Resultat

Varsågod! Här kommer resultatet för din webbsida. Den här analysen går igenom hur välbyggd din webbsida är för att synas i sökmotorernas sökresultat. Maximalt kan din sida få 100 poäng i den här analysen och vi ger avdrag för varje fel i förhållande till hur viktigt det är från ett sökmotoroptimeringsperspektiv.

Förutom att din webbsida är byggd på rätt sätt så krävs det inlänkar för att lyckas med sin sökmotoroptimering. Inlänkar är länkar från andra sajter, som av olika anledningar länkar till din sajt. Dessa inlänkar kan beskrivas som röster på din sajt. Ju starkare röster i form av inlänkar man har, desto högre hamnar man i sökresultaten. Denna analys tar inte hänsyn till hur många eller starka inlänkar du har.

URL: http://www.lifawebbyra.se
Sökord: webbyrå
Tidpunkt: 2010-04-10 17:07
Sidan får 39/100 poäng!

Nästa steg: Få ut maximal lönsamhet av er sajt!

Att hålla sin sajt optimerad är en viktig aspekt i Googles bedömning, både när det kommer till SEO och annonsering på Google Adwords.
Kontakta oss gärna så berättar vi hur ni kan bli ännu lönsammare.

  • Få rådgivning av en expert
  • Få reda på er sajts potential
  • Få ut maximalt av din sajt
Få en offert
En offert från oss är kostnadsfri och ej bindande

Skriv ut Gör ny analys

Analysdel Beskrivning Avdrag
Titel Titeln innehåller inte sökordet.
Alla webbsidor ska ha en titel. I en sökmotors ögon är titeln det viktigaste för att bedöma vad en webbsida handlar om och för vilka sökord sidan ska rankas högt på. Titeln ska vara maximalt 68 tecken lång och innehålla sökordet men max två gånger. Det första ordet i titeln ska helst vara sökordet. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-20 poäng
H1 Webbsidan har ingen H1:a.
Alla webbsidor ska ha en H1:a. Den ska vara maximalt 40 tecken lång och innehålla sökordet, men max två gånger. Det första ordet i H1:an ska helst vara sökordet. H1:an ska inte heller vara helt identisk med webbsidans titel.
-16 poäng
Antal sidor Din webbsajt har 16 indexerade sidor enligt Google. Detta är inte så många och du skulle skapa fler möjligheter att synas i sökresultatet om du ökade antalet sidor. Naturligtvis ska varje sida fylla ett syfte, att bara skapa nya sidor för sakens skull är inget vi rekommenderar.
Ju fler relevanta sidor med bra innehåll en webbsajt har desto bättre. Varje ny relevant webbsida innebär en ökad möjlighet att synas i sökresultaten på fler sökord.
-10 poäng
Textvolym Det finns 131 ord på sidan. Detta är relativt sett lite text och du behöver mer text för att kunna synas bra i sökmotorerna.
Sökmotorer älskar text och ju mer relevant text en webbsida har desto bättre. Finns det mer än 500 ord på en sida är det bra.
-5 poäng
Textrelevans Vi har inget att anmärka på. Textrelevansen är perfekt.
Sökordet finns med i brödtexten, vilket är bra. Sökmotorerna blir bättre och bättre på att känna igen synonymer, så använd gärna även andra ord och grammatiska former på ditt sökord i brödtexten.
 
Källkod Vi har inget att anmärka på. Sidans källkod är perfekt.
Webbsidan ska vara fri från frames, använda externa css-filer och ha en stor andel läsbar text i förhållande till kod.
 
Meta description Sidan har ingen meta description.
Avsaknad av meta description spelar en förhållandevis liten roll för din placering i sökresultaten. Dock visas den oftast som en beskrivning av din webbsida i sökresultatet och är viktig för att få folk att klicka på just din sida. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-4 poäng
Meta keywords Webbsidan har inga meta keywords.
Att meta keywords saknas är ingen stor sak. Google bryr sig inte om detta alls men vissa andra sökmotorer gör det till viss del. Meta keywords ska innehålla maximalt 5 unika sökord och innehålla de sökord du helst vill synas på.
-2 poäng
URL Vi har inget att anmärka på. Sidans URL är bra.
Om en webbsidas URL innehåller hela sökordet är det en fördel även om det inte är ett måste för kunna nå bra resultat på ett sökord. Exempelvis är den optimala URL:en för sökordet "bil": http://www.bil.se
 
Totalt 39 av 100 poäng
Vår slutkommentar
Ett halvdant resultat. Idag är det förmodligen många som låter bli att besöka sidan av den enkla anledningen att de inte hittar den. Det finns alltså en del saker kvar att göra innan din sida är så sökmotoroptimerad som möjligt. Följ våra instruktioner och gör de ändringar som krävs så kommer din position att förbättras, med högre trafik som följd.

Skriv ut Gör ny analys Vill du bli kontaktad?