Sökmotorkonsult.se

Succé för Bygg en pengamaskin

Nya upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskin

I dag släpps en ny uppdaterad upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskinen. Mottagandet och försäljningen av boken har vida överstigit våra förhoppningar.

I januari förra året gav vi ut AdWords-boken Bygg en pengamaskin. Första upplagan av boken sålde slut tidigare än vi räknat med. Tusen tack för alla positiva recensioner och glada tillrop som boken fått!

”Underbar bok. Inte bara lättläst utan även otroligt lätt att utföra detta i verkligheten efter att man läst boken. Man sparar otroligt många tusenlappar och i mitt fall tiotusentals kronor på sin AdWords-annonsering efter man läst denna bok!”

Detta var en av de reaktioner vi fick när vi gjorde en läsarundersökning. Med ord som dessa från våra läsare känns det som att vi har lyckats med vår målsättning – att skriva en enkel och praktisk bok om Google AdWords som många har nytta av.

52 ändringar i nya upplagan

Självklart har vi passat på att uppdatera den nya upplagan med vad som hänt i AdWords-världen sedan sist. Grundprinciperna för AdWords är fortfarande desamma och du som läst första upplagan av Bygg en pengamaskin kommer känna igen dig i stora delar av boken.

Totalt har vi gjort 52 olika ändringar. Det handlar om allt från nya avsnitt till enstaka meningar som behövts ändras. Nästan alla uppdateringar i boken kommer ur att Google ändrat detaljer i AdWords.

Några exempel på detta är hur Google ändrat annonsväxlingen, att exakt matchtyp inte är så exakt längre, förbättrad data kring Quality Score och att AdWords numera kan dubbla din dagsbudget.

Köp boken!

Nya upplagan av Bygg en pengamaskin köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det självklart lika bra att köpa boken hos Adlibris eller Bokus.

Köp Bygg en pengamaskin >>

 

Sidan är senast uppdaterad 2018-05-04

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

techjättarna

Amerikanskt lagförslag kan ändra spelplanen för Google

Ett lagförslag i USA hotar att drastiskt ändra spelplanen för techjättar som Google, Amazon och Apple. Om lagen blir verklighet kommer dessa företag inte längre få favorisera sina egna produkter och tjänster. Sannolikt skulle detta vara en positiv utveckling för mindre företag som är beroende av techjättarna för att nå nya kunder.

youtube

YouTube kan öppna upp för andra annonsnätverk

Google har erbjudit sig att öppna upp YouTube för andra annonsnätverk än sitt eget i ett försök att blidka myndigheterna inom EU. Är det på riktigt denna gång eller blir det ”bara” ett nytt CSS?

Björn Bydén, Michael Wahlgren och Felix Brynje i avsnitt 84 av Sökpodden

#84 Freshness

Kan Ahrefs nya sökmotor, Yep, utmana Google på riktigt? Detta är ett av ämnena som Björn, Felix och Micke pratar om i avsnitt 84 av Sökpodden. De djupdyker även i varför freshness är en faktor för Google och om man ska pinna i sina RSAs på Google Ads eller inte. Du lyssnar väl?

Collage av bilder på partiledarna, fr v till höger: Johan Pehrson, Ebba Busch, Per Bolund, Märta Stenevi, Nooshi Dadgostar, Ulf Kristersson, Riksdagshuset, Annie Lööf och Magdalena Andersson.

Partierna som är störst på Google – inför valet

Vilket parti har störst synlighet på Google? Och vilken av partiledarna googlas mest? Med knappt fyra månader kvar till valet gör vi ett SEO-nedslag i politiken. 

peak oil

Har vi nått ”Peak WordPress”?

För första gången i mannaminne så minskar marknadsandelen för WordPress. Är detta ett tillfälligt hack i kurvan eller är det ”Peak WordPress” som vi bevittnar?