driva försäljning och fler appinstallationer. Läs mer!

1234510»