I dag släpps AdWords-boken Bygg en pengamaskin

Förhandsintresset har varit över all förväntan. I dag släpps boken Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla skriven av Michael Berman och Michael Wahlgren. I en första recension benämns boken som ”ett utmärkt första steg in i AdWords-världen”.

nyår 2016

SEM-året 2016

Vi summerar SEM-året 2016 och tar upp de viktigaste händelserna med fokus på Google AdWords. Det har som vanligt varit ett händelserikt år med många nya funktioner och förändringar. Läs mer!

Adwords SMS-tillägg

AdWords SMS-tillägg är nu live

Nu finns det ett nytt annonstillägg för annonser i AdWords. Med AdWords SMS-tillägg skickas ett SMS direkt till annonsören från annonsen. Läs mer här!

Tips för mer korrekt data i Sökordsplaneraren

Efter den tragiska nyheten om stora förändringar i Sökordsplaneraren tänkte jag som utlovat följa upp det inlägget med lite tips på hur ni kan komma runt problematiken. Inget kommer som tidigare nämnts kunna ersätta möjligheterna med den tidigare Sökordsplaneraren, men med vissa […]

Demografiska Inriktningar

Demografiska inriktningar – Nu även i Söknätverket

Demografiska inriktningar är en nyhet i AdWords som ger dig möjlighet att justera bud på kampanjer i Söknätverket beroende på dina kunders kön och ålder.

Sökordsplaneraren förändras – mer otydlig sökordsdata

Sökordsplaneraren i Adwords som länge varit till stor hjälp när du vill granska sökvolym för ett specifikt ord har nyligen genomgått en mängd förändringar. Förutom att du som ”lågspenderare” i Adwords numera får begränsad tillgång till sökvolym har de dessutom […]

search ads app store

Apple har lanserat sökannonser i App Store

Apple har precis som Google lanserat sökannonser i deras App Store och annonsplattformen kallas för Search Ads. Efter att ha betatestat sedan i juni är Search Ads lanserat, men för närvarande endast i USA. För apputvecklare och företag med appar innebär det här stora möjligheter att driva försäljning och fler appinstallationer. Läs mer!

Adwords visningsandel

Så använder du visningsandel för att öka din synlighet

Visste du att det kan finnas mycket trafik att hämta bland dina redan existerande kampanjer? I denna artikel förklarar vi vad en visningsandel är samt hur du ska använda dig av mätvärdet för att bringa in mer värdefull trafik och intäkter till kontot.

Öka försäljningen med Dynamisk Remarketing

Dynamisk Remarketing via Adwords är ett väldigt effektivt sätt att visa upp relevanta annonser för tidigare besökare på din sajt. Skillnaden mellan Dynamisk och vanlig Remarketing är att den utgår från vilka produktsidor en användare besökt och visar sedan upp […]

adwords device bid adjustments

Budjustering för enheter i Adwords är lanserat

Nu kan du justera bud för alla enheter i Google Adwords för första gången sedan 2013 vilket innebär stora möjligheter för många annonsörer. Läs mer om vad förändringen innebär!

1234510»