Resultat

Varsågod! Här kommer resultatet för din webbsida. Den här analysen går igenom hur välbyggd din webbsida är för att synas i sökmotorernas sökresultat. Maximalt kan din sida få 100 poäng i den här analysen och vi ger avdrag för varje fel i förhållande till hur viktigt det är från ett sökmotoroptimeringsperspektiv.

Förutom att din webbsida är byggd på rätt sätt så krävs det inlänkar för att lyckas med sin sökmotoroptimering. Inlänkar är länkar från andra sajter, som av olika anledningar länkar till din sajt. Dessa inlänkar kan beskrivas som röster på din sajt. Ju starkare röster i form av inlänkar man har, desto högre hamnar man i sökresultaten. Denna analys tar inte hänsyn till hur många eller starka inlänkar du har.

URL: http://www.roxx.se
Sökord: webbyrå
Tidpunkt: 2010-04-10 17:04
Sidan får 22/100 poäng!

Nästa steg: Få ut maximal lönsamhet av er sajt!

Att hålla sin sajt optimerad är en viktig aspekt i Googles bedömning, både när det kommer till SEO och annonsering på Google Adwords.
Kontakta oss gärna så berättar vi hur ni kan bli ännu lönsammare.

  • Få rådgivning av en expert
  • Få reda på er sajts potential
  • Få ut maximalt av din sajt
Få en offert
En offert från oss är kostnadsfri och ej bindande

Skriv ut Gör ny analys

Analysdel Beskrivning Avdrag
Titel Titeln är längre än 68 tecken.
En titel ska vara maximalt 68 tecken lång. Om titeln är för lång så sprids relevansen av webbsidans innehåll ut på för många olika sökord. Dessutom finns det risk att inte hela titeln syns i sökresultat. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-5 poäng
  Titeln innehåller inte sökordet.
Alla webbsidor ska ha en titel. I en sökmotors ögon är titeln det viktigaste för att bedöma vad en webbsida handlar om och för vilka sökord sidan ska rankas högt på. Titeln ska vara maximalt 68 tecken lång och innehålla sökordet men max två gånger. Det första ordet i titeln ska helst vara sökordet. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-20 poäng
H1 H1:an är längre än 40 tecken.
En webbsidas huvudrubrik, H1:an, ska vara maximalt 40 tecken lång och innehålla sökordet men maximalt två gånger. Om H1:an är för lång så sprids relevansen av webbsidans innehåll ut på för många olika sökord.
-5 poäng
  H1:an innehåller inte sökordet.
H1:an är webbsidans huvudrubrik. Sökmotorer använder den för att bedöma vad sidan handlar om. Att ha med sökordet i H1:an är därför mycket viktigt.
-10 poäng
Antal sidor Din webbsajt har 81 indexerade sidor enligt Google. Det är ganska många, men du skulle skapa ännu fler möjligheter att synas i sökresultatet om du ökade antalet sidor något. Naturligtvis ska varje sida fylla ett syfte, att bara skapa nya sidor för sakens skull är inget vi rekommenderar.
Ju fler relevanta sidor med bra innehåll en webbsajt har desto bättre. Varje ny relevant webbsida innebär en ökad möjlighet att synas i sökresultaten på fler sökord.
-5 poäng
Textvolym Det finns 38 ord på sidan. Detta är väldigt lite och det är svårt för sökmotorn att veta vad din webbsida handlar om. Du behöver betydligt mer text.
Sökmotorer älskar text och ju mer relevant text en webbsida har desto bättre. Finns det mer än 500 ord på en sida är det bra.
-10 poäng
Textrelevans Sökordet finns inte med i brödtexten. I brödtexten på webbsidan behöver sökordet finnas med minst 1 gång.
Sökmotorerna blir bättre och bättre på att känna igen synonymer, så använd gärna även andra ord och grammatiska former på ditt sökord i brödtexten.
-13 poäng
Källkod 7.2% av källkoden utgörs av text som ska läsas av besökarna. Det är för lite.
En webbsida ska främst bestå av läsbar text och inte onödig kod som sökmotorerna ogillar att spindla igenom.
-1 poäng
Meta description Sidans meta description innehåller inte sökordet.
Att meta description innehåller sökordet ger en viss positiv effekt. Ju tidigare sökordet står med i meta description desto bättre. Använd gärna vårt verktyg för att optimera meta descriptions.
-3 poäng
Meta keywords Webbsidans meta keywords innehåller 9 st ord vilket är för många. Det ska finnas 5st meta keywords.
Om det finns för många sökord i meta keywords uppfattar sökmotorer det som överanvändning vilket ger negativa effekter.
-1 poäng
  Sidans meta keywords innehåller inte sökordet.
Om webbsidans meta keywords innehåller sökordet kommer det att ge sökordet lite extra tyngd. Dock inte på Google som inte bryr sig om Meta keywords.
-1 poäng
URL Sidans URL innehåller inte sökordet.
Om en webbsidas URL innehåller sökordet är det en fördel även om det inte är ett måste för kunna nå bra resultat på ett sökord. Exempelvis är den optimala URL:en för sökordet "bil": http://www.bil.se
-4 poäng
Totalt 22 av 100 poäng
Vår slutkommentar
Nja. Det krävs väldigt många åtgärder för att din sida ska vara så tilltalande som möjligt för sökmotorerna och på så sätt locka trafiken åt ditt håll. Men misströsta inte, lösningen är lätt: Se till att ändra de saker vi har kommenterat så kommer besökarna snart att flockas. En sökmotoroptimerad sida hamnar högre i sökresultaten och får därför många fler blickar på sig.

Skriv ut Gör ny analys Vill du bli kontaktad?