Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Köp AdWords-boken Bygg en pengamaskin till specialpris! Ny bok - Bygg en pengamaskin ×
Visa dina kunskaper med nya SEO Cert! Visa dina kunskaper med SEO Cert ×
Du lyssnar väl på Sökpodden? Nytt avsnitt varje månad. Du lyssnar väl på Sökpodden? ×
Gör som 14 954 andra, få SEO-tips direkt i mailen Få SEO-tips direkt i mailen
×
Sökmotorkonsult.se

Uppgraderade adresstillägg i Adwords med Google My Business

Google har uppdaterat adresstillägg (Location Extensions) i Adwords för att underlätta att hantera din företagsinformation och uppdateringen kommer att ske från och med nu i september. Med Google My Business kan du göra din företagsinformation synlig på Google Sök, Maps och Google+ för att kunderna ska hitta dig oavsett vilken enhet de använder. 

Du kan lägga till och hantera ditt företags adressinformation från ett Google My Business-konto (tidigare Google Places) som är länkat till ditt Adwords-konto. Adressinformationen i Google My Business kommer användas för adresstillägg i alla dina Adwords-kampanjer. Efter att du har länkat ett Google My Business-konto så kan du välja att visa dina adresser i vilken textannons du vill i ditt Adwords-konto. Du har även möjligheten att med filter tilldela adresser till vissa kampanjer eller annonsgrupper.

Tidigare kunde du skapa en sida för ditt företag på Google Places och lägga till dina företagsuppgifter för att synas vid lokala sökningar. Med Google My Business kommer du nu att synas vid lokala sökningar oavsett om dina kunder letar efter dig på Google Sök, Google Maps eller Google+.

Adresstillägg nu på kontonivå i Adwords

Med Google My Business ska det bli enklare att hantera dina företagsuppgifter på Google och länka dem till AdWords. Du kan ställa in de uppgraderade adresstilläggen på kontonivå och de kommer automatiskt att aktiveras för alla kampanjer i ditt AdWords-konto, tidigare behövde adresstilläggen ställas in för varje kampanj.

Om ditt företag har ett kontor eller en butik och ännu inte använder Google My Business kan du registrera dig gratis. Om du tidigare har använt Google Places för att hantera adresstillägg för ditt företag har ditt konto automatiskt uppgraderats till Google My Business.

För att uppgradera adresstillägg till kontonivå i Adwords

  1. Logga in på ditt AdWords-konto.
  2. Klicka på fliken Annonstillägg.
  3. Välj Visa: Adresstillägg i rullgardinsmenyn ovanför tilläggstabellen.
  4. Välj Uppgraderade på rullgardinsmenyn bredvid Visa: Adresstillägg.
  5. Klicka på +TILLÄGG. Du får ett meddelande om att länka till och använda ditt Google My Business-konto.

Länka Google My Business

Se till att adresserna är synkroniserade

1. Gå till menyn Uppgraderade och leta upp ditt Google My Business-konto under Kontotillägg. Där kan du se hur många adresser som är synkroniserade. Om du inte hittar ditt Google My Business-konto där, försök uppgradera på nytt genom att klicka på +TILLÄGG.

2. När ditt Google My Business-konto är synkroniserat kan du välja att visa din företagsinformation i vilken textannons du vill. Du kan ställa in filter om du vill tilldela adresser till särskilda kampanjer eller annonsgrupper.

Lycka till!

 

RSS feed for comments on this post.

Innan du kommenterar var vänlig och läs igenom reglerna för kommentarer

Viktor Calmhede, Michael Wahlgren och Alexander Öqvist i Sökpodden avsnitt 32

#32 Negativ SEO

Så var det äntligen dags för avsnitt 32 av Sökpodden. Som vi har väntat! I detta avsnitt är våra ämnen negativ SEO, vad Amazons intåg i Sverige betyder för sökbranschen och slutligen vilka som är de tio största SEO-förändringarna under de senaste tio åren. Du lyssnar väl?

Årets Julklapp 2017

Årets Julklapp 2017?

Julhandeln är officiellt igång men vad är årets julklapp 2017? Vi jämför några populära produkters sökvolymer och letar efter den bästa SEO-julklappen!

Anna Ersson, jurist

Annonsera mot e-postadresser på Facebook – är det lagligt?

Att annonsera mot e-postadresser på Facebook är effektivt. Samtidigt får vi ofta frågan om man verkligen får göra så. Vi har tagit hjälp av juristen Anna Ersson för att reda ut frågan. Att GDPR ersätter PUL den 25 maj 2018 […]

mobile first index

Google Mobile First Index

Mobile first index är en av de större förändringarna som har gjorts från Google håll på länge. Det kommer innebära att fokus flyttas allt mer till mobiler. Vi har punktat ner några utmaningar för svenska sajter.

custom affinity audience

Missa inte custom affinity audiences i AdWords

Skapa egna anpassade målgrupper för dina displaykampanjer genom att rikta dig mot intressen som du kan välja själv. I följande artikel går vi igenom hur du gör!

Di Gasell 2012 Logo Di Gasell 2013 Logo
Di Gasell 2013 Logo
Bing Partner