Sökmotorkonsult.se

Succé för Bygg en pengamaskin

Nya upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskin

I dag släpps en ny uppdaterad upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskinen. Mottagandet och försäljningen av boken har vida överstigit våra förhoppningar.

I januari förra året gav vi ut AdWords-boken Bygg en pengamaskin. Första upplagan av boken sålde slut tidigare än vi räknat med. Tusen tack för alla positiva recensioner och glada tillrop som boken fått!

”Underbar bok. Inte bara lättläst utan även otroligt lätt att utföra detta i verkligheten efter att man läst boken. Man sparar otroligt många tusenlappar och i mitt fall tiotusentals kronor på sin AdWords-annonsering efter man läst denna bok!”

Detta var en av de reaktioner vi fick när vi gjorde en läsarundersökning. Med ord som dessa från våra läsare känns det som att vi har lyckats med vår målsättning – att skriva en enkel och praktisk bok om Google AdWords som många har nytta av.

52 ändringar i nya upplagan

Självklart har vi passat på att uppdatera den nya upplagan med vad som hänt i AdWords-världen sedan sist. Grundprinciperna för AdWords är fortfarande desamma och du som läst första upplagan av Bygg en pengamaskin kommer känna igen dig i stora delar av boken.

Totalt har vi gjort 52 olika ändringar. Det handlar om allt från nya avsnitt till enstaka meningar som behövts ändras. Nästan alla uppdateringar i boken kommer ur att Google ändrat detaljer i AdWords.

Några exempel på detta är hur Google ändrat annonsväxlingen, att exakt matchtyp inte är så exakt längre, förbättrad data kring Quality Score och att AdWords numera kan dubbla din dagsbudget.

Köp boken!

Nya upplagan av Bygg en pengamaskin köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det självklart lika bra att köpa boken hos Adlibris eller Bokus.

Köp Bygg en pengamaskin >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Jonathan Olsson, Michael Wahlgren och Maria Fernholm i avsnitt 65 av Sökpodden

#65 Smalt eller svalt

Då var det äntligen dags för avsnitt 65 av Sökpodden. Denna gång pratar Maria, Jonathan och Michael om inlärningsfasen på Facebook Ads, startsidan & SEO och avslutar med ett snack om app-kampanjer på Google Ads. Du lyssnar väl?

Gratis Google Shopping är nu live i Sverige

De kostnadsfria Google Shopping-resultaten är nu live i Sverige. Förändringen ger e-handlare nya möjligheter att driva köpstark trafik till sina sajter från Google. 

Digital PR & SEO

Så nyttjar du synergierna mellan SEO och Digital PR på bästa sätt

Genom att nyttja synergierna mellan SEO och Digital PR kan du driva mer trafik från Google och samtidigt stärka ditt varumärke. Lär dig mer om hur de olika disciplinerna kan växelverka med varandra för att lyfta din verksamhet till nya höjder.

attribution-facebook-28-dagar

Facebook tar bort 28 dagars attributionsfönstret

Facebook väljer att plocka bort deras längsta attributions fönster på 28 dagar. En förändring som kommer påverka många av oss annonsörer på Facebook. Läs mer om hur det kommer påverka er här!

Singles' day, singlarnas dag 2020

Singles’ Day – Allt du behöver veta om nya ”Black Friday”

Först Black Friday, Cyber Monday, Black Week, Cyber Weekend och nu Singles’ day? Ja, de börjar dyka upp fler kampanjperioder på höstens säljmarknad. Här är allt du behöver veta om Singlarnas Dag och vad de kan göra för din business.

Bing Partner


Preferred Facebook Marketing Partner