Sökmotorkonsult.se

Succé för Bygg en pengamaskin

Nya upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskin

I dag släpps en ny uppdaterad upplaga av AdWords-boken Bygg en pengamaskinen. Mottagandet och försäljningen av boken har vida överstigit våra förhoppningar.

I januari förra året gav vi ut AdWords-boken Bygg en pengamaskin. Första upplagan av boken sålde slut tidigare än vi räknat med. Tusen tack för alla positiva recensioner och glada tillrop som boken fått!

”Underbar bok. Inte bara lättläst utan även otroligt lätt att utföra detta i verkligheten efter att man läst boken. Man sparar otroligt många tusenlappar och i mitt fall tiotusentals kronor på sin AdWords-annonsering efter man läst denna bok!”

Detta var en av de reaktioner vi fick när vi gjorde en läsarundersökning. Med ord som dessa från våra läsare känns det som att vi har lyckats med vår målsättning – att skriva en enkel och praktisk bok om Google AdWords som många har nytta av.

52 ändringar i nya upplagan

Självklart har vi passat på att uppdatera den nya upplagan med vad som hänt i AdWords-världen sedan sist. Grundprinciperna för AdWords är fortfarande desamma och du som läst första upplagan av Bygg en pengamaskin kommer känna igen dig i stora delar av boken.

Totalt har vi gjort 52 olika ändringar. Det handlar om allt från nya avsnitt till enstaka meningar som behövts ändras. Nästan alla uppdateringar i boken kommer ur att Google ändrat detaljer i AdWords.

Några exempel på detta är hur Google ändrat annonsväxlingen, att exakt matchtyp inte är så exakt längre, förbättrad data kring Quality Score och att AdWords numera kan dubbla din dagsbudget.

Köp boken!

Nya upplagan av Bygg en pengamaskin köper du enklast, bäst och billigast direkt av oss här. Boken kostar då 200 kr inklusive moms och frakt. För dig som inte gillar enkelt, bra och billigt går det självklart lika bra att köpa boken hos Adlibris eller Bokus.

Köp Bygg en pengamaskin >>

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Amazon Prime Air

Amazon Prime lanseras i Sverige

Vi säger hej till Amazon Prime! I dag lanseras Amazon sin premiumtjänst Prime i Sverige. I vilken utsträckning kommer det påskynda Amazons framfart i Sverige?

ETA försvinner

Expanded text ads försvinner

Efter den 30:e juni kommer det inte längre gå att skapa nya eller ändra i befintliga ETA-annonser. Detta är en stor förändring inom Google Ads, och du kommer behöva börja jobba med RSA-annonser om du inte redan gjort det.

SEO/SEM-synergier

SEO/SEM-synergier

Genom att kombinera insikter från både SEO och SEM kan din marknadsföring bli mer lönsam. Här listar vi fem SEO/SEM-synergier som vi tycker alla sajter som annonserar på Google Ads bör jobba med.

Interna länkar SEO

Interna länkar – En viktig faktor för SEO

Vill du veta mer om hur du kan jobba med interna länkar för att förbättra SEO på din sajt? Vi går igenom flera olika sätt som du kan jobba med internlänkning på.

Maria Fernholm, Michael Wahlgren & Kristian Jältsäter i avsnitt 74 av Sökpodden

#74 Discover

Då var äntligen Sökpodden tillbaka efter ett kortare sommaruppehåll. I detta, vårt 74:e avsnitt, pratar vi om sommarens Googleuppdateringar, hur viktigt Quality Score är numera och så avslutar vi med ett snack om Google Discover. Du lyssnar väl?