Resultat

Varsågod! Här kommer resultatet för din webbsida. Den här analysen går igenom hur välbyggd din webbsida är för att synas i sökmotorernas sökresultat. Maximalt kan din sida få 100 poäng i den här analysen och vi ger avdrag för varje fel i förhållande till hur viktigt det är från ett sökmotoroptimeringsperspektiv.

Förutom att din webbsida är byggd på rätt sätt så krävs det inlänkar för att lyckas med sin sökmotoroptimering. Inlänkar är länkar från andra sajter, som av olika anledningar länkar till din sajt. Dessa inlänkar kan beskrivas som röster på din sajt. Ju starkare röster i form av inlänkar man har, desto högre hamnar man i sökresultaten. Denna analys tar inte hänsyn till hur många eller starka inlänkar du har.

URL: http://www.basilicon.se
Sökord: webbyrå
Tidpunkt: 2010-04-10 17:32
Sidan får 44/100 poäng!

Nästa steg: Få ut maximal lönsamhet av er sajt!

Att hålla sin sajt optimerad är en viktig aspekt i Googles bedömning, både när det kommer till SEO och annonsering på Google Adwords.
Kontakta oss gärna så berättar vi hur ni kan bli ännu lönsammare.

  • Få rådgivning av en expert
  • Få reda på er sajts potential
  • Få ut maximalt av din sajt
Få en offert
En offert från oss är kostnadsfri och ej bindande

Skriv ut Gör ny analys

Analysdel Beskrivning Avdrag
Titel Det angivna sökordet är inte första ordet i titeln utan nr 3.
Ju tidigare ett ord ligger i titeln, desto mer och bättre anser sökmotorerna att det beskriver sidans innehåll. Därför bör sökordet ligga allra först i titeln. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar.
-2 poäng
H1 Webbsidan har ingen H1:a.
Alla webbsidor ska ha en H1:a. Den ska vara maximalt 40 tecken lång och innehålla sökordet, men max två gånger. Det första ordet i H1:an ska helst vara sökordet. H1:an ska inte heller vara helt identisk med webbsidans titel.
-16 poäng
Antal sidor Din webbsajt har 116 indexerade sidor enligt Google. Det är många, men du skulle skapa ännu fler möjligheter att synas i sökresultatet om du skapade ytterligare några sidor. Naturligtvis ska varje sida fylla ett syfte, att bara skapa nya sidor för sakens skull är inget vi rekommenderar.
Ju fler relevanta sidor med bra innehåll en webbsajt har desto bättre. Varje ny relevant webbsida innebär en ökad möjlighet att synas i sökresultaten på fler sökord.
-1 poäng
Textvolym Det finns 21 ord på sidan. Detta är väldigt lite och det är svårt för sökmotorn att veta vad din webbsida handlar om. Du behöver betydligt mer text.
Sökmotorer älskar text och ju mer relevant text en webbsida har desto bättre. Finns det mer än 500 ord på en sida är det bra.
-10 poäng
Textrelevans Sökordet finns inte med i brödtexten. I brödtexten på webbsidan behöver sökordet finnas med minst 1 gång.
Sökmotorerna blir bättre och bättre på att känna igen synonymer, så använd gärna även andra ord och grammatiska former på ditt sökord i brödtexten.
-13 poäng
Källkod 2.8% av källkoden utgörs av text som ska läsas av besökarna. Det är för lite.
En webbsida ska främst bestå av läsbar text och inte onödig kod som sökmotorerna ogillar att spindla igenom.
-2 poäng
  Webbsidan har ingen extern css-fil.
Om webbsidan har en extern css-fil är den byggd på ett bra sätt som minimerar andelen kod. Sökmotorer gillar text men inte kod.
-3 poäng
Meta description Sidans meta description innehåller inte sökordet.
Att meta description innehåller sökordet ger en viss positiv effekt. Ju tidigare sökordet står med i meta description desto bättre. Använd gärna vårt verktyg för att optimera meta descriptions.
-3 poäng
Meta keywords Webbsidans meta keywords innehåller 14 st ord vilket är för många. Det ska finnas 5st meta keywords.
Om det finns för många sökord i meta keywords uppfattar sökmotorer det som överanvändning vilket ger negativa effekter.
-1 poäng
  Sidans meta keywords innehåller inte sökordet.
Om webbsidans meta keywords innehåller sökordet kommer det att ge sökordet lite extra tyngd. Dock inte på Google som inte bryr sig om Meta keywords.
-1 poäng
URL Sidans URL innehåller inte sökordet.
Om en webbsidas URL innehåller sökordet är det en fördel även om det inte är ett måste för kunna nå bra resultat på ett sökord. Exempelvis är den optimala URL:en för sökordet "bil": http://www.bil.se
-4 poäng
Totalt 44 av 100 poäng
Vår slutkommentar
Din sida är inte speciellt anpassad enligt sökmotorernas kräsna önskemål. Det finns en del saker kvar att göra innan du verkligen har bäddat för den trafik du har möjlighet att få. Ta en titt på våra fingervisningar, och gör de nödvändiga ändringarna. Att ytterligare sökmotoroptimera din sida något kommer att ge goda resultat.

Skriv ut Gör ny analys Vill du bli kontaktad?