Resultat

Varsågod! Här kommer resultatet för din webbsida. Den här analysen går igenom hur välbyggd din webbsida är för att synas i sökmotorernas sökresultat. Maximalt kan din sida få 100 poäng i den här analysen och vi ger avdrag för varje fel i förhållande till hur viktigt det är från ett sökmotoroptimeringsperspektiv.

Förutom att din webbsida är byggd på rätt sätt så krävs det inlänkar för att lyckas med sin sökmotoroptimering. Inlänkar är länkar från andra sajter, som av olika anledningar länkar till din sajt. Dessa inlänkar kan beskrivas som röster på din sajt. Ju starkare röster i form av inlänkar man har, desto högre hamnar man i sökresultaten. Denna analys tar inte hänsyn till hur många eller starka inlänkar du har.

URL: http://www.forweb.se/
Sökord: webbyrå
Tidpunkt: 2010-04-10 17:01
Sidan får 61/100 poäng!

Nästa steg: Få ut maximal lönsamhet av er sajt!

Att hålla sin sajt optimerad är en viktig aspekt i Googles bedömning, både när det kommer till SEO och annonsering på Google Adwords.
Kontakta oss gärna så berättar vi hur ni kan bli ännu lönsammare.

  • Få rådgivning av en expert
  • Få reda på er sajts potential
  • Få ut maximalt av din sajt
Få en offert
En offert från oss är kostnadsfri och ej bindande

Skriv ut Gör ny analys

Analysdel Beskrivning Avdrag
Titel Titeln är längre än 68 tecken.
En titel ska vara maximalt 68 tecken lång. Om titeln är för lång så sprids relevansen av webbsidans innehåll ut på för många olika sökord. Dessutom finns det risk att inte hela titeln syns i sökresultat. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-5 poäng
  Det angivna sökordet är inte första ordet i titeln utan nr 2.
Ju tidigare ett ord ligger i titeln, desto mer och bättre anser sökmotorerna att det beskriver sidans innehåll. Därför bör sökordet ligga allra först i titeln. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-1 poäng
H1 Webbsidan har ingen H1:a.
Alla webbsidor ska ha en H1:a. Den ska vara maximalt 40 tecken lång och innehålla sökordet, men max två gånger. Det första ordet i H1:an ska helst vara sökordet. H1:an ska inte heller vara helt identisk med webbsidans titel.
-16 poäng
Antal sidor Din webbsajt har 157 indexerade sidor enligt Google. Det är många, men du skulle skapa ännu fler möjligheter att synas i sökresultatet om du skapade ytterligare några sidor. Naturligtvis ska varje sida fylla ett syfte, att bara skapa nya sidor för sakens skull är inget vi rekommenderar.
Ju fler relevanta sidor med bra innehåll en webbsajt har desto bättre. Varje ny relevant webbsida innebär en ökad möjlighet att synas i sökresultaten på fler sökord.
-1 poäng
Textvolym Det finns 241 ord på sidan. Detta är i minsta laget och mer text skulle göra det lättare för dig i sökmotorerna.
Sökmotorer älskar text och ju mer relevant text en webbsida har desto bättre. Finns det mer än 500 ord på en sida är det bra.
-3 poäng
Textrelevans Vi har inget att anmärka på. Textrelevansen är perfekt.
Sökordet finns med i brödtexten, vilket är bra. Sökmotorerna blir bättre och bättre på att känna igen synonymer, så använd gärna även andra ord och grammatiska former på ditt sökord i brödtexten.
 
Källkod 5.3% av källkoden utgörs av text som ska läsas av besökarna. Det är för lite.
En webbsida ska främst bestå av läsbar text och inte onödig kod som sökmotorerna ogillar att spindla igenom.
-1 poäng
Meta description Sidan har ingen meta description.
Avsaknad av meta description spelar en förhållandevis liten roll för din placering i sökresultaten. Dock visas den oftast som en beskrivning av din webbsida i sökresultatet och är viktig för att få folk att klicka på just din sida. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-4 poäng
Meta keywords Webbsidan har inga meta keywords.
Att meta keywords saknas är ingen stor sak. Google bryr sig inte om detta alls men vissa andra sökmotorer gör det till viss del. Meta keywords ska innehålla maximalt 5 unika sökord och innehålla de sökord du helst vill synas på.
-2 poäng
URL Sidans URL innehåller inte sökordet.
Om en webbsidas URL innehåller sökordet är det en fördel även om det inte är ett måste för kunna nå bra resultat på ett sökord. Exempelvis är den optimala URL:en för sökordet "bil": http://www.bil.se
-4 poäng
Totalt 61 av 100 poäng
Vår slutkommentar
Inte så illa. Du vet en del om sökmotoroptimering och har sett till att använda dig av de kunskaperna. Dock finns det en del småsaker du gör klokt i att förbättra – resultatet kommer att gillas av både sökmotorerna, dig och dina besökare.

Skriv ut Gör ny analys Vill du bli kontaktad?