Resultat
Sidan är senast uppdaterad 2021-03-04
Varsågod! Här kommer resultatet för din webbsida. Den här analysen går igenom hur välbyggd din webbsida är för att synas i sökmotorernas sökresultat. Maximalt kan din sida få 100 poäng i den här analysen och vi ger avdrag för varje fel i förhållande till hur viktigt det är från ett sökmotoroptimeringsperspektiv.
Förutom att din webbsida är byggd på rätt sätt så krävs det inlänkar för att lyckas med sin sökmotoroptimering. Inlänkar är länkar från andra sajter, som av olika anledningar länkar till din sajt. Dessa inlänkar kan beskrivas som röster på din sajt. Ju starkare röster i form av inlänkar man har, desto högre hamnar man i sökresultaten. Denna analys tar inte hänsyn till hur många eller starka inlänkar du har.
Sökord: webbyrå
Tidpunkt: 2010-04-10 17:03
Sidan får 64/100 poäng!
Nästa steg: Få ut maximal lönsamhet av er sajt!
Att hålla sin sajt optimerad är en viktig aspekt i Googles bedömning, både när det kommer till SEO och annonsering på Google Adwords.
Kontakta oss gärna så berättar vi hur ni kan bli ännu lönsammare.
- Få rådgivning av en expert
- Få reda på er sajts potential
- Få ut maximalt av din sajt
En offert från oss är kostnadsfri och ej bindande
Analysdel | Beskrivning | Avdrag |
---|---|---|
Titel |
Titeln är längre än 68 tecken. En titel ska vara maximalt 68 tecken lång. Om titeln är för lång så sprids relevansen av webbsidans innehåll ut på för många olika sökord. Dessutom finns det risk att inte hela titeln syns i sökresultat. Använd gärna vårt verktyg för att optimera titlar. |
-5 poäng |
H1 |
Webbsidan har ingen H1:a. Alla webbsidor ska ha en H1:a. Den ska vara maximalt 40 tecken lång och innehålla sökordet, men max två gånger. Det första ordet i H1:an ska helst vara sökordet. H1:an ska inte heller vara helt identisk med webbsidans titel. |
-16 poäng |
Antal sidor |
Din webbsajt har 96 indexerade sidor enligt Google. Det är ganska många, men du skulle skapa ännu fler möjligheter att synas i sökresultatet om du ökade antalet sidor något. Naturligtvis ska varje sida fylla ett syfte, att bara skapa nya sidor för sakens skull är inget vi rekommenderar. Ju fler relevanta sidor med bra innehåll en webbsajt har desto bättre. Varje ny relevant webbsida innebär en ökad möjlighet att synas i sökresultaten på fler sökord. |
-5 poäng |
Textvolym |
Det finns 439 ord på sidan. Detta är ganska mycket redan men du tjänar på att lägga till lite mer relevant text. Sökmotorer älskar text och ju mer relevant text en webbsida har desto bättre. Finns det mer än 500 ord på en sida är det bra. |
-1 poäng |
Textrelevans |
Vi har inget att anmärka på. Textrelevansen är perfekt. Sökordet finns med i brödtexten, vilket är bra. Sökmotorerna blir bättre och bättre på att känna igen synonymer, så använd gärna även andra ord och grammatiska former på ditt sökord i brödtexten. |
|
Källkod |
Vi har inget att anmärka på. Sidans källkod är perfekt. Webbsidan ska vara fri från frames, använda externa css-filer och ha en stor andel läsbar text i förhållande till kod. |
|
Meta description |
Vi har inget att anmärka på. Sidans meta description är perfekt. Meta description bör innehålla sökordet så tidigt som möjligt. Använd gärna vårt verktyg för att optimera meta descriptions. |
|
Meta keywords |
Webbsidans meta keywords innehåller 14 st ord vilket är för många. Det ska finnas 5st meta keywords. Om det finns för många sökord i meta keywords uppfattar sökmotorer det som överanvändning vilket ger negativa effekter. |
-1 poäng |
URL |
Sidans URL innehåller inte sökordet. Om en webbsidas URL innehåller sökordet är det en fördel även om det inte är ett måste för kunna nå bra resultat på ett sökord. Exempelvis är den optimala URL:en för sökordet "bil": http://www.bil.se |
-4 poäng |
Totalt | 64 av 100 poäng | |
Vår slutkommentar Inte så illa. Du vet en del om sökmotoroptimering och har sett till att använda dig av de kunskaperna. Dock finns det en del småsaker du gör klokt i att förbättra – resultatet kommer att gillas av både sökmotorerna, dig och dina besökare. |